Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, December 11, 2012

Perahu Kertas dan Kapal Terbang Kertas untuk Erique Ettiqazz, Kimia Saya

Terbanglah kau wahai kapal terbang kertas. Ikut sahaja angin. Terbanglah setinggi mana dan sejauh mana pun.
Berlayarlah kau wahai perahu kertas. Rentaslah segala lautan dan muara. Tiada apa yang boleh menghalangmu andai kau percaya. Namun setinggi dan sejauh mana pun kau terbang atau berlayar, yakinlah kau yang pasir di bumi akan setia menyambutmu pulang.
~EE~


GB dulu amik Sains Tulen. Sebab tetiba masa Tingkatan 3 tergerak pulak hati nak amik bidang forensik kononnye... Tapi cita-cita asal nak jadi akitek masih digenggam erat-erat. Tamak kan?

Tapi sudahnya GB paling bengap mata pelajaran Kimia. Fizik, boleh-boleh la, tapi Biologi paling pandai. Sebab minat kot. Dan mungkin disebabkan tu GB tak dapat course yang diidamkan tuh. Jadik akitek jugak akhirnya GB...

*

Kimia lain.

GB percaya kimia antara insan itu ada walau mereka tidak pernah berjumpa. Untuk EE, GB rasa GB faham sangat tentang beliau sebab kitorang ni macam lebih kurang je. Membaca tulisan dia kadang-kadang macam baca tulisan diri sendiri. Begitu juga dengan dia. Di waktu orang rasa kita ni sukar difahami dan sering dianggap pelik, bila ada orang lain yang sepelik kita dan sekomplikated kita, mesti la seronok kan? At least bila kite bercerita ada yang memahami. Bliss!

**

P/S: EE. Ni perahu kertas dan kapal terbang kertas yang GB tengah rajin origamikan. Berkerut-kerut dahi nak membuatnya semalam. Hahaha!

24 comments:

  1. akak dulu nak jadi ARTITEK...
    ok..
    bukan Arkitek
    hahaah..(mana belajar ntah sebut salah)
    sebabkan akak tiada seni
    maka
    akak jadi QS...
    (seni tekan2 kalkulator...huhu)
    sila terbangkan satu kapalterbang kertas utk akak

    ReplyDelete
  2. Mana angsa untuk akak? Akak tunggu ni. Kuek kuek. Eh itu bunyi itik..

    ReplyDelete
  3. salam...

    kalau musim hujan seronok main kapal layar ni!!!

    ReplyDelete
  4. Saya pulak terbalik. Fizik bengap, Kimia bagus. ~haha

    Origami k/terbang tu ada gunting tak?

    ReplyDelete
  5. suka subject biologi & kimia tapi 'benci' dgn fizik, banyak sangat formula.

    kapal terbang tu, kalau masuk pertandingan origami masa hot air baloon putrajaya hari tu, boleh menang ni... cantik!

    ReplyDelete
  6. Akak bukan orang sains... sobbss...

    Takde kimia la nampaknya... adehh...

    *Dah lama tak buat origami.. Dulu rajin gak buat.. Buat bola, burung, katak, jet, macam2 lagi laa... Sekarang ni dah makin blur lak nak buat origami balik semula.. ehehh..

    ReplyDelete
  7. lama tk buat kapal kertas cmtu..dl time sekolah bosan-bosan buat

    ReplyDelete
  8. kecik2 dulu...bila hujan turun...air laju ja kat halaman rumah...pakat2 buat perahu kertas...campak dari tingkap...seronoknya...perahu siapa paling laju..

    ReplyDelete
  9. cita cita nekcik nak jadi doktor tau GB..kimia bio ok..tapi maths fizik kantoi...lastnya hanya mampu jadi bawah sikit jurutera....juruteknik jer...namun syukur rezeki nekcik di situ!!!

    ReplyDelete
  10. Susahnya nama kimia tu..jenuh nak baca...

    ReplyDelete
  11. Dah tiada bangau pulang ke kerbau, ikan pulang ke lubuk. Sekarang nie GB kata guna peribahasa baru. Kapal terbang/kapal layar pulang ke pasir. Hihihihihihi.

    ReplyDelete
  12. gB
    Dalam bersahabat... chemistry pun penting...

    ReplyDelete
  13. kreatif... KA singgah baca dlm cuti2 mesia ni hehehe

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum GB...mainan masa kecik2 dulu...:)

    ReplyDelete
  15. Jgn tunjuk origami tu kat Nomie, nnt dia bengang..."Ooo...sibuk wat origami ghupernyerrr!!!" Heeee...

    ReplyDelete
  16. nak jadi lain, arwah bapak suruh amik lain so belajar lain.. last2 jadi surirumah hehehee... bila kawin dengan suami yg keje macam askar pindah randah sana sini... ngeee..

    ReplyDelete
  17. den nak kapal terbang tu...UNIK maaa

    ReplyDelete
  18. Dah tak pandai dah buat kapal terbang dan perahu kertas ni. Dulu-dulu pandai la. Hehe

    ReplyDelete
  19. Oo GB ni arkitek ye..patut la kreatif je..

    ReplyDelete
  20. dah handal melipat kertas.
    bagus2.
    tapi, jgn sampai lipat drawing jd cani sudahla ye.. hehehe

    ReplyDelete
  21. saya? origami failed..
    hanya pandai sapu sisa kertas origami masuk bakul sampah saja :)

    *pro n kontra shud create a complete relationship.. am I rite?*

    ~ sejak da kenal makin panjang lak komen2 daku disini.. ehhh. sila jgn benci saya okeh~

    ReplyDelete
  22. Mintak maaf lmbt respon, bz sesangat semalam. Jln2 ke sungai petani. ye, GB juga kimia EE. apa yg GB tulis dpt difahami dan seronok sgt bc tambah2 pulak ade gmbr yg cantik dan skrg pulak dah pandai origami. Kadang-kadang kita ni sama je mcm perahu dan kapal terbang kertas. suka bila tgh cantik elok, dibuang bila takde penyek dan dah takde guna lagi.. terima kasih bebanyak. EE pon amek sains tulen tp termasuk pulak dlm bidang bahasaa. klau ikutkan mmg nak jadi pharmacist.. mmg minat sgt.. doktor takle sbb kesian nak bedah org.. hahaha

    ReplyDelete
  23. kapal terbang kertas.... cantek...

    ReplyDelete
  24. silala buat origami burung jinjang satu, untuk aku. :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D