Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, May 23, 2012

Entri ingat mengingat


Lama dah nak buat entry ni. Tapi asal nak upload je mesti ada dapat FM baru, tapi belum sempat tangkap taruk masuk kamera. Kena la tangkap gambo baru dulu baru boleh post kat blog. Hihi...saje je kan? :p

Sebenarnya GB jenis penyegan nak mintak souvenir, tapi kadang-kadang tu berani-berani je buat tak segan. Alhamdulillah dapat. Ngeee...tengkiuuu... :D

*

Sebab FM memasing berterabur tak tersusun, maka GB sebut ajelah FM dari mana dan dari sape eh.

1- FM Hong Kong dari DrSinga. Ada lagi, FM katok ijo tapi tak tampal kat fridge sebab nanti mak GB seram nak masak. GB taruk dalam bilik aje. Dan jugak perpium bau blueberry muffin yang dah habis separuh tuh. (I love u kak. Ada barang GB belum pass nih! :D)

2- FM Kota Kinabalu dari HotMami Ely Hasrul . FM tu dia bagi sekali dengan pouch burung hantu yang di pass ke GB sempena suatu kontes. Yang menang WakJan sebenonya tapi dia pass ke GB. Kire rezeki GB lah tu. Eheheh... *Betul-betul dah berzaman baru berjaya buat entri ni.

3- FM couple Korea, Cameron Highlands dan Taj Mahal tu pulak Mas Zuber yang bagi. Yang CH tu ada banyak, tapi yang dia bagi 1 atau 2 di antaranya. Aiyoh. GB pun dah kompius.

4- FM Vienna, Lake Toba dan Bali pulak DrHanie yang bagi. Ada lagi yang dia bagi tapi bukan FM lah, kalau tak silap dari Vietnam kot datangnya.

5- Yang FM kuda kepang laut tu datangnya dari Miri. Dak Sepa ni yang bagi. Yang ni GB memang tak malu mintak sebab mula tu ingatkan dia gi outstesen sana, rupanya dia memang dok sana lah!

6- Aha! 2 keping FM dari Kuching tu WakJan yang bagi. Yey! Dah ada 4 FM dari Sarawak. Huhuhu.

7- FM Bali kaler biru tu MissYammy yang bagi. Ala yang, tadi I lupa mana blog u. Soweee...hihihi~

Selebihnya member bukan blogger yang bagi, tak pun beli sendiri.

*

Ada lagi beberapa benda yang bukan FM tapi member blogger ada bagi jugak. Purse dari Sabah Jemarisuri yang bagi.. Hihi Tengkiu awak... Ketip kuku dan kuih bahulu gula melaka (borasak) dari Sabah juga, Mak Kakcik Seroja bagi... (muah sekali!). Dan selendang dari Mekah Acu Sayang bagi. Love it Acu! Oh tak lupa, keychain ikan ZafiraNabilah bagi. Suker sangat and tengkiuuu!!!

Dannnn...GB ada satu crochet brooch bunge kaler purple yang GB selalu pakai sekarang tapi siyes lupa sapa yang bagi. Adoiii...nak bekalan kismis plisss!!!

Umm..mungkin ada lagi yang tak sebut. Kalau ingat nanti kite update eh. Gambar later GB tayang. Huuu~

P/S: GB masih ada FM dan postcard yang pending tak pos pos lagi. Adeyyy...bile la nak pos ntah!

35 comments:

  1. FM saya byk yg dah hancur berkecai akibat keganasan hero2 saya...

    ReplyDelete
  2. FM mak ada yang dah pecah dan bersepai. Lepas ni kalau mak nak 'beli dan bagi', mak akan beli jenis yang sekeping macam FM Sabah GB tu atau yang macam FM Lake Toba Dr Hanie...

    ReplyDelete
  3. kaklong tak ada koleksi fm ni byk2 tapi yg dr.singa bagi ada yg tak sampai..posmen dah kebas gak nya...huhuh!

    ReplyDelete
  4. cantik kan FM dr kak hanie :D

    ReplyDelete
  5. Yang gambo stroberi tu sebijik sejibon cam kat rumah saya..heheheh

    ReplyDelete
  6. comei plak freezer GB..jeles js..hehe

    ReplyDelete
  7. saya pon ada fm 7-eleven day tu!

