Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Thursday, May 30, 2013

Just another same thing



Or perhaps not?

Bila emosi kita tergugat, kita sebenarnya dalam keadaan lemah. Bila sedar kita sudah lemah, kita ada dua pilihan. Biar. Atau lawan.

Acapkali tersepit di antara pilihan tersebut. Mungkin hari ini kita lawan. Tapi esok kita biar saja. Berulangkali sampai penat. Atau sampai ada episod baru.

GB dah pandai perasan dah sekarang... sebab dah takde orang nak cakap 'ah perasan la ko nih!'. Boleh??

Merapu pandai la...

P/S: Niat di hati nak cari pisang. Nak buat cekodok pisang epal dengan cinnamon. GB punye signature fusion dessert. Tapi jangan percaya sampai laaa GB dah taruk gambar. Tu pun takleh caye 100% jugak tuh. Selagi tak rasa. Huu~

21 comments:

  1. kalau mampu kite lawan...

    kalau tak mampu kite biarkan sementara ya...

    :)

    ReplyDelete
  2. Akak pun cenggitu
    Hajat nak buat itu ini
    Tapi selagi takda gambar
    Jangan pecaya bulat2...

    ReplyDelete
  3. macam sedpa je recipe tu. share lah yeee..

    ReplyDelete
  4. pisang yang dalam gambar tu bukan pisang emas ke? Makan gitu je kan?

    ReplyDelete
  5. Hari Jumaat org suka makan pisang .... ngeee

    ReplyDelete
  6. saya asyik perasan baboon kat atas tu stare kat saya lah....

    header gambar katak ada tak....?
    :)

    ReplyDelete
  7. Abaikan, jangan pandang sangat si babun tu. Tak tidur siang nanti.

    Saya pernah baca Siri Tamar Jalis yang budak kecil tu kena badi monyet besar.

    Seram!

    ReplyDelete
  8. @Dr Singa

    jangan nak katak sangat.. nnti kita x baca blog awak...!!..

    ehheee..

    ReplyDelete
  9. melepas la kita nak merasa pan kek banana awak semalam....

    hari ni pakai baju kaler ape..?!

    ReplyDelete
  10. mcm resepi apple pie / banana pie je... Yummy!

    ReplyDelete
  11. Pisang emas sedap di makan begitu sahaja heeeeeee

    ReplyDelete
  12. pisang+epal+kulitkayu manis apa lah rasa cekodok tu eh

    ReplyDelete
  13. lepas ni bolehlah GB share resepi dengan kitaorang selepas gambar dah publish kat sini

    ReplyDelete
  14. Hidup sentiasa ada pilihan. Choose the best among the best.pilih yang ada manfaat untuk akhirat, insha Allah dunia yang kejar kita.

    ReplyDelete
  15. been a long time...cant resist comment as i love the bananas!
    is the shop nearby?
    also i m really at this stage. weak and dilemma abt fight or give in and looking out for the new direction.
    i've actually forgotten wat's my name.

    was it sji..

    ReplyDelete
  16. Epal dan pisang? Interesting tu GB..

    ReplyDelete
  17. pisang....pebret aniq! sesikat pisang tu kalau tak disorok...sehari bleh licin.

    ReplyDelete
  18. Adakalanya kita tiada pilihan kecuali melawan apabila kita berhadapan dgn situasi 'di depan duri dan di belakang api'

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D