Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, July 10, 2012

Hati-hati dengan hati


Seorang kawan pernah berpesan.

Hati-hati dengan hati. Sebab takde bahagian lain yang lebih fragile melainkan hati walau kita rasa yang hati kita tu cukup keras dan tegar.

Dulu GB ingat GB keras hati. Tegar lah konon. Tapi GB silap. GB let the game played and bermain catur dengan hati sendiri. GB tak tau pulak betapa hati sendiri ni sebenarnya fragile gila.

*

I might have hurt myself.

So please help me to forget.

Even if I do not want to. Thank you.

P/S: GB tak pandai jaga hati. Hati sendiri. Dem.

52 comments:

  1. perghhh... tengah-tengah malam bicara soal hati. Syahdu...

    ReplyDelete
  2. Salam sejahtera anakanda,
    Hati-hati jaga hati jangan sampai terluka nanti!

    ReplyDelete
  3. Alaaa....kita tak makan hati.....ahakz....err...mmg tak makan hati ayam ke...lembu ke...ahakz

    ReplyDelete
  4. Selalunya begitulah. Kita lebih 'tahu' menjaga hati orang lain berbanding dengan hati kita sendiri.

    ReplyDelete
  5. bila hati kita sakit tak der sapa yang tahu;P

    ReplyDelete
  6. well dear..dah namanya perempuan.. hati mmg fragile..

    ReplyDelete
  7. akak tak suka makan hati
    tapi masak dengan kicap, akak leh makan plak?
    hehe
    btw, sila jaga hati anda...
    (baik kesihatan maupun perasaan)

    ReplyDelete
  8. Pengalaman yg dilalui membuat hati kena lebih berhati-hati..

    ReplyDelete
  9. siapa agaknya yang telah bermain dgn hati GB ni..

    ReplyDelete
  10. strive and focus to enlighten the heart
    @sji

    ReplyDelete
  11. macam mana nak jaga hati sendiri. kadang2 saya pon xtau. huhu
    morning gb !

    ReplyDelete
  12. Org kate, utk berhati2 dgn hati....jgn serik utk mengenali hati yg lain. Kenal hati seberapa byk yg boleh. Kemudian pilih hati yg terbaik. Selagi belum ada ikatan, takde istilah tak setia pd satu2 hati tu.

    Kan?

    ReplyDelete
  13. hati saya berbunga2 cinta... walaupon ade kumbang busuk... ahahaa...
    bole gitu..

    ReplyDelete
  14. menjaga hati ni memang payah
    tersilap kata – hati terguris
    tersilap catur – hati tercalar
    jenuh kan????

    ReplyDelete
  15. salam sis GB..
    hati memang fragile..
    once broken...kira habislah harapan..
    saya pon ingat saya ni jenis hati keras...kalah juga sumtime...
    moga terus kuat yea,....

    ReplyDelete
  16. masih lg bmain dgn percaturan hati..takpelah asalkan org yg kita syg happy.. :)

    ReplyDelete
  17. "awak dah curi hati saya
    kalau awak dah tak suka jangan simpan
    pulang kan semua ia pada saya" :)

    ReplyDelete
  18. assalam GB..pandai tak pandai jaga..bukan soalnya..yang penting hati kita..kita tau bagaimana dan macam mana

    ReplyDelete
  19. betul tu dik, hati ni kita tak tahu sebenarnya detik hati kita pun macam tu kan?

    ReplyDelete
  20. sakit hati kena ubat sendiri banyakkan amal dan ingatkan allah swt selalu yek

    ReplyDelete
  21. Jangan Biar Hati Derita..hehe, masuk tajuk buku lak...moga hatimu penuh dengan bunga2 bahagia :)

    ReplyDelete
  22. satu lagi .. berhati-hati di jalan raya.

    ReplyDelete
  23. Hati org mmg tk dpt nk dbaca kn..hati sendiri plk..entah la..

    ReplyDelete
  24. BTOL TUHHH

    HATI PALING LEMBUT TAUUU

    makneng follow sini
    jom follow makneng

    ReplyDelete
  25. @mama ju,

    sila lah beri tunjuk ajar. tengkiuuu. :D

    ReplyDelete
  26. @zila norazila

    kalau ada org tau pun, macam la org kisah kan? huhuhu~

    ReplyDelete
  27. @Anash

    betul! kalau hati masak kicap macam layannnn je~

    ReplyDelete
  28. @Kakzakie

    lebih berhati-hati dan lebih keras. :D

    ReplyDelete
  29. @Mama2Q

    asyik jumpa orang-orang yang salah je..huu~

    ReplyDelete
  30. @Anonymous

    as what i'm doing now. keje. keje. dan keje. hihihi~

    ReplyDelete
  31. @Lya Colours

    kalau dah tau nanti sile share dgn kite ye yang..

    ReplyDelete
  32. @CiKPuaNLawA

    saya saya takde bunga. kumbang pun. ahahaha!

    ReplyDelete
  33. @@cu SaYaNg

    hati saya mahal. tapi dah terjual jugak.

    dem.

    ReplyDelete
  34. @kasihibu

    betul.

    kdg kite pun tak faham hati sendiri.

    ReplyDelete
  35. @al-lavendari

    jalan raya lagiii kene hati2 kan uncle~

    ReplyDelete
  36. @teratak hati

    hati sendiri pun susah nak baca gak kan~

    ReplyDelete
  37. hati hati dengan hati sbb akan ade hati yang tidak berhati melukai hati yang dianggap keras mcm batu tp bila hati yang tidak berhati hati buat mcm tu terasa sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D