Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Monday, November 12, 2012

Pencerahan yang akhirnya cerah secerah-cerahnya


Bila kita fikir kita tahu sesuatu tapi kita tak pasti tentangnya.

Bila kita tak pasti tentangnya maka jiwa kita tak boleh tenang.

Bila jiwa tak tenang maka minda akan bermanipulasi tentang macam-macam.

Bila minda bermanipulasi macam-macam, maka segala perasaan akan timbul. Cemburu. Geram. Sedih.

Maka, mohon pencerahanlah.

*

Sebab saya pernah melalui situasi tanpa sebarang pencerahan, dan mungkin takkan ada pencerahan tentangnya sampai bila-bila.

Maka sekarang saya belajar dari kesilapan itu.

Saya dapat pencerahan yang saya inginkan. Dalam keadaan aman. Tenang. Santai. Dan paling penting, rasional.

Terima kasih, awak. :)

**

Tapi paling penting, saya dah jumpa seorang yang sangat-sangat lain dari orang yang saya pernah jumpa sebelum ini. Yang boleh sama rasional dan tenang dan aman dalam proses pencerahan, sama seperti saya. Yang untung? Dia...

P/S: Tapi, Bumi kan berputar. Setiap kali ada tempat yang cerah, pasti ada tempat lain yang dah gelap gelita. Yang rugi? Dia juga akhirnya...heheh!

19 comments:

  1. sy masih menuju ke tmpt yg cerah tu. dh nampak, tp xsmpai2...ada je halangan...haihhhh

    ReplyDelete
  2. yang untung dia ... demmmm

    yang rugi dia ... yessss!!!!!

    ReplyDelete
  3. kulit akak tak secerah Demi Moore
    tapi
    janji akak ade kulit
    heheh...
    (komen apa ntah?)

    ReplyDelete
  4. Ingat, langit tak selalu cerah tauuu...

    ReplyDelete
  5. ow ow..mcam tak berapa nak dapt pencerahan dgn en3 ni..tuan badan je yg taw :)

    ReplyDelete
  6. pandai amik gambar... cantik bangat

    ReplyDelete
  7. cantik gambar.. takat snap2 tu boleh lah akak gak. tapi kalau berbasa basi ni akak surrender.. i m direct person..

    ReplyDelete
  8. cantik gambar.. takat snap2 tu boleh lah akak gak. tapi kalau berbasa basi ni akak surrender.. i m direct person..

    ReplyDelete
  9. wow!!!!
    cantik...
    ada ke'jelezzzz san' dihati ini kerana tak pandai nak rakam secantik itu...

    ReplyDelete
  10. Cantiknya gambaq tu, terpegun nih..

    Nasib baik la ada jugak untungnya si dia tuu. Kalau asyik rugi ja, kesian gak dia. Kan :)

    ReplyDelete
  11. walaupun sepelaung aja dari rumah, saya tak sempat lagi ambik gambar fountain kat setia city mall tu waktu malam..ekekekekek

    ReplyDelete
  12. aku suka gambar tuh. dan pencerahan itu mengingatkan aku pada salah satu muvi feveret aku - Sang Pencerah (sebuah muvi yg di-tribute-kan sempena 100tahun penubuhan Muhammadiyah...)

    :)

    ReplyDelete
  13. macam ku kenal sangat fountain ni..:)

    p/s: series.. Lawa dan kemas shot ni..

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D