Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, June 19, 2012

Apa benda pertama kite buat bila sampai tempat kenduri yang jauhhhhh dari rumah kite?

Lauk kenduri. Nasi minyak, nasi putih, ikan baung masak lemak, ayam BBQ (sedap gilerrr!),
daging sup dengan masak hitam. Tiada dalam gambar - air sirap.


Makan!

*

P/S: Selamat Pengantin Baru kepada blogger Munnafendy (yang cam kite masa kite tengah makan. Yey!) yang mana kendurinya berlangsung Ahad lepas di Trolak. Meriah sungguh, layanan mesra, lauknye sedap, dan environment yang bebas jerebu - ohsem! GB gi dengan Mak Kakcik Seroja, Ayah Bob, dan BangChik.  Mekasih sebab layan GB potpet potpet dalam kete! :D

51 comments:

  1. pun suka makan nasik minyak...
    dengan air sirap
    kalau bukan air sirap...mcm tak 'masyukkk' aje?
    heheh

    ReplyDelete
  2. Hahaha... lapar punya pasal, pengantin kita lupakan dulu! ;-)

    ReplyDelete
  3. dah lama kite tak makan nasik minyak...

    ReplyDelete
  4. salam GB..dah jauh..bila sampai mesti cari makan dulu..

    ReplyDelete
  5. daging masak hitam best ! hari tu odw balik dari pineng, singgah makan dekat rnr (dlm kwsn perak), mkn daging masak hitam. walahh mmg sedap

    ReplyDelete
  6. Untung GB ada banyak mak & ayah...heheheee...

    ReplyDelete
  7. Hahaha, memang betullah GB, kalau dah jauh seharusnya makan dulu..

    ReplyDelete
  8. he hehee
    kalau kita x nampak pengantin..mmg nampak nasi dulu..tp klu kt johor jarang ada hidangan ikan...klu ada mmg kita yg first cedookk.:)

    ReplyDelete
  9. GB,
    mana DrSinga????
    ala....
    tolong carikan utk akak!!!
    huhu

    ReplyDelete
  10. hehe..kalau akak biasa cari air dulu, baru makan...:D

    ReplyDelete
  11. ooo.. patutla mak pun put up gambo signboard sungkai

    ReplyDelete
  12. kalau dah jauh perjalanan, memang terus makan lah kan..lapar dah..hihi

    ReplyDelete
  13. perkara pertama?

    ucapkan syukur kerana selamat dalam perjalanan.....

    ReplyDelete
  14. selalu belah2 pahang dengan perak je yang ada kenduri ada ikan darat ni~~baung sedap tu~~

    ReplyDelete
  15. Selamat berbahagia untuk yang jadi pengantin :)

    ReplyDelete
  16. dik memang betul tu, makanan yang shedap shedap itu..

    kadang bila dah lama tka pergi kenduri rasa rindu pulak nak makan menu kenduri kan?

    ReplyDelete
  17. 1st taim nengok lauk kenduri ade lauk masak lemak bagai hehe... biase nasi minyak ke, beriani... :)
    My latest Entry :)
    JJCM: Chicken Rice Shop (Wangsa Maju)

    ReplyDelete
  18. Jauh berjalan mestilah makan dulu. Seronok dapat ke sana. Gambar pengantin tak ada ke?

    ReplyDelete
  19. lain dari yg lain la lauk kenduri ni... sedappppp

    ReplyDelete
  20. ko diet ke GB? kalo aku p kenduri tak gitu lauknye, mesti penuh! kahkahkah

    ReplyDelete
  21. Benda pertama yg wajib dibuat ialah makan! haha...sy tak dpt hadir,sebab last minute mommy ada tempahan.

    ReplyDelete
  22. pe lagi.. kalau dah sapai penat2... cnfirm mentedarah dulu kan... hahaha

    ReplyDelete
  23. @Anash

    takde sirap tak rasa cam kenduri kawen laaa~

    ReplyDelete
  24. @kakcik

    nampak pulak ayam tengah BBQ. eiii lazat!

    ReplyDelete
  25. @CiKPuaNLawA

    kite dah takde jemputan kenduri. kalau ada kite ajak awak eh~

    ReplyDelete
  26. @Acik Erna

    seb bek mak pengantin dtg jemput kite makan. eheheh~

    ReplyDelete
  27. @JunAina

    ngeeee..terasa cam anak anak je. eheheh

    ReplyDelete
  28. @Huda

    separuh jalan nak sampai dah pasang niat dah. lapo...

    ReplyDelete
  29. @zila norazila

    ni diorg masak gotong royong. kite sebat je semua. heheh~

    ReplyDelete
  30. @~ yus ~

    hehe. saya sembat makan dulu. haha!

    ReplyDelete
  31. @nur anis

    tanpa segan silu terus gi amik pinggan. hahaha!

    ReplyDelete
  32. @kasihibu

    aaa betoi! lauk kenduri ni lain sedapnye. hihihi

    ReplyDelete
  33. @FARAH deeb

    kite dah biasa tgk lauk kenduri yg tak tipikal. sedap gak melayannya. :D

    ReplyDelete
  34. @Kakzakie

    ade!!! tadi tgh pikir mana gambo nak ditaruk, tu yg pilih gambo ni. heheh~

    ReplyDelete
  35. of course la makan!!!bila prut dh kenyang baru bleh bergambar..heeeeeeeeee

    ReplyDelete
  36. @Eny Yusnizar

    ikan baung dgn ayam BBQ tu yg buat lain dan sedappp!

    ReplyDelete
  37. @pok amai-amai

    tu pun ada lagi yg tak amik tuh. hahha!

    ReplyDelete
  38. biasanya makan2 dulu kat restoren, manala tau lauknya dah abis ke, sebab tersesat ke... :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D