Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, May 30, 2012

It's all about jodoh

Rindu dengan orang kat depan GB tu. Hai awak. :D

Orang berpengalaman selalu pesan kat GB. Bab jodoh ni kan, kalau betul ITU jodoh kita, pasti takkan lama. Sebab tu ada orang kenal kejap terus commit dan kawin. Ada orang bercinta bertahun-tahun pun masih tak nampak jalan nak settle down.

GB percaya jodoh bukan sekadar berkisar pasal nak cari pasangan hidup je. Boleh guna metafora yang sama dalam kes nak makan, nak beli rumah, nak cari kerja, nak beli kereta - semuanya tu berkait rapat dengan jodoh. Kadang jalan kita mudah. Kadang jalan kita berliku. Tapi yang penting kita kene usaha.

*

GB bukan cakap pasal life partner ye. ITU perkara yang belum nampak dalam jalan hidup GB. Tapi pasal benda lain yang buat GB terfikir... kalau itu memang jodoh kita maka prosesnya takkan lama, jalannya mudah dan kita takkan menunggu lama. Mungkin lain kisahnya dalam kes yang lain. Tapi GB dah nampak kebenaran kata-kata orang yang berpengalaman tu. Dan yang penting kita usaha.

P/S: Dan betapa Allah tu Maha Penyayang walau kita selalu ingkar perintahnya. Syukur dalam malu...

32 comments:

  1. Bila tiba waktunya untuk ia@dia datang, tanpa dapat ditahan, akan muncul juga ia@dia. :)

    ReplyDelete
  2. HAIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!!!

    :)

    ReplyDelete
  3. tu daon hapa kat nasik tu...?

    ReplyDelete
  4. saya angkat tangan menyatakan setuju :)

    ReplyDelete
  5. Betul! Sy suke ayat YANG PENTING, KITA BERUSAHA!

    Klu jodoh tak ke mana, klu kite laraty berusaha...Insya-Allah!

    ReplyDelete
  6. Allah Maha Pengasih, Maha Penyayang..percayalah Allah dah tentukan yang terbaik buat kita...masanya saje belum tiba...

    ReplyDelete
  7. Dia yang maha mengetahui segala galanya! ada yang di tolak2 datang juga.. tolak2 datang juga..
    rupanya itulah jodoh kita.. =)

    ReplyDelete
  8. jodoh saya dgn canon eos...tak lama meriki riki, terus beli! hahaha

    ReplyDelete
  9. ermm betul...amboi sedap sungguh hidangan nasi tu...

    ReplyDelete
  10. KC angkat dua2 belah tangan. bukan surrender tapi sgt2 setuju.

    ReplyDelete
  11. saya x sempat bcinta sebelum kawen.

    masa btunang juga x penah bjumpa. hanya tengok gambau & tgk dari jauh.

    skrg hampir 6 tahun kawen. alhamdulillah.

    sapa kata jodoh tu selalu depan mata?

    eceh. lelebih pulak. ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  12. ...juga rezeki.

    kalau dah rezeki kita, tak ke mana dah.

    ReplyDelete
  13. Setuju. Ketentuan Allah tidak siapa boleh menafikan..

    ReplyDelete
  14. rezeki/jodoh dari arah yang tak disangka2.. jeng jeng jeng..

    ReplyDelete
  15. jodoh = rezeki
    kalau dah rezeki kita, insyaAllah tak kemana, dan akan sentiasa dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  16. insyallah takkan ke mana jodoh tu :)

    ReplyDelete
  17. Itu semua namanya rezeki. Kata orang tua2 bila berkesempatan pada sesuatu (walaupun bukan orang) itulah jodoh kita.

    Apapun demi jodoh2 tersebut kita tetap perlu berusaha. Kita meminta ALLAH memberi. Kadang2 DIA memberi dengan cara kita sendiri tidak sangka. DIA memberi yang terbaik buat kita walaupun kita rasa apa yang kita minta itu baik tetapi yang diberiNYA benda lain.

    ReplyDelete
  18. GB..bestnye nasik lemak tu...

    GB..xpe..kalo da jodoh kejap aje..miss u..

    lauk mak GB best....heheheh

    ReplyDelete
  19. ulam raja sedap eh. :)

    *eh. pokok 4 batang tuh ulam raja kan. ke ulam pegaga...?

    ReplyDelete
  20. insya-Allah kak GB kalau ada rezeki tu Allah nak bg pasti dia akan bg..

    apa pn sabar n doa banyak2 kan kak..

    :)

    ReplyDelete
  21. insyaallah akan muncul jua...utk gb

    ReplyDelete
  22. kalau dah jodoh, segalanya akan nampak mudah.

    ReplyDelete
  23. Begitu juga dgn rezeki. Kadang usaha bagai nak rak, tapi tak dapat sebab belum rezeki. Ada kala, usaha seadanya saja, tapi kalau nak jadi rezeki, dapat juga kat kita.

    ReplyDelete
  24. Percaya pada jodoh/rezeki,kalau ada jodoh dan Allah dah tetapkan walau macammana sukar pun tetap jadi milik kita..

    ReplyDelete
  25. DIA dah tentukan siapa utk kita. cuma belum muncul lagi

    ReplyDelete
  26. betul .... nak jadi jodoh memang .. tak lama ... mcm CA . Main2 rupanya jadi sungguh2..

    ReplyDelete
  27. I agree with u GB... Yng penting usaha...

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D