Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, April 13, 2011

Rumput di kaki dilupa jangan~

Tridax procumbens - Weed with pretty flower. Try to look at your wheels, you might find them there. :)


Salam. 

Kadang-kadang kita tengok pucuk kelapa yang tinggi di langit, 
tapi jangan le kita lupakan rumput yang kita pijak ni. 
Sebab kalau rumput-rumput tu tak redha kita berpijak di atasnya, 
alamatnya pecah berdarah la kaki kita semua. :)

P/S: GB berjaya tak makan nasi goreng dengan telur mata macam dalam gambar haritu, yey!




54 comments:

  1. GB.tahniah sebab berjaya tak makan nasi goreng..

    ReplyDelete
  2. can't agree more. btw, GB keje kat mane?

    ReplyDelete
  3. Kalau berjalan janganlah asyik mendongak sahaja, kadang akdang perlu tunduk juga..

    Tenaga Turbin Angin di Uruguay

    ReplyDelete
  4. cantek bunga tu..kalau GB x makan sapa makan nasi goreng haritu?

    ReplyDelete
  5. berjalan, kalau asyik mendongak ke atas - silap2 terpijak tahi...hoho.

    ReplyDelete
  6. uncle hanya pijak synthetic fibers grass...

    lalala

    ReplyDelete
  7. kdg2 org terlalu nk kejar smthg smpaikan yg da ada depan mata boleh hlg mcm 2 je O.o

    ReplyDelete
  8. Jalan mendongak memandang ke atas tu bukannya apa, takut buah kelapa jatuh atas kepala..Tapi itulah hakikat hidup, selalu kita lupa tempat berpijak apatah lagi yang dipijak itu sekadar rumput kecil. Walau ia layu bahkan mati dipijak kita, tiada rasa bersalah di hati kita. (Sekeras itukah hati manusia?)

    ReplyDelete
  9. Aikk? Nape komen Ate di atas jadi Anonymous? :(

    ReplyDelete
  10. jika nak bagi makan kambing,rumput tu buleh buat buat lupa

    ReplyDelete
  11. awak tau semuaaaaaa nama bunga eh?

    ReplyDelete
  12. Jangan marah kalau kaki tercucuk duri, kerana sikap kita sendiri yang tak pernah peduli... :)

    ReplyDelete
  13. rumput kemuncup (betul ke ejaannya) memang tak boleh lupa.

    ReplyDelete
  14. rumput jenis apa yang tajam sangat tu? hehe...

    ReplyDelete
  15. jgn dilupa tanah tu
    xde tanah, mana kaki nak bertapak
    ye dak

    ReplyDelete
  16. best kan kalo dpt pijak ats rumput..tapi x suke le kalo terpijak rumput tajam2

    ReplyDelete
  17. @kak Erna

    yesh! tunggu pencapai baru pulak, heheh~

    ReplyDelete
  18. rumput,silalah redha saya pijak awak semua!!..eheheh

    ReplyDelete
  19. @Miecyber

    tunduk kene selalu. mendongak oun perlu. eh?

    ReplyDelete
  20. @Rina AVAIL a.k.a cik betty

    tu nasi goreng dalam gambor je. yg real punye GB dah bedal la. heheh~

    ReplyDelete
  21. @gedek!

    hahaha!!! tabley blah~

    tapi kan fibre grass kasar tau. :D

    ReplyDelete
  22. @Ann Huda (Ate)

    manusia ni ego. selalu igt tempat berpijak tu rendah, sedangkan kalau takde tempat berpijak, maka manusia lah yg akan dipijak.

    ReplyDelete
  23. @b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

    haha~

    masa tu rumput kene redha juga. asyik redhaaaa je keje rumput ni.

    :D

    ReplyDelete
  24. @DrSinga

    tak semua. ada yg saya tak tau.

    tapi yg mana yg saya tak tau tu boleh bikin tensen juga. hu~

    ReplyDelete
  25. @kakcik

    betul tu. pijak duri, salahkan duri. padahal kaki melangkah yang tak pernah peduli~

    ReplyDelete
  26. @al-lavendari

    kemuncup tu bukan setakat tak lupa malah akan ikut kita sekali. hihi~

    ReplyDelete
  27. @alien

    betui tu. takde tanah kalu, kite la yg kene jadi tanah. ye dak? >D

    ReplyDelete
  28. @yantz-yeem

    boleh create satu lawn dgn rumput karpet kat umah. maintenance kene buat utk elakkan weeds tumbuh, baru best pijak2. hihi~

    ReplyDelete
  29. @Zie

    rumput berkata, pijaklah selagi kamu igt pada pencipta kite. huhu~

    ReplyDelete
  30. banyak kebaikan rumput hijau..ia adalah tempat pencari makan pada semua pemain bolasepak....

    ReplyDelete
  31. cantiknye gambar bunga tu...letak gambar rumput pulak le..hehe

    ReplyDelete
  32. dah lama tak guling2 atas rumput (masalahnya masih boleh berguling kah?hahaahahaha)

    ReplyDelete
  33. berjaya gak kau tahan nafsu kan..


    makan itu sungguh.. emmphhh!

    ReplyDelete
  34. Signboard "Jangan Pijak Rumput" pun orang bedal !!

    Saya pulak terasa nak makan nasik goreng..~huhu

    ReplyDelete
  35. @sahromnasrudin

    betui tu. kalau tak takde keje la safee sali. heheh~

    ReplyDelete
  36. @anitaare

    mmakasih. :)

    nak gambar rumput? kaming sun~ huhu~

    ReplyDelete
  37. @Queen

    hahaha!!! tunggu dulu. skrg kompem takleh tergolek dah tuuu~!

    ReplyDelete
  38. @NAJ HEBAT

    tuh la. di sebalik godaan yg sungguh menggiurkan tu. huhu~

    ReplyDelete
  39. @Daddy Ziyyad

    saya suka bukak kasut dan jalan atas rumput. environmentalist? heheh~

    *gi cari nasi goreng~

    ReplyDelete
  40. gb cayang..

    tengah berdiet ke ...

    susahkan..uhh


    ^_____~

    ReplyDelete
  41. @Ati Masrif

    ye kak. tgh pegang epal hijau nak ngap ni. tak tau la sampai bila mampu bertahan. heheheh!

    ReplyDelete
  42. tahniah GB dear sbb mulakan langkah pertama utk gaya hidup sehat.. skali skala xpe mkn cmtu heheheehe

    ReplyDelete
  43. bukan hanya rumput, tahu kucing pun ada

    ReplyDelete
  44. gB,
    lawa la gambar ni..u pakai kamera apa? boleh tau :)

    ReplyDelete
  45. @Panglima Muda

    kucing sekarang dah tak pandai tanam. hihi~

    ReplyDelete
  46. @fatt

    tq babe. kemera cap ayam. insyaAllah sampai time nanti aku reveal mesin aku tu. :D

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D