Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Thursday, January 3, 2013

Pokok reject


Pokok dalam gambar ni ada kat Kota Iskandar. Status? Kene reject la. Sebab daun dia dah berlobang-lobang. Contractor kene ganti pokok baru.

Tapi lobang-lobang pun cantik pulak GB nampak. Cuma, reject tetap reject la kan. Huuu~

P/S: Moral of the story, walau apa pun situasi atau keadaan, cantik ke, buruk ke, bagi kaki tembak...semuanya cantik!

40 comments:

  1. Daun itu memang kelihatan cantik. :)

    ReplyDelete
  2. skrg reject dah ada kedai kan..REJECT SHOP.hehehe

    ReplyDelete
  3. Org yg seni akan nampak je...mmmg dah jadi cantik dgn hasil kerja gb

    ReplyDelete
  4. itu sy akui.. walau pon pcl sendiri tak pandai 'menembak'..nilai sesuatu dlm bentuk foto sangatlah menarik kalau kena gayanya...

    ReplyDelete
  5. Sebabb, kaki tembak nampak yang cantik di belakang huduh. Contohnya pokok nie, dia berlubang2, kena reject, tapi cantik sebab apa? Ulat2 makan daun dia sebab sedap dan tidak beracun. Yummy! Eh, cantik = makan?

    ReplyDelete
  6. ahh... tak kira.. cantek pe pokok nih...
    seni.. pandai ulat2 tu buat kerja... hehehe...

    ReplyDelete
  7. kalau akak,takut nak dekat...takut banyak ulat bulu hehe...

    ReplyDelete
  8. cantik je. alam ciptaan Allah. subhanallah

    ReplyDelete
  9. memang cantik lah GB. Daun berkhasiat kerana di makan ulat. Kalau boleh dimakan, mesti dia kategori AAA sbb dia takde racun serangga. Dont judge the book by its cover ok.

    ReplyDelete
  10. Uikk...seni tu....terer hang shoot.....nampak lawa jadi nya...

    ReplyDelete
  11. walau reject...nampak cantik jer di mata along...hehehe....

    ReplyDelete
  12. Kaki menembak memanglah macam tu. Tunggul kayu reput pun jadi sasaran apa lagi daun pokok berlubang macam ini..

    ReplyDelete
  13. ni nama dia penyakit skeletonization....hihihi

    ReplyDelete
  14. Ulat ape yg menodai pokok tu ya? Mmmm...

    ReplyDelete
  15. tu diaaaaa...pakar pokok Pn Azian dah bagitau penyakit pokok ni...hihihih

    ReplyDelete
  16. selain dari daun berlubang, nampak macam top cut je pokok tu, kalau saya, tak turun lori lagi dah rejek dah tu :)

    ReplyDelete
  17. tapi cantik je..pokok pun kena reject ye??heheh

    ReplyDelete
  18. Ulat ni memang kreatif, pandai dia rosakkan daun tu dengan berseninya:)

    ReplyDelete
  19. ok, memang chanteq jadinye bile ulat yg buat corak2 nie. rase nak picit jea kepale ulat tue kalo buat kat daun pokok aku! heheee

    ReplyDelete
  20. cuma bile real.. mungkin jadilah reject mereject... common.. bila kita menjadi yg unik =)

    ReplyDelete
  21. Cian pokok tu kena reject..bila dh jd gmbr tetap nmpk cantik..

    ReplyDelete
  22. bagi akak
    semua pokok adalah cantik

    ReplyDelete
  23. Betul GB....pes che mat masuk sini terus kata "lawaaa pulak daun tu"...

    ReplyDelete
  24. setuju...tp kan nmpk unik plak gambar daun ni...hihi

    ReplyDelete
  25. bestnye leh jadi kaki tembak ..nice capture :)

    ReplyDelete
  26. salam,

    kdg yg hodoh tu indah pd pandangan mata kan...

    ReplyDelete
  27. eh ye la cantik. macam daun yg berembun. :)

    *gambar header tu... menarik ar.

    ReplyDelete
  28. memang nampak cantik pun daun tu....bercorak2 gitu!

    ReplyDelete
  29. salam.. memang cantik pun... sangat berseni..

    ReplyDelete
  30. photography kan art.. art kan bukan untuk difahami atau dinilai.. ia hanya untuk dihargai kerana tak semua orang faham harga art.. :)

    lama sangat tak melawat sini.. maaf kak GB.. :)

    ReplyDelete
  31. kalau ada pokok bunge reject hanta meh pasir gudang nih..leh wat landskap kat umah..hahaha

    ReplyDelete
  32. assalamualaikum GB..betul tu sokong...:)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D