Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Thursday, April 26, 2012

Kenapa GB tak reti bawak dan naik motor?


Masa umur 13, GB penah diajar bawak moto oleh kakak sepupu. GB pacu dia bonceng, heheh. Bawak kat tepi bendang sebab rumah dia memang kat tepi bendang. Pulas minyak, bawak laju-laju sampai nak 'melompat' motor tu, tapi masa brek, kitorang jatuh dengan kencangnya kat tepi bendang. Tak tahu mana silap ntah.

Ok, pastu try bawak lagi. Kalini kakak sepupu takmo bonceng sama dah. Dia seram. GB pun pulassssss sampai pfftt...pfttt....minyak motor kering. Hihihi.

Rupanya ayah tengok dari jauh gelagat kitorang.

Balik rumah, GB nak try motor ayah pulak. Tapi mati-mati ayah tak kasi. Dia takut jadi macam haritu. Sorok kunci tak bagi bawak.

Dan sampailah ke sudah GB tak reti bawak motor hatta nak membonceng pun takut. Kesian Sekian...

P/S: Dulu masa kat U menjerit bila bonceng motor member dari studio balik ke kolej. Mengucap sepanjang jalan! Tapi member tu pompuan la. Hihi~

42 comments:

  1. Kita suka jadik pembonceng motor, seronok sangat..tapi kita dan suami takde lesen motor, kita tak reti bawak motor abah tak bagi, lesen kereta je ada. suami boleh bawak motor tapi arwah ayah dia pun tak bagi amik lesen moto, huhu.

    ReplyDelete
  2. saya pun dah tak berani naik motor sekarang ni! ahahahah

    ReplyDelete
  3. adoi...tak rempit la ni....hehehhee

    naik basikal je la

    ReplyDelete
  4. hehehee.....

    tak reti bawak jugak...

    nak amek lesen moto tapi...

    selamat pagi awak...

    ReplyDelete
  5. Mak pun tak pernah pandai bawa motor. :)

    ReplyDelete
  6. hehehe... macam sama kisahnya dgn teman jer...

    ReplyDelete
  7. ooo... cam tuh.
    eh. cuba lagi. motor skrg dah canggih ar...
    helmet ada bluetooth. :)

    ReplyDelete
  8. hahahahah...teringat masa form 4.. pes time belajor bawak motor..

    entah mana silap..motor melompat masuk parit!! haahhaa

    ReplyDelete
  9. hehe..alhamdulillah.,.sy boleh bwak

    ReplyDelete
  10. hehe.. akak pun takut nak bawa motor sebab pernah belajar & hampir terlanggar kereta bos, nasib baik sempat kornar.. kih kih

    ReplyDelete
  11. bwk moto ni best snnrnya. Tp skrg bila kita dh biasa naik keta pastu try nk bwk moto mesti rs slow moto tu gerak hahaha. Akak pun lama x bwk moto pdahal zmn bljr dlu merempit entah kemana2

    ReplyDelete
  12. topik moto ni sbb dgr AM crew pagi tadi ke? hihihiii

    ReplyDelete
  13. cantik kaler lipstik awakkkk!!!

    ReplyDelete
  14. heheeh teringat kawan cik riri jatuh longnkang sebab dia over presss minyakk haha..

    ReplyDelete
  15. motor/ dik akk suka bawak motor dan naik motor sb boleh cilok2 ;p

    ReplyDelete
  16. motor/ dik akk suka bawak motor dan naik motor sb boleh cilok2 ;p

    ReplyDelete
  17. GB,sama la kita...tak reti bawak motor...naik motor pun boleh dikira dgn jari...

    masa sekolah rendah dulu...
    curi2 bawak moto ayah...dlm kebun getah...sekali pulas minyak...mak menjerit..jaga moto tu..jaga moto tu,takut akka hentam pokok getah hehe....waaa mak lbh sayangkan moto dari anaknya..

    ReplyDelete
  18. Aaaa...kita rasa kita tau sapa pembonceng wanita tu...miahahahhaa.....

    ReplyDelete
  19. phobia dgm moto ni..akak tk reti bw moto..naik moto on jer..kdg2 yg bawak tu lebih kecik size dia dari akak..naik semacam..tp nunggang moto ni byk risiko.. :)

    ReplyDelete
  20. saya blaja bawak moto masa darjah 5
    saya ada lesen moto, tak penah fail utk renew
    tapi dah lama tak bawak moto
    sepupu tumpang letak moto dia kat umah, dah 4 bulan moto tu tersadai begitu saja.. hahah

    ReplyDelete
  21. Bagus kalau pandai bawa motor GB. Kakak pun tak pandai tapi kalau duduk membonceng kat belakang ok tak takut pun...

    ReplyDelete
  22. KC penah belajar naik motor dgn mak mertua tapi sekali tu je lah. sbb sekali naik tu pun peluhnya dah macam lari pecut 1000m. mmg dasar penakutlah. hehehe.

