Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Friday, August 12, 2011

Menghitung hari



Sedar tak sedar, kita semua sedang menghitung hari.

Ada yang menghitung hari untuk berhari raya.

Ada yang menghitung hari untuk dapat gaji dan bonus.

Ada yang menghitung hari untuk pergi melancong.

Ada yang menghitung hari untuk melawat ibu bapa di kampung.

Ada yang menghitung hari untuk bertunang atau berkahwin.

Ada yang menghitung hari untuk bersalin.

Ada yang menghitung hari untuk beli kereta atau rumah.

*

Pendek kata, selagi kita ada rancangan masa hadapan, kita semua sedang menghitung hari.

*

Tapi, kematian pula adalah sesuatu yang tidak dirancang. Adakah yang sedang menghitung hari untuk mati?


P/S: Selamat berpuasa dan berbuka kawan-kawan. :)

28 comments:

  1. betul 2 GB,kita mnghitung hari setiap hari.

    ReplyDelete
  2. uncle tak pernah menghitung hari untuk mati .. sebaliknya menghitung detik .. mungkin lepas pos komen ini, uncle dah tak ada lagi.

    ReplyDelete
  3. buat masa ni tak menghitung hari apa apa.. masa berlalu begitu saja..

    ReplyDelete
  4. kita hanya menunggu giliran... siapkan diri sendiri sebagai bekalan dihari kemudiannnya..

    ReplyDelete
  5. mungkin ada kot yang menghitung hari untuk mati..

    err.. saya menghitung hari nak balik kampungggg... hehehe..

    selamat berbuka GB.. =]

    ReplyDelete
  6. me!me!
    menghitung hari nak dapat kerja..haihh ;(

    ReplyDelete
  7. aku pun menghitung hari utk mati. dgn dunia yg semacam ini sekarang, mmg takut sbnrnya nak hidup lama2.

    ReplyDelete
  8. Kita akan ke sana pada bila masa-masa sahaja!

    ReplyDelete
  9. Salam,
    sy menghitung agar hari tidak cepat berlalu... banyaknya koja
    tapi menghitung hari utk bercuti...
    macamana tu...

    ReplyDelete
  10. menghitung cukup ke idak amalan nih

    ReplyDelete
  11. menghitung duit raya untuk diberi kepada anak buah.

    ReplyDelete
  12. jangan lupa pulak 'hari perhitungan'!


    pokok kelapa tu nampak dok atas atap, kan?

    ReplyDelete
  13. menghitung saat itu amat mendebarkan setiap kali dingat2.

    insaf.

    ReplyDelete
  14. Pergi saja cintaku pergi.. Bilang saja pada semua.. Biar semua tahu adanya... diriku kini sendiri..

    Tiba2 teringat lak kat lagu Menghitung Hari ni..huhuhu..

    ReplyDelete
  15. Aslmkm.
    Rasanya ramai di usia aunty, memang terkekang waktu. Tapi menghitung hari tidak tepat istilahnya kerana semuanya adalah Hak Allah juga. Kan?
    Selamat meneruskan semua ibadah terbaik sedaya boleh ya.
    Semoga mendapat barakah terbaik. Amin.

    ReplyDelete
  16. gB..
    betul tu gB
    yang baik, yang baik-baik saja yang kita dok hitung2...
    yang datangnya pasti...
    yang kita tak tahu bilakah harinya..kita lupa...
    walaupun sudah dikatakan mengingati MATI itu adalah wajib...
    kerana kealpaan kita juga dan cintakan dunia sahaja...
    - peringatan yang baik untuk diri sendiri...
    Thank you gB...

    ReplyDelete
  17. selamat berpuasa GB

    akak ni bergurau tapi yang benar

    banduan yang menunggu hukaman gantung sampai mati sentiasa menghitung hari untuk mati. .

    ReplyDelete
  18. kita memang sibuk menghitung hal2 keduniaan je. huhu. kene selalu la igt padaNYA. kang tak hitung, tiba2 DIA dtg jemput. isk isk isk -_-

    ReplyDelete
  19. kak aina menghitung hari untuk dapat bonus, kemudian menghitung hari nak balik kg tengok mak...jalan2 dah terlepas hitung masa bulan 7...

    GB...kematian itu pasti! tiada perhitungan...:)

    ReplyDelete
  20. GB..acik biarkan semuanya berlalu tanpa menghitung hari..

    ReplyDelete
  21. saya lak tengah menghitung hari untuk habiskan sem 5 :(

    ReplyDelete
  22. Kalau kita menghitung hari memang tak cukup hari untuk kita melakukan pelbagai aktiviti..

    ReplyDelete
  23. Memang menghitung hari sekarang ni, :D

    ReplyDelete
  24. Terlalu banyak yang kita hitung setiap hari....

    ReplyDelete
  25. ya.. menghitung hari bila bonus nak masuk.. ngee~

    sejak dah 30-an, sering teringat bila tua nanti, dan bila mati nanti.. takut!!

    ReplyDelete
  26. aah ler. duk sibuk2 menghitung hari bahagia semua tu tp x hitung pulak hari kematian


    insaf*

    ReplyDelete
  27. emm...betul tu GB..ari2 menghitung ari..mcm lagu krisdayanti..heheh

    ReplyDelete
  28. DILIHAT DARI GAMBAR TU, DIFIKIRKAN RUMAH ITU DIHITUNG HARI UNTUK MENYEMBAH BUMI... RUMAH TU NAMPAK UNIK, TRADISIONAL, HARAP DAPT DIPULIHARA UNTUK TATAPAN GENERASI AKAN DATANG... :)

    (PS : DARI PENYAMBUNG WARISAN.. :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D