Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, January 22, 2013

Keranamu Wak Rado(L)

Lidi satey yang ditinggalkan dek pekerja kedai makan (nama dirahsiakan kuikuikui) di Bandar Baru Uda sebab dia nak amik pinggan. Apa, lidi satey tu takleh angkut sekali ke? Adoiii laaaa~


Last week, opismate GB puasa Isnin. GB tak puasa tapi..heheh. Cuma malam tu dia cadang nak makan sate, so kitorang pun setuju nak terjah Sate Wak Rado(L) kat Tampoi sana. Kemain la berkejaran sambil air liur hampir berjejeh mengenangkan sate yang bakal kitorang ngap tu. GB tak penah rasa lagi sate tu sebenarnya...tapi sebab femes kan, mesti la nak terai.

Sampai-sampai je...tutup! Cheh!!

Apa la wak ni!!!

*

Sate tetap sate. Tapi kat Bandar Baru Uda jugak akhirnya kitorang menyatey. Huhuhu...

P/S: Sungguh banyak halangan mahu menyatey haritu tau. Order kat BBU tu hampir diorang tak buat sebab lupa. Boleh pulak lupa orang punye order??? Pfttt!!! Hangin. tapi nasib baik sedap!

28 comments:

  1. akak tetap suka sate johor.. johor punya sate still the best for me.. esp sate Pontian kat tepi pantai tu.. walla weiii..

    ReplyDelete
  2. Omak aiii...den pun baru teringat...den dah lama tak makan sate....adoi laaaaa

    ReplyDelete
  3. awak pernah makan satay tulang tak ?

    ReplyDelete
  4. geram je kalau kita oder depa lupa..tambah2 bila kita tengah lapar..rasa nak telan sorang2 ..heheh

    ReplyDelete
  5. Tak suka kalo jenis yg lupe order pelanggab ni..berjam2 tgu nk mkn..bila tnya dia jwb lupa...ggrrrrr

    ReplyDelete
  6. Jom lepak Wak Rado kalau saya balik JB!!!

    ReplyDelete
  7. gara2 terlupa/atau hilang kertas yg ditulis pesanan pelanggan...akak terus boikot satu kedai satay kat kulim ni walau satay kat situ mmg superb..
    ada ke patut,sejam lbh menunggu,pelanggan yg datang lewat dah habis mkn,dh blk..kita masih tertunggu2..
    bila ditanya...pesanan hilang..kalau tak menjaga 'keayuan' akak ni..mmg kena sembur budak waiter tu hehe

    ReplyDelete
  8. Mujur tak sampai ke tahap buat sate sendirik, ya? hahahaha mencabar sungguh!

    ReplyDelete
  9. argh satay!!
    lama xpekene satay minang ni..huhuhu

    ReplyDelete
  10. A'aah kan..kenapa dia tak bawak lidi satey tu sekali?

    ReplyDelete
  11. Nama wak tu nama jenama jam mahal..
    Dia dah tak jual satay kot.. Sbb bisness jam dia lg lumayan

    ReplyDelete
  12. pernah lawan makan sate paling banyak masa time belajar dulu... dapat habiskan 17 batang! kerja gila.
    sekarang ni makan 5 cucuk dah termengah2.

    ReplyDelete
  13. haha! biasala tu.. kedai yg femes ni selalu sgt lupa order org.. hehe..

    apa motif dia x angkat batang lidi cucuk satay tu?? ;d

    ReplyDelete
  14. satey memang sedap la GB :)

    aku pun suka.

    ReplyDelete
  15. komersial jugak nama wak rado :)

    ReplyDelete
  16. Kat sinipun ada satay gak.. Satay Warisan nama dia.. Suku sakat Hj. Samuri punya satay... Satay Kajang tu laa..

    Sekali sekala makan sedap gak.. Tapi kalau selalu, muai dibuatnya.... hehh..

    ReplyDelete
  17. kami pon dah 2 hari menyatey.. hubby ditapaukan sangat banyak dari event kat office.. satay old style punya sangat sedap.. kuah tak asing2 tu..

    ReplyDelete
  18. tetiba pulak teringat sate wak rado.
    masa dok jb suka mkn kat wak rado..hihi

    follower yg ke 1030 :D

    ReplyDelete
  19. ramai yang dah tanya tapi sy nak tnya jugak.. (L) tu apa?

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D