    ReplyDelete
  23. akak pun mcm GB.. tak tahu bawak motor.. jd pembonceng pun dah lama tinggalkan zaman tu.. he..he..

    ReplyDelete
  24. kak ana pun sama.. pernah belajo, eksiden langgo pasu umah jiran.. pecah bederai.. lepas tu tak berani dah sampai sekarang.. hasben banyak kali nak ajo, tapi akak takut.. hasben akak tu dia suh akak belajo sebab senang akak nak pergi kedai, tak yah suh dia dah.. hehehe..

    ReplyDelete
  25. hai gb
    ziarah disini dan follow..pak arab mmg kaya kan..:)

    ReplyDelete
  26. hehe..comel..

    saye dulu masa kecik2 pun pernah ade pengalaman sadis dgn moto..

    tapi bile dah beso dah keje terpksa jugak blaja bawak moto..sebab moto je mampu nak beli..kete tak mampu..kih3..

    ReplyDelete
  27. Dulu, sy penunggang motor tegar. Skg nie sy gayat. Terus ilang skil.

    ReplyDelete
  28. kak ati tak reti bawa motor
    tapi selalu naik dgn hubby :)

    ReplyDelete
  29. mek pun dah lama2 tak bawak motor..entah reti lagi entahkantidal..mesti utk permulaan keras je badan mcm tiang gol

    ReplyDelete
  30. saya tak reti bawak motor. saya rasa last saya naik motor mungkin masa kecik2 jalan dengan ayah ronda2 keliling kampung. ngehhhhhhhh
    bila dah besar ni memang x pernah naik motor. 1 takut tak stable. hahaha dan takut tergolek dog. huhu

    ReplyDelete
  31. hehehe...

    sy pun gerun naik motor...masa ambil lesen pun..sy xmo ambil lesen moto..

    rasanya kereta lebih selamat...bila naik motor..rasa macam org dok tengok kita je...bila lalu di celah2 kereta...rasa macam nak bergesel je kt kereta..haih..ngerii...

    satu lagi...kalau naik motor..sure tudung rosak..lagi2 bila kena pakai helmet... kalau naik kereta tak kan..? ;)

    ReplyDelete
  32. Cara u bawak memang brutal...
    kalau dibiarkan mau jadi pelumba macam Rossi... ^_^
    - akak pernah masa budak2 dulu bawak motor.. pulas jer.. tekan jer gear.. tapi bukan ambil pot, janji jalan...
    sekarang rasa macam takut pulak...

    ReplyDelete
  33. salam
    ..gua baru nak menumpang..tak tau bawak moto rupanya
    yok brsih 3.0

    ReplyDelete
  34. gua dan motor telah lama bersatu...
    siapalah gua tanpa motor,
    apalah motor tanpa gua...

    ReplyDelete
  35. i can't ride either. :( rasa gementar itupun ada although i see somebody riding. hee klo dalam hal ini, arisha tak berani mencoba sehingga sekarang. hiks

    ReplyDelete
  36. meh aku ajar naik moto ... meh...
    kehkehkehkeh

    ReplyDelete
  37. ala awak... saya pun baru sebenarnya dlm arena permotoran ini..adalah dlm 5 tahun..

    itupun mk saya yg ajar berlatih kat padang,masa tu anak saya yg sulung baru umur satu tahun lebih,pusing2 kat pdg tanah lapang dulu jgn cari tempat byk lubang dan longkang apalagi tali air...hehe

    kira saya sebenarnya kenal gear kete dulu baru pedal motor...


    pssst kemain org tu yg nk ajar awak bawak motor..hehe :)

    ReplyDelete
  38. best o GB nek moto!!
    best.. rasa bebas sgt..

    ReplyDelete
  39. Akak boleh bawak motor.. Tapi setakat bawak diri sendiri je la.. Tak berani nak bawak orang sbb tangan tak berapa kuat nak pegang hendle motor tu.. Kalau orang tu tinggi kurus yang membonceng takpe sebab dah pesan kat dorang awal2 dah, kalau macam nak jatuh je, sila tahan dengan kaki korang yang panjang tu.. haha..

    Akak takde lesen moto tapi boleh bawak moto setakat pergi kedai dekat rumah boleh la.. haha..

    Akak ada lesen keta tapi tak berani nak bawak keta.. huwaa...

    ReplyDelete
  40. uncle pun tak galakkan anak uncle walaupun yang dah bujang trang tang tang naik motor kat KL .. kalau dia nak bawa juga, apa boleh buat tapi masa ni dia tak ada motor.

    ReplyDelete
  41. salam...

    sy dh banyak kali jatuh motor, tp paksa bawa juga sampai pandai, akhirnya kereta yang tak pandai2 bawak lagi..haha

    ReplyDelete
  42. kalau nak tengok moto masok parit... suroh la uncle bawak moto tu....

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D