    ReplyDelete
  8. FM fraser hill adelah sangat cantek

    ReplyDelete
  9. Fridge kakak paling banyak FM Melaka dan Sarawak sebab itulah tempat yg selalu abang outstation....

    Luar negara semua boss yg bagi sendiri tak pernah pergi huhu...

    ReplyDelete
  10. ehhh..saya tak bagi ya awak FM Perth? rasa macam dah bagi masa gathering kat rumah kakcik dulu...kalau belum, sila tuntut dgn saya ya! :)

    ReplyDelete
  11. saya suka fm yg kuda laut tuh!!..

    ReplyDelete
  12. Sikit lagi penuh le nak kena lekat2 kat pintu bawah pulak.

    ReplyDelete
  13. x penah dpt gb beri..huurmmmmmm,bawa hati yg lara ini..

    ReplyDelete
  14. wahh semua cantik2 FM ni..bertuah gb :)

    ReplyDelete
  15. k.ana punya sumer dah bersepai.. ni FM pokok pisang dengan FM berastagi yang GB ngan Dr hanie bagi akak boh kat ofis.. lekat kat kubicle.. lawaaa.. confirm tak berderai...

    ReplyDelete
  16. kalau saya pergi rumah kakak saya. banyak FM lekat pintu.. dari macam2x negara.. jeles betul >< hehe

    ReplyDelete
  17. awak..hari tu kite ade mintak gambo kat awak...

    kite nak buat FM... p awak tak reply...

    awak bz kot masa tu....

    skang awak bagi kite alamat awak ..
    kite anta benda lain la tapi....heheh...

    pm alamat tau....

    ReplyDelete
  18. sama la, sy pun suka collect FM.. tp banyak dah pecah sebab si hero dah semakin tinggi capai FM mama..
    ni kena beli fridge tinggi+besar ni..

    kengkawan opis rajin gi jenjalan.. balik mesti bwk FM atau keychain.. suka sgt.. nasib diaorang ingat walaupun sy tak penah mintak..

    ReplyDelete
  19. I vote for Bali FM . ehhehe. GB, bile la saya dapat bagi FM from Vietnam nieh. ade dlm simpanan. t akak di pass pada adik mu. huhu =)

    ReplyDelete
  20. byknya FM Cameron....hehe...

    ReplyDelete
  21. SAYA PLAK SUKA KUMPUL BAJU 'I LOVE' DARI SETIAP NEGERI...

    cantik2 pic kat blog ni..

    ReplyDelete
  22. Byknya FM GB,tgk fm tu mesti ingat sapa yg kasi,tu yg penting sbgi tanda ingatan....

    ReplyDelete
  23. FM seramik tu,pantang terjatuh...mesti 'sumbing' jadinya hehe...

    ReplyDelete
  24. salam GB..nanti kalau dah banyak..sampai kebawah penuh ngan FM..he he..

    ReplyDelete
  25. boleh tak komen macam nih...
    "saya ada byk fm..tapi saya tak de peti sejuk besar...."
    sebab saya ada mini bar aje...
    hahahaa
    (kes tak mampu nak beli peti ais)

    ReplyDelete
  26. peti ais saya pun macam ni!!
    Tapi ada byk yg sumbing atau terkeluar magnet juga...sedey..

    Oh yer..Gb balik kedah bile? saya balik dari 2/6 hinga 6/6 insyaAllah...

    ReplyDelete
  27. fm saya diminati oleh tgn2 lain.kejap lgi dh pecah,kejap lg dh tanggal magnetnya

    kejap lg dh tkde kat peti esbok..hehe


    byk tul dpt dr kawan2..ahh kdg2 saya pun buat2 tk malu juga...

    ReplyDelete
  28. ada 6 kan magnetic freeze dari cameron kan...kan...

    :)

    ReplyDelete
  29. Ok laa tu, ada FM boleh jugak lekat kan kat fridge... Teman ada banyak FM, tapi simpan dalam laci jer... sebab, FM tak leh lekat kat fridge teman tuu...

    ReplyDelete
  30. dulu2 byk jugak kakain kumpul mcm tu..tp semakin hari semakin susut..biasa la anak2 kt umah tuu...pantang tengok...

    ReplyDelete
  31. FM-FM saya dah tak boleh lekat kat fridge. dah tak muat. dah tempek kat 2 magnetic board pulak. gantung tinggi2 supaya budak2 tak capai. puas hati den! hehe

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D