Kengkawan

What makes your day?

Tunggu. GB pasti akan curi sikit masa untuk blogwalk nanti. Sekarang busy sikit ye... :D

*

gadisbungablog@gmail.com. @ http://instagram.com/cikgb

NI tabung nak beli senapang~

Facebook Share

Tuesday, December 11, 2012

Perahu Kertas dan Kapal Terbang Kertas untuk Erique Ettiqazz, Kimia Saya

Terbanglah kau wahai kapal terbang kertas. Ikut sahaja angin. Terbanglah setinggi mana dan sejauh mana pun.
Berlayarlah kau wahai perahu kertas. Rentaslah segala lautan dan muara. Tiada apa yang boleh menghalangmu andai kau percaya. Namun setinggi dan sejauh mana pun kau terbang atau berlayar, yakinlah kau yang pasir di bumi akan setia menyambutmu pulang.
~EE~


GB dulu amik Sains Tulen. Sebab tetiba masa Tingkatan 3 tergerak pulak hati nak amik bidang forensik kononnye... Tapi cita-cita asal nak jadi akitek masih digenggam erat-erat. Tamak kan?

Tapi sudahnya GB paling bengap mata pelajaran Kimia. Fizik, boleh-boleh la, tapi Biologi paling pandai. Sebab minat kot. Dan mungkin disebabkan tu GB tak dapat course yang diidamkan tuh. Jadik akitek jugak akhirnya GB...

*

Kimia lain.

GB percaya kimia antara insan itu ada walau mereka tidak pernah berjumpa. Untuk EE, GB rasa GB faham sangat tentang beliau sebab kitorang ni macam lebih kurang je. Membaca tulisan dia kadang-kadang macam baca tulisan diri sendiri. Begitu juga dengan dia. Di waktu orang rasa kita ni sukar difahami dan sering dianggap pelik, bila ada orang lain yang sepelik kita dan sekomplikated kita, mesti la seronok kan? At least bila kite bercerita ada yang memahami. Bliss!

**

P/S: EE. Ni perahu kertas dan kapal terbang kertas yang GB tengah rajin origamikan. Berkerut-kerut dahi nak membuatnya semalam. Hahaha!

24 penambah perisa secukup rasa:

Anash said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

akak dulu nak jadi ARTITEK...
ok..
bukan Arkitek
hahaah..(mana belajar ntah sebut salah)
sebabkan akak tiada seni
maka
akak jadi QS...
(seni tekan2 kalkulator...huhu)
sila terbangkan satu kapalterbang kertas utk akak

Dinas Aldi said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mana angsa untuk akak? Akak tunggu ni. Kuek kuek. Eh itu bunyi itik..

Syira Qahira said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam...

kalau musim hujan seronok main kapal layar ni!!!

Daddy Ziyyad said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Saya pulak terbalik. Fizik bengap, Kimia bagus. ~haha

Origami k/terbang tu ada gunting tak?

sudipVSsenduk said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

suka subject biologi & kimia tapi 'benci' dgn fizik, banyak sangat formula.

kapal terbang tu, kalau masuk pertandingan origami masa hot air baloon putrajaya hari tu, boleh menang ni... cantik!

~ Cik Azz ~ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Akak bukan orang sains... sobbss...

Takde kimia la nampaknya... adehh...

*Dah lama tak buat origami.. Dulu rajin gak buat.. Buat bola, burung, katak, jet, macam2 lagi laa... Sekarang ni dah makin blur lak nak buat origami balik semula.. ehehh..

abah khalisha said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lama tk buat kapal kertas cmtu..dl time sekolah bosan-bosan buat

❤Kamsiah❤ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kecik2 dulu...bila hujan turun...air laju ja kat halaman rumah...pakat2 buat perahu kertas...campak dari tingkap...seronoknya...perahu siapa paling laju..

NEKCIK said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cita cita nekcik nak jadi doktor tau GB..kimia bio ok..tapi maths fizik kantoi...lastnya hanya mampu jadi bawah sikit jurutera....juruteknik jer...namun syukur rezeki nekcik di situ!!!

makchaq said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Susahnya nama kimia tu..jenuh nak baca...

Aziela said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Dah tiada bangau pulang ke kerbau, ikan pulang ke lubuk. Sekarang nie GB kata guna peribahasa baru. Kapal terbang/kapal layar pulang ke pasir. Hihihihihihi.

Ibu n Abah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

gB
Dalam bersahabat... chemistry pun penting...

Kesuma Angsana said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kreatif... KA singgah baca dlm cuti2 mesia ni hehehe

Mas Zull said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

assalamualaikum GB...mainan masa kecik2 dulu...:)

AspenMyL said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Jgn tunjuk origami tu kat Nomie, nnt dia bengang..."Ooo...sibuk wat origami ghupernyerrr!!!" Heeee...

m.u.l.a.n said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nak jadi lain, arwah bapak suruh amik lain so belajar lain.. last2 jadi surirumah hehehee... bila kawin dengan suami yg keje macam askar pindah randah sana sini... ngeee..

jeBateja said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

den nak kapal terbang tu...UNIK maaa

Hazmin said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Dah tak pandai dah buat kapal terbang dan perahu kertas ni. Dulu-dulu pandai la. Hehe

teratak hati said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Oo GB ni arkitek ye..patut la kreatif je..

alien said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dah handal melipat kertas.
bagus2.
tapi, jgn sampai lipat drawing jd cani sudahla ye.. hehehe

*SiRibenMerah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya? origami failed..
hanya pandai sapu sisa kertas origami masuk bakul sampah saja :)

*pro n kontra shud create a complete relationship.. am I rite?*

~ sejak da kenal makin panjang lak komen2 daku disini.. ehhh. sila jgn benci saya okeh~

Eyrique Ettiqazz. said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mintak maaf lmbt respon, bz sesangat semalam. Jln2 ke sungai petani. ye, GB juga kimia EE. apa yg GB tulis dpt difahami dan seronok sgt bc tambah2 pulak ade gmbr yg cantik dan skrg pulak dah pandai origami. Kadang-kadang kita ni sama je mcm perahu dan kapal terbang kertas. suka bila tgh cantik elok, dibuang bila takde penyek dan dah takde guna lagi.. terima kasih bebanyak. EE pon amek sains tulen tp termasuk pulak dlm bidang bahasaa. klau ikutkan mmg nak jadi pharmacist.. mmg minat sgt.. doktor takle sbb kesian nak bedah org.. hahaha

CiKPuaNLawA said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kapal terbang kertas.... cantek...

sepa said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

silala buat origami burung jinjang satu, untuk aku. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...