Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Sunday, June 9, 2013

Menjejak Sejarah di Balai Polis Bukit Kepong

Yang belah kanan tu dapur. Setiap section dalam bangunan ni ada dapur, meja dan tingkap kecik macam dalam gambar ni. Menurut cerita pakcik tukang renovate, ini untuk membolehkan anggota polis mengawal persekitaran melalui tingkap tu, dan masih boleh buat aktiviti memasak. Zaman dulu susah, tak macam zaman sekarang. Hal keselamatan dan pengawasan bukan perkara yang boleh dianggap ringan. 

Seperti yang GB dah cerita kat entri ni, mehla GB share sikit pasal Balai Polis Bukit Kepong. Kalau nak diikutkan, dah lama GB nak ke sini. Everytime filem Bukit Kepong tu keluar kat TV, tiap kali tu jugak rasa nak menjejak ke tapak tinggalannya. Dan kali ni GB bernasib baik sebab perjalanan dari Bekok ke Pagoh melalui Bukit Kepong, maka singgahlah kitorang.

Rasanya ramai kengkawan lain dah cerita pasal Bukit Kepong ni. Dan latest, kawan baik GB dah cerita dalam entrinya kat sini. So boleh bukak dan baca dan tengok gambar. Biarlah GB taruk gambar yang GB tak penah jumpa kat tempat lain lagi. So far. Kalau ada, tolong kabo ye. Heheheh~

P/S: Terasa nak tengok balik movie Bukit Kepong?


10 comments:

  1. dulu, kat kamung saya ada dapur jenis macam tu, puas nak tiup bara kasi hidup api sebelum masak. kami adik beradik ngan sepupu amik giliran tiup guna batang besi :)

    ReplyDelete
  2. sejarah yg tak akan dilupakan sampai bila2...

    ReplyDelete
  3. citer bukit kepong...citer sedih
    tapi bukti semangat org zaman dulu.
    banding semangat org sekarang?
    mmm...tau nak menyalahkan org sana sini...
    (wah...emo plak akak?)
    hi gB!!!

    ReplyDelete
  4. bagus jika sentiasa igt sejarah tanah air, kita akan lebih menghargai keamanan yg ada sekarang.

    ReplyDelete
  5. even akak org Johor, area BP tak pernah cover.. takat lalu2 je ada lah.. but i must stop for nasi berani kat sini.. so greatt...

    ReplyDelete
  6. dok teringat criter BUKIT kepong GB
    masa kecik kecik dulu

    ReplyDelete
  7. dik..
    thanksss
    kak tak pernah sampaii

    ReplyDelete
  8. full movie??

    yessssaaa... nanti boleh nengok..!!

    ReplyDelete
  9. satu filem yg buat semangat aku naik....

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D