Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, July 4, 2012

Selepas mentari tiada... (updated)

Western Park Lake Garden, Setia Alam, Klang

...kita masih nampak cahaya dia. Hues dia penuh di awan, di langit, dan reflection dari itu boleh nampak di air.

Walau dah tak nampak cahaya dia pun, bila ada bulan, kita masih dibayangi mentari. Pendek kata dia sentiasa ada walau kita tak nampak dia...

*

Begitu juga halnya dengan orang yang baik, yang meninggalkan kesan dalam hidup kita. Dia sentiasa ada walau dah tiada di mata, atau tiada di dunia.

Semoga kita boleh jadi macam tu..

P/S: Banyak matahari tau dalam hidup GB...

29 comments:

  1. SubhanaAllah, cantik pemandangan waktu senja ni...

    ReplyDelete
  2. ya,
    orang baik akan sentiasa di ingat

    ReplyDelete
  3. Harimau bintang mati meninggalkan bintang...
    Harimau belang mati meninggalkan belang...
    Harimau kumbang mati meninggalkan kumbang... erkkk!!

    Manusia mati meninggalkan nama.. kan.

    Subhanallah, indahnya waktu senja..

    ReplyDelete
  4. betul tu,.. n mmng cantik ler foto ni!

    ReplyDelete
  5. Yang baik akan sentiasa dikenang, yang buruk kalau terkenang, cubalah dibuang. :)

    ReplyDelete
  6. semoga kita tetap jadi org baik dan bertambah baik

    ReplyDelete
  7. sun gives us energy

    ReplyDelete
  8. Rencah kehidupan, begitulah senarionya...

    Yang baik kalau sekali buat jahat, hilang segala kebaikannya.. Yang jahat itu jugak yang dikenang, disebut orang..

    Hakikatnya, kita mengetahui bahawa setiap manusia memang tidak lepas dari membuat kesilapan.. Namun bila kesilapan itu terjadi, kita sendiri yang tidak boleh menerima kenyataan.. :)

    ReplyDelete
  9. tapi orang tetap suka puja bulan daripada matahari...

    ReplyDelete
  10. saya pun suka matahari dan GB! =)

    ReplyDelete
  11. Gb ada byk mentari, dan Gb juga mungkin menjadi mentari bagi org lain!

    ReplyDelete
  12. Sy mau jadik bintang. Ok. Sy dah ade idea utk entri sy setersunya. Nak pegi dulu. Bye!

    ReplyDelete
  13. sungguh indah ciptaan Allah.. n teror org yg shoot gambar nie :)

    ReplyDelete
  14. Kasih dan sayang yg murni biasa kekal dalam ingatan...

    ReplyDelete
  15. berfalsafah si GB..

    suka gambar tu..

    ReplyDelete
  16. Ya Allah tersentuhnya dengan entry ni GB..nice picca, tenang :)

    ReplyDelete
  17. cantik gambo tu...
    iols tak penah gi setia alam...
    rasa macam jauh plak dari KL
    hak hak hak

    ReplyDelete
  18. cantik ciptaan allah
    menjadikan manusia cerdik mencipta sesuatu yg diluar jangkaan kita ;)

    ReplyDelete
  19. dalam satu majlis perpisahan, aku pernah jugak berkata : pemikiran yang tinggal, kekal ada setelah kita tiada. :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D