Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Thursday, September 29, 2011

Kambeng



*
GB suka kambeng.

Sebab kambeng sedap.

Dan berkhasiat. Nyum.....!

*




Full stop.





P/S: Kisahnya, Ahad lepas, GB overdosed dengan kambeng. Kambeng golek, kebab, Shepard pie - sume GB bedal!

70 comments:

  1. aii pn ske walopon pas makan badan rasa panas semacam ..

    ReplyDelete
  2. patut la lepas makan kambing gua rasa nak sayang sayang orang je.. keh3x..

    *Jantung yang lembut akan mewujudkan perasaan yang gembira. Jantung yang lancar pergerakannya akan mudah tersentuh dan terpesona dengan sesuatu yang mengusik perasaannya. Oleh itu ia akan membahagiakan dan mewujudkan perasaan kecintaan.*

    ReplyDelete
  3. gua suka kambing sebab hampir kesumua ulul azmi suka kambing

    ReplyDelete
  4. gua suka kambing sebab hampir kesumua ulul azmi suka kambing

    ReplyDelete
  5. Ni kambeng 'goat' or kambing 'biri biri'?











    Datang new zealand ni, kambing biri biri dia fresh baru sembelih. Sedap gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.........

    ReplyDelete
  6. Kambing memang lagi best dari daging yang lain... Dan khasiatnya memang lebih tinggi. Tetapi ada yang membuat tohmahan bahawa daging kambing tidak sesuai untuk penghidap darah tinggi, sebenarnya tidak benar sama sekali. Daging kambing selamat dimakan oleh penghidap darah tinggi kerana daging kambing adalah daging putih, sama seperti daging burung unta (bersifat daging putih)...

    ReplyDelete
  7. gB..
    Setuju sangat...
    Kambeng mmg sedapp..
    Kena gaya masakannya..mmg sedapppp..
    Lapar pulak tiba2...

    ReplyDelete
  8. gB..
    Setuju sangat...
    Kambeng mmg sedapp..
    Kena gaya masakannya..mmg sedapppp..
    Lapar pulak tiba2...

    ReplyDelete
  9. my FIL tere masak kambeng stew (yg masam nais tu)

    ReplyDelete
  10. sy setuju dgn kuasai minda..bnyk org salah tafsir ttg daging kambing..

    ReplyDelete
  11. kamu pernah rasa kangaroo golek? :P

    ReplyDelete
  12. daging kambing memag sedap habes......yummeh!..

    tapi yabang lately tak boleh makan kambing...hahhaa....rugi2..
    sama rugi dgn org tak makan doyan..ngeee

    ReplyDelete
  13. makanan yang paling saya gemari......

    terbaik......terutama kambing golek

    ReplyDelete
  14. kambing dan biri2 beza
    satu goat satu lamb..
    biri2 tinggi kolesterol
    kambing ok je..
    hehehe

    ReplyDelete
  15. Di pertemuan pada 23/10 nanti, kalau ada yang nak sponsor kambing golek, mantop juga kan gB?:)

    ReplyDelete
  16. sama dengan EE tapi berlawanan dengan acu... :)

    ReplyDelete
  17. aku suka kambeng tapi takut nak makan... macam2 cerita baik dan buruk sampai tak tau mana satu yang benar...

    ReplyDelete
  18. kambeng anti dgn jat

    sbb jat pernah langgar kambeng then lari.

    ReplyDelete
  19. ketahuilah...

    kolesterol kambeng adalah jauh lebih rendah daripada lembu dan ayam

    ReplyDelete
  20. gimme 5!

    saya antu kambeng juga! haha

    ReplyDelete
  21. tggu Ramly keluarkan berger kambing huhuhhhh

    ReplyDelete
  22. @Tihara

    alhamdulillah ai punya badan menten cool lepas nyum kambing. hih~

    ReplyDelete
  23. @-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•-

    kesimpulannya kambing adalah pengikat kasih sayang. hahah!

    ReplyDelete
  24. @Ismail Fitry

    yang lamb ni golek punya. dalam ada kambeng goat. kebab. yummmm!

    ReplyDelete
  25. @Kuasai Minda

    aduh..kalau kene resepinya lagi terangggggkat kan?

    ReplyDelete
  26. @Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

    saya pun setuju dgn org yg setuju dgn KM tuh. heheh~

    ReplyDelete
  27. @kakcik

    saya setuju dgn cadangan kakcik itew. hihihi~

    ReplyDelete
  28. @Aku

    takpe, kalau berani try la. sebenarnya ok je tapi ko jgn la belasah sekor kambeng!

    ReplyDelete
  29. @DrSinga

    sesungguhnya saya suka fakta itu akak!

    ReplyDelete
  30. @sahromnasrudin

    tah tah dah ade tak?

    tapi produk kambeng kalau diburgerkan takut nilai khasitnya dah jadi lain...sama macam naget ayam dan bolognese..

    ReplyDelete
  31. salam..
    kambeng ke kambing?
    hehe..saya suka makan
    kari kambing biri biri

    ReplyDelete
  32. @zulkbo

    kari....saya tak berapa sgt. tapi asal kambeng saya bedal aje...

    ReplyDelete
  33. ada org xboleh makan kambing nanti pening

    ReplyDelete
  34. baru je makan kambing. mak beli seekor trus ;p

    ReplyDelete
  35. aritu Rizal mkn Lamb Stew kat HR Steak House Kampung Baru..:)

    ReplyDelete
  36. @ciK LyndaWawa

    maksudnya kambeng tu pening kot masa tgh disembelih? hihii~

    ReplyDelete
  37. kambeng juga adalah favret Rasulullah.. :)

    ReplyDelete
  38. wah sakan ko makan kambing ya...seb baik x tumbang..hehe.

    ReplyDelete
  39. nasib tkde darah tinggi...huhu.. :)

    ReplyDelete
  40. salam gb,

    suka gak kambing tapi tak leh makan byk2 nti panasss

    ReplyDelete
  41. ce mkn grill lamb kat big food sec 13 s.alam... kompem pening pastu...hehe

    ReplyDelete
  42. gb walau dia tak berkhasiat pun akak tetap suka kambeng forever.kah kah kah.sedap

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D