Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, January 8, 2013

Botox - Rahsia Awet Muda

Paras rupa botok-botok (atau GB panggil Botox sebab nak jimatkan air liur)

Last week GB dengan budak-budak opis pegi lunch kat satu restoren ni, Restoren ZZ namanya dekat dengan Hospital Tuanku Aminah kat JB ni. Sebabnya budak-budak ni nak suruh GB rasa botok-botok. Sebab diorang tau GB sangat suka sayur dan ulam. So kata diorang makanan ni sesuai  untuk GB sebab memang banyak daun dalamnya.

Memang pun! Banyak betul. Daun pucuk betik dan spesis daun lain yang GB pun tak tau dah daun apa. Rasa herba macam makanan ibu dalam pantang. Tapi tekak GB boleh terima. Siap ada ikan tenggiri lagi kat dalam tu. Licin la kitorang kerjakan....tinggal daun pisang tu je. Kalau makan selalu memang boleh awet muda dan perut pun lawas. Huhuhu~

*

Cerita lain.

Sanggup ke kawan-kawan nak pergi bermalam kat tempat yang takde tempat makan? Eh, mana boleh kan? Kita kan orang Malaysia. Makan tu wajib! Bukan setakat makan nak isi perut. Tapi kene sedap! Wajib tuh! Hahaha!

Sebab tadi GB baca entri akak Singa ni ha...tu pasal la.

P/S: Mee rebus tulang kat Hutan Bandar GB belum terjah lagi. Patutnya terjah dengan Kak Zakie Ahad lepas, tapi takpe. Nak terjah jugak sendiri dalam minggu ni. Yeah!

29 comments:

  1. nasib baik daun pisang tu tak dimakan sekali... Huhu

    ReplyDelete
  2. amboiii Gb..terbau2 aroma daun pisang tu kesini..mmg sedap kalau dimasak dgn daun pisang..

    ReplyDelete
  3. aku pernah sekali masa bulan puasa lepas. aku beli di bazaar ramadan di stadium s.alam. baunya sungguh wangi...entah rumput apa dimasukkannya...

    ReplyDelete
  4. sedapp tuhhh... nnti bawak kita eyhhh..

    ReplyDelete
  5. kenape masa aku dok johor tak jumpe makanan ni????

    ReplyDelete
  6. banyak sayur dan ulam..?

    er..
    saya pass...

    ReplyDelete
  7. Bila mak turun Johor nanti (tak tahulah bila), GB bawa mak jenjalan dan 'memakan' kat sana, ya? :)

    ReplyDelete
  8. oh, gb makan botox bukan cucuk..
    kakaka

    ReplyDelete
  9. sedapnyeeeeeeeeeeeeeeeee... ulam2.. uihh




    takde tempat makan sedap? takde nasik? ai ok jek.. kl g travel, selalunye makan roti jek. janji kenyang n ada tenaga ;p

    ReplyDelete
  10. Botox org dulu-dulu ni sebab itulah awet muda. Sekarang dicommersialkan sebut botox guna jarum tak payah makan. Motif sama awet muda hihi...

    ReplyDelete
  11. syurga kalau dapat makan botox ni..

    ReplyDelete
  12. wah mesti best ni. serius x tau benda botok2 ni

    ReplyDelete
  13. Hmmmm..saya pun tak tau wujud makanan nama botox botox ni...hahaha...harus kena try balik JB nanti !

    ReplyDelete
  14. lo mati2 ingat botox yg cucuk2 tu hahaha

    ada gak makanan nama botok2 ye?serious 1st time dengar

    ReplyDelete
  15. GB, kalau GB makan dgn daun pisang tu sekali, confirm terus tukar IC budak umur 12 tahun, hehehehe

    ReplyDelete
  16. confirm akak x makan botok2 ni,
    akak bukanlah peminat sayur bayur ni.. hehhee

    ReplyDelete
  17. Pernah dengar botok botok ni, tapi x ingatlah pernah makan ke tak?boleh gitu...

    ReplyDelete
  18. Hmmmm...CM loveeeee botox-botox.

    ReplyDelete
  19. 1st time makan masa kecik2 dulu..
    kawan punya mak orang johor pandai buat...
    dalam tu ada jugak daun 'sekentut'..
    lepas tu lama dah tak makan...
    - akak memang bukan jenis orang yg sanggup bermalam kat satu tempat yang takder tempat makan. perutnya kena isi dong...

    ReplyDelete
  20. iyer lah...awat chale tarak tempat makan erk.....

    ReplyDelete
  21. Time teringin, baru buat.Guna ikan tenggiri pun sedap.

    ReplyDelete
  22. AmiRini pernah dengar pasal botok botok ni... kalau xsilap pernah masuk tv...
    Tp xpernah dpat cuba... balik raya tahun ni mesti mau cuba...

    ReplyDelete
  23. Oh botok-botok ni makanan orang berketurunan Jawa.. Bonda Nur suka sangat.. Macam2 ulam-ulaman yang digunakan... Tapi sekarang ni susah nak cari orang yg pandai buat..

    ReplyDelete
  24. ehhh.. sedap ye? saya x penah makan botox neh.. hurmmm... nk kena jelajah jalan2 cari makan di Johor la pulak...

    ReplyDelete
  25. assalamualaikum GB...tu la mama pun ada terbaca n3 kakzakie tadi tapi x pernanh rasa lagi pun tu yg mcm teringin pula nak rasa...:)

    ReplyDelete
  26. gb...
    y kt area makam jln mohamadiah lg onsemmm

    ada mee rebus tulang.
    lps zz blkg hosp. gb terus lalu pkuburan/makam diraja, masuk kiri.. jumpa

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D