Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Saturday, July 16, 2011

Biar rugi satu, jangan rugi semua




Haritu GB berjumpa dengan CikBonekaDalamChermin atas beberapa tujuan. Makan kat satu restoren nasi briyani ni. Selain makan-makan dan menyetelkan apa yang perlu tu, biasalah...macam-macam cerita jugak tercerita. Cerita nak kawin (beliau lah, bukan GB), putus-putus cinta segala...semua keluar. Wuwuwu~

Tapi dalam sedih mengimbau kisah cinta sadis yang tak kesampaian, ada juga kelakarnya bila setiap cerita tu diiringi oleh background song yang macam kene je dengan topik. Cis! Bikin bertambah sayu je rasanya.

*

Tapi bila kitorang sedar akan perkara tu, kesayuan tu bertukar jadi gelak ketawa sebab scene tu betul-betul macam dalam drama. Hahaha!!!

Life must go on no matter what. Nampak gembira di luar, dalam belum tentu fulfilled. Kadang-kadang terasa kosong juga, tapi kalau dilayan, masa akan tetap terus berjalan. Baik rugi satu dari rugi semua.

P/S: Ayien, thanks for the sata and keropoks. Sedap-sedap weh!

34 comments:

  1. apa yang berlaku semua ada hikmah disebaliknya.hidup kena diteruskan.jadikan semua yang berlaku sebagai pengalaman untuk meneruskan hidup ke masa depan....

    ReplyDelete
  2. sabar nanti sampai jugak masanya.

    ReplyDelete
  3. When both in the same boat, the feeling will be more touching. Sesama ketawa yg mengandungi seribu makna tersirat dan pengertian yg dalam....

    ReplyDelete
  4. hidup kena hipokrit sket..xkan bila sedih nak tunjuk satu dunia kita sedih...I AM STRONG WOMEN...kadang leleh gak..hihihi..kita kan manusia..tp +ve +ve +ve...ape yg jadi mesti ade hikmahnye...

    ReplyDelete
  5. gB...
    bila bertemu kawan yang sekepala... semua yang dibualkan menjadi best.... semua boleh diterima dan didengar... hingga tak sedar masa berlalu begitu pantas...

    ReplyDelete
  6. - ada kala gembira..ada kala berduka...caturan hidup...

    ReplyDelete
  7. jadikan yg berlalu sebg pengajaran dan membina kekuatan diri. InysaAllah

    ReplyDelete
  8. kalau terasa kosong, cepat2 carik kawan utk hiburkan hati:)

    ReplyDelete
  9. mmg lumrah org pmpuan suka luahkan apa yg terbuku kat hati. pd aku bcerita pd kwn yg kita percaya, selesa tu ok dan sdkt sbyk kita akan rasa beban tu kurang wlpun kita tak mintak dia nasihat apa2. kdg2 cerita yg sama ulang smpai 5-6kali...huhu..

    tp kwn yg baik akan nasihat perkara yg betul yg kita taknak dgr (sbb kita denial), dia takkan nasihat apa yg kita nak dgr (ckp amik ati). thats the diff.

    aku dah lama tak mkn keropok lekor/keropok grg kat tganu tu. yg at kl ni sume lebih tepung, keras cam batu...mmg tak sedap!

    ReplyDelete
  10. effect gambar tu...cantik!!!!!i like..

    ReplyDelete
  11. jangan putus asa pasti akan tiba hari yang bahagia...cuma bila tak tahu...:)

    ReplyDelete
  12. Lepak restoren nasi briyani makan keropok je....?

    Alahai....

    ReplyDelete
  13. pernah melalui masa2 itu...
    yet, life goes on...

    ReplyDelete
  14. hidup..always a drama.. :) ALLAH bless GB.. INSYAALLAH..

    ReplyDelete
  15. semua bnda yg jd semuanya akan jd kngan pd kita.cuma ada yg manis n yg pahit je.

    ReplyDelete
  16. gua punya komen tadi macam salah maksud pulak..

    gua suka @fattpunya komen..


    hmmm ok..
    dah betul rasanya.. :)

    ReplyDelete
  17. lama x singgah kt blog GB.. rindu la rasa.. sbb bz sgt huhuhu.. kdg bila mengimbau2 kenangan ni mmg feeling huhuhu

    ReplyDelete
  18. kadang dalam hidup ni...kalau tak ada sedihnya....tak berwarna juga kehidupan kita ni...walaupon pahit untuk ditelan..itulah namanya kehidupan..Hm....

    ReplyDelete
  19. bercinta berpisah suka dan duka adalah asam garam mematangkan seseorg..mungkin apa yg diambil itu akan diganti dgn yg lebih baik...

    ReplyDelete
  20. kalau terjumpa dgn org mcm den...jgn lupa pikat.....ahakz....sebab org mcm den tak banyak.....ahakz.....

    ReplyDelete
  21. pict i loikes....

    ko memang dah pro la bab ambik gambo ni...

    sabo byk2 k....

    ReplyDelete
  22. GB,
    AWAT SEDAP2 kak layan entry hati kamu

    tup2 kamu syer ttg sata dan keropok..
    wah!! kak nak cari mana nie...?

    ReplyDelete
  23. bukan cinta tak kesampaian tapi cinta tak bersatu

    ReplyDelete
  24. kan bagus bila duka tu tu diganti suka..
    Apa yg berlaku adalah rencah kehidupan.. Menjadikan hidup kita menarik dan sebagai panduan masa depan..

    Mengenali komputer [Siri 1]

    ReplyDelete
  25. pilhan utk gembira dan bahagia terletak pd diri kita sendiri..kalau kita pilih utk berduka dan berasa kosong mmg rugilah sbb masa akan tetap berlalu..

    ReplyDelete
  26. GB , hidup kita , kita yang tentukan samada nak gembira atau terus bersedih dalam hidup.

    ReplyDelete
  27. :)

    komen yg ke-33

    i loike!

    sori lambat
    anyway, tapai pulut hitam tu power!

    (er, brownies jugak..beriyani kambing jugak..nyammmmm!!)

    ReplyDelete
  28. rugi satu, rugi semua? ah tak faham. biarkan

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D