Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Monday, June 10, 2013

Menghitung hari part 2


Lagi sebulan, puasa lah kita. Lagi sebulan jugak (kurang sebenarnya), genaplah setahun GB merantau ke tempat orang ni.

Frankly GB dah boleh adapt. Kite balik kampung melawan arus. Aha, cool! Dan disebabkan tu, GB rasa JB ni best. Better than KL in some parts. Ada la gi jenjalan tapi masih banyak tempat tak terpergi lagi.

GB yang lama masih ada. Itu tak mungkin berubah walau di mana kita berada. Akar kita tetap sama.

GB pun tak tahu berapa lama akan duduk di sini. Mungkin lagi 2-3 tahun, atau mungkin akan terus bermastautin. Mungkin. Kalau ditakdirkan akan terus bermastautin, GB tak menolak. Kalau tidak, then GB anggap hijrah adalah yang terbaik untuk GB, seperti mana yang GB pernah buat sebelum ni.

Tapi untuk sementara waktu ni, biarlah GB jatuh cinta dengan JB dan orangnya dulu. :)

P/S: Sementara tu, mari fikir apa nak pakai Khamis dengan Jumaat nih! ;D

31 comments:

  1. "... jatuh cinta dengan orangnya dulu."

    Bukan 'orang-orangnya' tetapi 'orangnya'.. hmm... sungguh spesifik... hmmm...

    ReplyDelete
  2. Kalau ditakdirkan dapat org JB akan jadilah org JB kakak rasa..

    ReplyDelete
  3. Melangkah la kita di mana rezeki kita diletakkan gittew......

    ReplyDelete
  4. Orangnya!!??? Hahhaaaa...

    Doa yang terbaik ye...hahaha(dgn gaya gelak jahat!)

    ReplyDelete
  5. make sure orang JB yang di pilih tu bukan orang tak guna satu sen pon...!!

    orang JB jangan marah yee... tak semua yang sebegitu rupa keadaannya....

    tapi kita percaya ramai yang baek2 belaka kat sana yang masih bersisa bakinya...
    cuma jarang2 dia dapati....

    kalau saya punya komen ni agak panas saya minta maaf...



    ReplyDelete
  6. Salam GB..

    sudah seronok di JB ya.. tentu saja orang JB juga seronok sbb GB ada di sana..

    ReplyDelete
  7. dok dendiam di JB
    akak nak terjah ..
    senang sok sebab gB ade
    hahahah
    (sambil tungu gb belanja makan eskrim magnum)

    ReplyDelete
  8. Amboi...orangnya? Sapekah itu? Menghitung hari tu mungkin itulah mksdnya tak? Heheheheh...

    ReplyDelete
  9. maybe gb manalah tau kot2 jadi org jb nti...^^

    ReplyDelete
  10. jadi org JB teruslah GB...hihihi...kena ada pengikatnya tu :)

    ReplyDelete
  11. sedara mara saya belah JB ada yang bujang lagi.... hehehhe mau?

    ReplyDelete
  12. Selamat ber jatuh cinta. Hehehe

    ReplyDelete
  13. dulu masa belajar, aku kat jb...

    mcm rindu suasana sana...

    ReplyDelete
  14. JB best sebenarnya walaupun Jalan Skudai tu manjang sesak.. hehe..

    Dulu tiap2 minggu keluar ke JB.. Bukannya pergi manapun.. Pergi beli barang2 dapur dgn kawan2 serumah, pastu lepak2 isi perut kat Lido..

    Rindunya JB.. :)

    ReplyDelete
  15. Selamat pengantin baru GB....errrr...salah komen kah?...

    ReplyDelete
  16. ececehcehhhhhh...niat bermastautin da ada tu!!!

    ReplyDelete
  17. Semoga dipertemukan jodoh adikku yg sorang ni, tak kiralah dengan orang dari negeri mana sekalipun, amin :)

    ReplyDelete
  18. membaca tajuk buat hatiku "berdebar2"

    ReplyDelete
  19. dah boleh panggil orang JB lah skrg ni hehe

    ReplyDelete
  20. Errr....sudah jatuh cinta kah...??

    ReplyDelete
  21. saya tak penah pun lepak2 atau jalan2 kat bandar JB.... kat mana pusat bandar dia eh?huhu....

    ReplyDelete
  22. Haha suma citer pasal jatuh cinta. GB kerja kt JB ke skang?

    ReplyDelete
  23. Bile nak balik KL? rindu kak fid. Rindu nak gathering jugak. Jomla kita buat gathering ngan yang lain jugak.

    Sungguh, memory always sweet. No matter what kind of relationship that we have.

    ReplyDelete
  24. JB best pa.. pada ramalan lar. Padahal tak pernah pi pun. ORang je cakap.

    ReplyDelete
  25. orang Johor hensem... sebab cinta pertama akak ngan orang Johor.. isyh isyh tak baikler ingat barang lepaskan..
    tapi JBpun best gakkan...

    ReplyDelete
  26. satu perantauan yg panjang
    As-salam

    ReplyDelete
  27. Kalau sesuai dengan suasana lelama kita boleh adopt ngan dorang kan

    Hai..lama2 kat sana boleh jatuh cinta ngan org JB..pastu kahwin ngan orang sana...Aminnn heee

    ReplyDelete
  28. Seronok sebenaqnya merantau ni.. Makchaq masa bujang kena hantaq pi Sabah, masa nak pi rasa jauhnya.... Lama2 rasa serenok pulak.. 5 tahun duduk sana..

    ReplyDelete
  29. wahh dah fallin in love tu :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D