Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Friday, December 23, 2011

Tunduk

Musa ornata

Sebagai hamba, hanya Allah lah yang berhak ke atas diri kita. Dia yang menentukan bila kita akan terus hidup, dan dia yang akan tentukan bila kita patut dijemput. Kewajipan kita adalah untuk tunduk dan yakin kepada qada' dan qadarnya.

Semoga Allah beri kesempatan di atas kewujudan kita di atas dunia ini untuk memberi manfaat ke atas makhluk lain, sekalipun kepada sekuntum bunga.

*

Salam takziah kepada keluarga adik Annisa yang telah kembali ke rahmatullah semalam. GB baru tahu melalui entri ini. Sedih kerana tidak berpeluang untuk berjumpa dengannya. Allah lebih sayangkannya. 

Tapi kita semua masih berpeluang untuk membantu adiknya pula melalui cara ini. Ringankan jari untuk klik ok... 

P/S: Semalam mendung dan hujan sepanjang perjalanan GB. Patut lah...

29 comments:

  1. moga arwah ditempatkan bersama org yg beriman

    ReplyDelete
  2. Ahli syurga....

    Kita doakan buat adiknya ...

    CA pun baru tau ..tgk buletin pagi di tv3 pg ni

    ReplyDelete
  3. al fatihah..

    ahli syurga adik annisa..:)

    ReplyDelete
  4. al fatihah.. atas roh beliau.

    moga adiknya cepat sembuh

    PS: kak okey dik, nie nak ke klinik sambil tempah bahan kering untuk kedai

    ReplyDelete
  5. salam takziah dan al fatihah juga

    ReplyDelete
  6. Al Fatihah..


    Akak pernah ambil gambar 'pokok pisang derhaka'
    Belum upload di blog..
    Rupanya ada berbagai warna jantungnya
    Ada merah jambu dan merah hati...

    ReplyDelete
  7. Berat mata memandang,

    berat lagi mahu memikul...

    ReplyDelete
  8. al-Fatihah...

    Allah lebih sayangkan arwah..

    ReplyDelete
  9. Dari kami bergerak ke luar rumah hinggalah sampai ke destinasi, hujan renyai sepanjang perjalanan. i hati mak teringat sangat kat Arwah. Bagaikan hari turut menangisi. Al Fatihah.

    ReplyDelete
  10. kelebihan pokok pisang yang Tuhan jadikan... ia tak akan mengalah dan terus tumbuh walaupun beberapa kali kena tebang batangnya... sehinggalah ia berjaya berbuah.

    selepas berbuah, ia akan mati walau tanpa perlu ditebang... misinya tercapai.

    ReplyDelete
  11. alfatihah dan salam takziah.

    p/s...kalau singgah ke CR restoran, krm salam pd tuannya Ayu n suami. tq.

    ReplyDelete
  12. tak sempat aruah dibawa ke China untuk berubat .. Allah lebih sayang kannya..

    ReplyDelete
  13. td xjumpa ciku ea?hee..kat psr mlm byk....

    murah2 je..heeee

    sedap kannn..:)

    ReplyDelete
  14. Moga rohnya tenang di sana GB...

    pst.... pukul berapa agak-agak sampai JB? Dah bertolak ke? Hubby kakak ada di sana tau petang ini balik JB...

    ReplyDelete
  15. Allah lebih sayangkan adik Annisa. Saya tengok di tv pagi tadi berita ni.

    ReplyDelete
  16. Alfatihah utk dia . Semoga di bersama org2 yg beriman.

    ReplyDelete
  17. salam
    jika sampai waktunya,tak tercepat atau terlewatwalau sesaat...giliran dia telah tiba,..kita pula telah bersediakah..

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D