Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Saturday, November 17, 2012

Ujian ialah peluang dan tanda kita dipandang oleh Allah

Satu GB punya. Satu lagi bukan GB punya. :)


Lihat tajuk. GB baca tu kat sini.

*

Orang yang pernah diuji dengan ujian demi ujian sampai satu tahap dia hampir jatuh terduduk, akan tahu apa perasaannya bila seseorang bercerita betapa ujian demi ujian datang menimpanya.

**

Entri ini GB tujukan kepada seorang teman.

Kepada awak, sabar. Yang baik-baik dan indah-indah sedang menanti hambaNya yang redha dengan ujianNya. Ujian itu penghapus dosa. Petunjuk yang Allah sayangkan kita. Dan sebagai peluang untuk kita menjadi orang yang lebih baik lagi. InsyaAllah.

P/S: Itu je yang mampu GB cakap sebab GB pernah berada dalam situasi diuji tu. Sampai menangis terduduk jadinya.

17 comments:

  1. betul dan benar belaka .. nasihat yang baik dari seorang sahabat kepada seorang sahabat.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..

    Allah uji tanda Allah kasih, Allah nak kita bertambah beriman makin rapat dengan-Nya.

    Saya juga diuji, betul tu saat diuji merupakan peluang tanda Allah pandang kita, sangat beruntung.

    Saat boleh melajukan tahap keimanan, saat palibg dekat dengan Allah.

    ReplyDelete
  3. menangis duduk saja ker?
    jika nak baring tak sesuawai ker?
    - sorry soklan sengal pagi sabtu...
    Horayyyy... holiday...

    ReplyDelete
  4. Cantik set merah tu.

    Jom ikut mak cari durian kat Perak jommmmm....

    ReplyDelete
  5. Setiap manusia tidak terlepas dari sebarang ujian. Sabar dan kuatkan semangat...

    ReplyDelete
  6. ujian Allah tu peluang kita dekatkan diri dgnNya..harap teman GB tu dpt hadapinya dgn tabah...

    ReplyDelete
  7. kita di uji tanda DIA mengingati kita

    ReplyDelete
  8. Sebagai manusia siapa yg tak pernah kena uji?

    ReplyDelete
  9. manusia biasa x terlepas dari semua itu.

    ReplyDelete
  10. Saya suka nikon tu jihi

    saya sndiri diuji satu demi satu..kematian ayahanda tercinta dan plbagai ujian btimpa tapi saya yakin Allah nk kasi pelangi yg indah di kemudian hari. Saya pasti Allah nk saya muhasabah diri dan x nk kita hanyut dgn nikmat yg diberi.

    ReplyDelete
  11. Cakap lebih senang daripada menghadapinya. Tapi itu pun tak semua org boleh berfikir dan berkata mcm yg GB cakap tu.

    ReplyDelete
  12. yups Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan
    kesanggupannya. ;)

    ReplyDelete
  13. Setiap orang akan diuji...berhati hati lah apabila diuji dengan kemewahan...

    ReplyDelete
  14. Ujian itu mmatangkan fikiran. Berdoa dan sabarlah dgn solat... setengah org tak solat so tak leh sabar dan andai doa tidak dimakbulkan di dunia sabarlah hingga akhirat hingga akhir hayatmu...besar ganjaran menanti

    ReplyDelete
  15. Yummeh! Klu sy bujang, sy pun nak Lumix....tp disebabkan sy sudah kawen, maka sy cume perlu fikirkan Tumix berada dlm list bulanan utk belanja groceries sy je.

    =(

    Anyway, tau Tumix? Klu tatau, sila Google. Weee!

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D