Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Monday, January 13, 2014

Throwback: Siri Jelajah Kota Tinggi: Makam-makam di Kota Tinggi

Dari atas, kiri: 1. Makam tanpa identiti di persekitaran Makam Laksamana Bentan
2. Tanda arah kiblat di perkuburan kawasan Makam Tun Habab
3. Antara ukiran batu nisan yang ditemui di Makam Tun Habab
4. Makam Sultan Mahmud Mangkat Dijulang
5. Kain kuning diikat di batu nisan di Makam Laksamana Bentan
6. Larangan menabur bunga-bungaan di Makam Sultan Mahmud
7. Antara ukiran batu nisan yang ditemui di Makam Sultan Mahmud

*

GB tak reti cerita pasal sejarah. Sebab tu masa SPM GB dapat 4 je untuk sejarah, Tu pun dah seronok sangat dah tuh. Jadi, kalau kengkawan nak baca detail dengan gambar-gambarnya sekali, moh le ke blog kawan GB ni... ;)

P/S: Lepas nih kite citer pasal Desaru pulak ye...hihi... GB sukaaaa Desaru!

12 comments:

  1. den ingat makan-makan....rupanya makam makam....salah pandang der....

    ReplyDelete
  2. Mata akak ni samaada dah rabun atau apa..
    Tajuk yg akak baca sekali imbas
    Makan-makan instead of makam-makam
    Why????

    ReplyDelete
  3. Hahaha. Aku pun ingat kau salah taip, nak taip makan-makan. Ye la blog kau kan banyak jugak cerita pasal makan. Hahahaha.

    4? Wah dah kira bagus la tu. Aku? +2 je jadi 6. Hahahah.

    ReplyDelete
  4. saya pon tak reti sangat sejarah. tak pandai nak menghayati huhuhu

    ReplyDelete
  5. Rupanya byk jugak tempat menarik di KT ni...dapat 4 sejarah? quiet good tu...kalau tanya JM malu nk jawab hehehe

    ReplyDelete
  6. ms pun kurang subject sejarah!
    makam-makam terbaca makan-makan..nampak sangat ms suka bebenor makan-makan dari makan-makan hihihi

    ReplyDelete
  7. akak pun dapat 4 jugak subj sejarah..hihik
    nice picca :)

    ReplyDelete
  8. boleh cari novel Pesona Tiara kat Yayasan Warisan Johor.
    best sangat!
    terbuai-buai dengan sejarah Johor bila membacanya.
    dari Tun Habab ke Megat Seri Rama ke Raja Kechil.

    Raja Kechil akak tak cerita hari tu kan..? kat VCD kat Muzium tu pun tak ada cerita..

    ReplyDelete
  9. Akak rasa macam dah lama baca kat blog Dr. Singa dan CPL.

    ReplyDelete
  10. jom belangkas ke sini lagi... huhu...

    ReplyDelete
  11. Sama la dengan akak. 4 juga. Tu pasal la kita masuk U yang sama agaknya yer...hahahahahha. Sejarah mesia cukup2 makan.

    GB, makan sultan mahmud tu, dalam dia ada kubur dia seketul je ke?

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D