Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Saturday, June 25, 2011

Saya kena dua kali




Kali pertama - umur 8 tahun

Kali kedua - umur 25 tahun

(untuk mengelakkan sebarang kekeliruan lagi, 5 tahun yang lalu GB berumur 25 tahun. :D)

*

Siapa tak pernah kena? Siapa pernah kena sekali? Siapa sama macam saya?


P/S: Salam Sabtu semua! :)

68 comments:

  1. gB..
    seingat akak.. akak pernah kena sekali..
    yang paling akak ingat..
    anak2 akak pernah kena sekali sahaja .. itupun sorang saja.. yang 3 tak pernah kena...-belum lagi kot...

    ReplyDelete
  2. kalau kena masa umur dah tua ganyut,mmg teruk kena....

    ReplyDelete
  3. dah kena da.tp lupa la bila.huhu.tp rasa mcm x naik ke muka pn,just kt badan je.huhu.

    ReplyDelete
  4. Saya pun kena dua kali juga GB.
    Dua tahun lepas, last sekali.

    ReplyDelete
  5. dah kena dah dulu...tyme tu tak suka minum ayaq nyok..tapi skang dah favourite! hehe

    ReplyDelete
  6. slm sabtu smbil lyn cta nustan :)
    penah kena sekali jerk hehe

    ReplyDelete
  7. GB kene 2 x? huhuhu..kene sekali je..

    ReplyDelete
  8. saya kena jaman kanak2 dulu, ada parut nya

    ReplyDelete
  9. Cacar ni bole kena banyak kali eyh.. tatau pun.... ^_^

    salam kenal...

    ReplyDelete
  10. zie dah kena masa darjah 3..takmo daaaahhhhh....seksaaa...

    ReplyDelete
  11. canteknya amek gambar keratan tu..

    sy mcm ingt x penha kena jer..kalau demam camapk tu adalah..yg merah-merah tu tp xda air..

    ReplyDelete
  12. GB..acik pernah kena masa sekolah rendah.

    ReplyDelete
  13. kalau yang demam campak tu...Ada org cakap..sebab campaknya lum kuar habis!!Agak2 samalah kut utk kes cacar ni ekkk..;)

    tapi alhamdulillah...kena dulu2..janganlah kena time tua2 cam akak nii....;)

    ReplyDelete
  14. - x pernah kene rasenye...tapi anak2 sudah...huaaaaaa

    ReplyDelete
  15. akak rasa pernah kena sekali ja kot...tu pun ikut juga petua org tua2 kalau tak bedak lg tak boleh kena hujan...<-- maksud kakD disini..lps saja demam tu kita kena bedakkan seluruh tubuh kita dgn bedak sejuk & kulit asam(kisar)...lpas tu kita mandi...

    lepas tu kalau kita kena hujan pun insyaallah dia tak kan kena lg...

    ReplyDelete
  16. aku lg tertarik kat pic ko
    smartnyer ko buat

    ReplyDelete
  17. woho,

    aku penah kene sekali mase umor 5 tahun.

    ReplyDelete
  18. hahahaha..xpenah kena lg..kehkehkeh

    ReplyDelete
  19. Saya suka cara awak. Tak berahsia tentang umur hehehe

    ReplyDelete
  20. Rasanya saya belum pernah kena lagi cacar air ni. Harap2 tak kenalah selamanya.

    ReplyDelete
  21. Dah baik ke Fidde? Kalau belum, saya doakan agar lekas sembuh.

    ReplyDelete
  22. ha ah....kena 2 kali yeaaa....apa lagik...siapkan daun lidah buaya....sapu n makan....utk hilang parut...ahakz

    ReplyDelete
  23. Ada kesan lekok tak kat dahi...?

    ReplyDelete
  24. tahniah gB, dua kali mknanya anda istimewa..

    ReplyDelete
  25. kak ati pernah kena masa
    dalam pantang anak sulong

    tak mau kena lagi...seksalah


    take care ...bye2 gb cayang

    ReplyDelete
  26. saya dah kene sekali termasuk juga apendiks...

    ReplyDelete
  27. saye pernah kene sekali mase darjah 5 dolu..biler baca cacar ley kene 2 kali..risau kene lagi..!!! [tak mo dekat2 dah ngan orang yang kene demam cacar ni] hahaha..jahat...

    ReplyDelete
  28. cacar air tu sama ke dgn campak?

    ReplyDelete
  29. sya pernah kena sekali jer masa umur 9 tahun..

    err.. GB baru berusia 25 thn ke?

    ReplyDelete
  30. saya pernah kena ker...?lepa la plak..nanti tanya mak :P

    ReplyDelete
  31. saya kena 2 kali..
    best!!! MC 2 minggu!!!

    ReplyDelete
  32. @Ibu n Abah

    sekali cukup kak....seksa wo kene bende alah ni!

    ReplyDelete
  33. @Eyrique Ettiqazz

    pak najib baru lepas kene haritu, hihihi~

    ReplyDelete
  34. @SyAfaWaNi ♥‿♥

    ayaq nyok boleh bagi cepat baik kan? errr...

    ReplyDelete
  35. @IMANSHAH

    saya ada parut hasil dari 2 kali. wuwuwu~

    ReplyDelete
  36. @Annie Han Yeon Rin

    salam kenal.... :D

    boleh....GB kene 2 kali. sedih kan?

    ReplyDelete
  37. @Zie

    mesti penuh bedak sejuk satu badan time tu. heheh~

    ReplyDelete
  38. @Acik Erna

    rata2 mesti kene masa sekolah rendah kan kak?

    ReplyDelete
  39. @Pn Kartini

    bisanya mmg kene sekali je kan kak? sebab dulu dokter bagitau macam tu...hihi

    ReplyDelete
  40. @AI

    tak penah? hehehehe....jaga-jaga... :p

    ReplyDelete
  41. @LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

    alaaa...nape saya tak penah tau pun pasal petua tuuuu....???

    ReplyDelete
  42. @Roza Ami Nanomiya

    heheh tengs. sengaja kasi highlight kat mana yg aku nak korang baca. :D

    ReplyDelete
  43. @MasZuber

    5 tahun? ololo kecik lagi time tu...hihi~

    ReplyDelete
  44. @Darkbatman

    tak lama lagi kena la tuh. hahahaha!!!

    ReplyDelete
  45. @Yunus Badawi

    YB sungguh mudah percaya pasal umur saya, saya suka juga. ihiks!

    ReplyDelete
  46. @Yunus Badawi

    saya dah sembuh 5 tahun yg lepas. alhamdulillah... hihi~

    ReplyDelete
  47. @jeBateja

    cemana nak makan lidah buaya tu? ada resepi?

    ReplyDelete
  48. @aTy _faRed~

    tapi kan....pembawa virus cacar ni kite tak tau pun sape tau....miahahaha!!!

    ReplyDelete
  49. @MataHati @ MH

    kalau umur 25 awak nak masuk meminang ke? :p

    ReplyDelete
  50. @DrSinga

    MC sebab campak tak best la kak!!!

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D