Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Monday, February 25, 2013

Selingan: Lake Chini Resort



GB break kan kejap entri Hong Kong eh. Citer pasal Tasik Chini jap.

*

Kali terakhir GB ke sini adalah pada 2010. Sekadar makan tengah hari dan bergambar kejap tepi tasik sebelum balik KL.

Apa yang ada kat Tasik Chini? Itu persoalan mereka yang tahu tentang rancangan GB dan dua lagi kawan untuk ke situ Sabtu baru ni. Kata mereka, tak payah la ke situ. Takde mende. Baik pegi Gunung Ledang. Ada air terjun. Ada chalet. Dan ada juga antara kitorang yang ragu-ragu....apa ada di Tasik Chini?

Sebab awal lagi dah ada niat nak ke Chini, maka kitorang teruskan aje lah. Ni kes main redah sebenarnya. Bergantung kepada cuaca dan waktu bertolak, sebab asalnya kitorang bertiga dari JB ke Felda Keratong sebab hadiri majlis pertunangan sorang kawan. Dari situ sebenarnya ada banyak pilihan kalau nak berlibur. Jarak pun lebih kurang je. Dari situ ke Tasik Chini ada la dalam 100km lebih kurang. Kite tak book bilik. Siyes main redah je ni.

**

Lebih kurang sejam kemudian kitorang sampai. Dipendekkan cerita... (cerita panjang akan menyusul kemudian), kitorang duduk kat jeti. Memang takde apa-apa pun. Setakat air tasik, pulau kecik, angin.  Tapi...kitorang taknak balik. Sebab, di sebalik takde apa-apa tu...terlalu banyak benda yang ada kat sini. Seribu satu ketenangan.

To be frank, keputusan nak ke sini adalah yang terbaik yang kitorang buat. Semalam balik umah dengan hati yang berbunga kembang. :)

P/S: Oh. Masa 2010 kat sekitar kawasan ni takde mesin ATM. Tapi sekarang dah ada ye.. :D

24 comments:

  1. Satu senja di Tasik Chini... satu tajuk yang menarik untuk drama TV 10 siri.

    ReplyDelete
  2. Tak pernah pergi Tasik Chini wish to go there one day..

    ReplyDelete
  3. hati bunga2 kembang tu yang kita nak dengar...

    ReplyDelete
  4. whoaaa..ada break break pulak GB!!

    ReplyDelete
  5. subhanallah.. pemndangan yang mendamaikan

    ReplyDelete
  6. dulu masa hantar anak ke UMP,Gambang...igt nak ke Tasik Chini...tp bila bertanya org,ramai yg cakap jauh lagi..

    ReplyDelete
  7. Bile gB cite psl tasik, teringin pulak nak ke Kenyir. Tak nah g sane.

    ReplyDelete
  8. port kaki pancing jugak kan kat situ?

    ReplyDelete
  9. ada umur panjang nak ke sana nanti

    ReplyDelete
  10. x pernah pergi..GB BAWAK KAN BOLEH?

    ReplyDelete
  11. salam GB..

    kdg2 tempat yg org kata takde apa2 tu jadi tempat yg ohsem utk kita..

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum GB...satu gambar pemandangan yg menarik..;)

    ReplyDelete
  13. yeay yeay GB jumpa pak we kat Tasik Chini. *anggap mcm budak 4 tahun tgh dpt sesuatu*

    Gb,biarlah anon dgn pemilik nm +email boleh komen? susah la mcm ni. EE dah xde blog..

    ReplyDelete
  14. TAsik Cini
    ada misteri
    katanya ada naga?
    tapi sekarang
    dah ada ATM...
    hahahah
    (komen amende ntah?)

    ReplyDelete
  15. Tak pergi makan udang galah di Felda Chini 2? Akak pernah buat a few entries. Tak naik bot? Untung2 boleh nampak naga...hehehehe

    ReplyDelete
  16. jumpa tak naga hensem tasik cini??

    ReplyDelete
  17. as salam, lama tak jenguk sini..sebahagian kawan pun ada yang dah lupa kat akak..baru tinggal blog seminggu lebih..isk isk...cantiknya scenery :)

    ReplyDelete
  18. Awat depa cakap takda apa2, tu gojes gambaq tu :)

    ReplyDelete
  19. Salm GB,

    Mcm ku kenal dirimu walaupun tak pernah bersua.. best gak pegi Tasik Cini yer GB, musti banyak pokok Caladium, lotus ngan Typha spp kat sana ekk..ermm naga tu mesti nyorok balik pokok typha masa GB amik gambar kat sana kann..

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D