Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, December 14, 2011

Kisah kucing yang dah beranak 4-5 kali tapi sekor pun anak dia tak hidup

Tak bernama


Kisahnya seperti macam kat tajuk tu lah...

Ini bukan kucing family GB...kucing jiran sebenarnya.

Tapi tuan asal kucing tu dah pindah, tinggalkan dia, pastu pass kat orang yang baru duduk kat rumah tu pulak.

Dah jadi pet turun temurun dah dia...

Dia pernah beranak kat bawah sofa rumah GB. Bukan sekali, tapi dua kali. Euwww.... ayah yang cuci segala...tapi anak dia hidup tak lama. Mungkin sebab dia tak jaga pantang larang masa pregnant kot? Anak dia mati pun ayah GB yang tanam. Hu~

*

Sekarang ni keje dia asyik lepak atas bumper depan kete GB tiap kali sampai rumah. Enjin tengah panas-panas suam, tu yang dia suka kot.

Apa-apalah kucing tak bernama...asalkan ko bahagia.

P/S: Pagi tadi nampak kucing jantan kejar dia. Jangan kau pregnant pastu beranak lagi bawah sofa dah lah~

32 comments:

  1. Kali ini dia tak nak beranak bawah sofa, tapi nak beranak dalam kereta gB... hehehe....

    ReplyDelete
  2. syok betul kucing tu menguap...
    kasi lah nama.. kesian takder nama..
    nanti dah mati esok tak der nama lak kat batu nisan..huhuhu

    ReplyDelete
  3. Aduhai dear...
    tengok tang tajuk tu pun dah tragiss dahh..huhuhu..

    ReplyDelete
  4. comey nye kucing ni...takde nama? buh la nama tihara ke..hehe

    ReplyDelete
  5. kucing family jat yg family jg smpai bby bru mati,dpan mata ma ayah.sedih gl diorg skrg.huhu.

    ReplyDelete
  6. ciannya..mmg xleh hidup kot...huuu

    ada mslh ms mak dia lahirkan dia..heee

    ReplyDelete
  7. tengok gaya menguap nampak taring tu, aku syak dia makan anak dia sendiri kut...

    ReplyDelete
  8. kucing betina kt umah aku ni tak ngandung2.
    dia kerja nk menampor jantan je...

    ReplyDelete
  9. siapakah ayah kepada anak-anak dia tu ?

    ReplyDelete
  10. Anak dia x cukup bln kot..

    Tapi kan..dulu kita selalu dgr org tua tua kata kucing yg br lps beranak ni kita tak boleh tengok anak dia selalu nnt dia rasa threatened dan dia akan bunuh/makan anak dia sendiri..huhu...entahla betul ke tidak

    ReplyDelete
  11. kesian...tak panjang umo anak dia tu...

    ReplyDelete
  12. sama species with my cat, suddenly sedih nye. *nak cari kucing i....*

    ReplyDelete
  13. eiii...geli lah kalau dia beranak atas sofa...leh pengsan den tgk darah....ahakz

    ReplyDelete
  14. anak kucing senang sakit mata. kalau tak cuci taik mata tu, lelama dia tak aktif dan lemah dan mati.

    ReplyDelete
  15. Akak lak dah selalu sangat tengok kucing beranak.. Dah macam bidan lak.. Sediakan tempat utk dorang.. Kadang2 tu sekali 3 ekor beranak berselang seminggu..

    Skang ni macam dah malas nak jadi bidan kucing ni.. Pandai2 sendiri la nak beranak tu.. Siapa soh menggatal, ya tak..?

    hihihi...

    ReplyDelete
  16. kucing tu sebenarnya...

    dia nak GB yang jaga..

    Percayalah.. Hehehe.. XD

    ReplyDelete
  17. dia kene makan pil perancang. hehe

    ReplyDelete
  18. wak pon X sukak kucing ....,, eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

    ReplyDelete
  19. biar saye bg nama "bambee" hehe..ini kucing zie gak ni, adopted cat

    ReplyDelete
  20. uuu comei tomeinyaaa diaaaa... siannn takperlah dia takde rezeki tu hehe...

    ReplyDelete
  21. alala..sian nyer kucing uh..the cats likes y0u kak GB..haha...

    ReplyDelete
  22. sedihnya kak..kucing rizal pun mcm tu jgk. nama dia Mirmo..mgkin sbb dah terlalu tua, so ank dia bila dalm umur 3-4 bulan, dah gemok2, lps tu mati..kesian btul

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D