Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, March 2, 2011

Apa-apa an bikin ribut-ribut di sini???




Eh, betul-betul ribut rupanya. 
Kuat betul sampai terbang segala dahan pokok. 
Kalau GB yang berjalan kat luar time tu dah tentu kene libas jugak.

Kesian si pepel. :(

(Taman Desa, 1 Mac 2011)

P/S: Syukur sebab tak payah masuk bengkel....

85 comments:

  1. bedebau kan masa first2 nengok!!!??

    ReplyDelete
  2. Kalau sedang berpayung, harus terbang dengan payung2 sekali, ya? :)

    ReplyDelete
  3. beli tisker (read:sticker ~ mengikut lidah si amoi), tampal kat tempat yg kemek tu

    hehe

    my pepel..
    scratch 1.. argg.. tensennya!
    scratch 2.. hishh.. kena pegi repair ni
    scratch 3.. huhu
    scratch 4 dan seterusnya.. lantak kau lah!

    ReplyDelete
  4. whoaa!! ribut kl ni. nasib baek kete oke. ;)

    ReplyDelete
  5. bior dia jahanam sekali, baru repair

    ReplyDelete
  6. taman desa ni mmg byk pokok besar...tp suka..sbb nampak redup je...tp kalau dah ribut...aduhai...

    teringt dulu masa baru pakai kereta..sayang bukan main..la ni kalau scratch ke, bengkok ke..lantak ko le...hehehe..tunggu kumpul semua scratch dan bengkok2 tu jadi banyak baru sekali jalan pegi repair.. :P

    ReplyDelete
  7. keta GB ke tu yg kena?
    sabarlah ya...

    apa2pun syukur GB selamat. Harta boleh dicariganti

    ReplyDelete
  8. "Alhamdullilah, tiada siapa yang cedera...."

    Itu jawapan standard...!

    Bak kata Prince....

    "I never meant to cause you any sorrow
    I never meant to cause you any pain
    I only wanted one time to see you laughing
    I only wanted to see you laughing in the purple rain (car) ?"

    ReplyDelete
  9. memang kesian dgn si pepel...

    nasib baik si pepel ni (saya) tak ada apa2..

    **tetiba hehehe

    ReplyDelete
  10. Kesian si pepel...syukurlah dia tak perlu dimasukkan ke ICU...nanti GB suruh dia pakai helmet tau, taklah terkena pokok patah lagi.hehe

    ReplyDelete
  11. nie kalau pakai skirt kembang confirm kembang nye terangkat & tak pasal2 dapat tgk "wayang" free..hehheee

    ReplyDelete
  12. hahhaha...jauh cu sayang pi konar :P

    ReplyDelete
  13. lega bukan masa dalam keta dahan tu jatuh..

    ReplyDelete
  14. nasiblah ranting kecik jer yg hempap kereta. kalau yg sebesar gajah, menagislah jawabnya.. fulus fulus fulus..

    yer GB, sya dah 10 thn keja.. :)

    ReplyDelete
  15. Kuat juga ribut itu, sampai patah ranting dibuatnya.

    ReplyDelete
  16. alaaa...kalau calar sket2....gosok je dgn berus dawai....bagi sekata...ahakz....ok tak cadangan tu...??

    ReplyDelete
  17. kesian pepel..sib baik tak teruk..kalau tak..rabak purse..gb...

    ReplyDelete
  18. Assalam, sentuhannya lembut je tu...

    ReplyDelete
  19. ala cian si pepel eh2 GB punya keta ka?kalau betul alahai cian sabar la erk

    ReplyDelete
  20. @h4ni3
    lawak betoi komen kamu ni.. hahaha
    tapi betul la. bila dah banyak kali,tak larat dah nak melayan.

    gb, mesti jantung berdesup kencang bila mula2 tengok si pepel kan.
    nak marah sapa pon taktau.

    ReplyDelete
  21. seb baik tadek kat situ.. and seb baik gak takyah masuk bengkel.. takpe2, skang cuaca tak menentu kan.. abis ribut sana sini..kalau panas, panas sgt,syukur tadek sape yg cedera,.. take care k:)

    ReplyDelete
  22. Hi Gadis Bunga, Holy Smoke! Is that your car?
    Fortunately not the whole tree.
    Sure some scratches too, I guess.
    Love the car colour.
    Have a nice day and keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete
  23. oh!ini ribut takblh lawan....
    mujur tak ade ape kan?

    ReplyDelete
  24. alhamdulillah x de ape2.. malang tak berbau kn...

    ReplyDelete
  25. gb cayang..

    jangan park bawah pokok lagi
    ni baru 1st warning...
    nx time takut lagi haruuuu...

    ReplyDelete
  26. hoih~sian persona tu~~GB ok kan??

    ReplyDelete
  27. gb???

    waa..cian kamu..
    cian kete

    ReplyDelete
  28. yg kene tue krete GB ke??? ada kemek mana2 ke???

    ReplyDelete
  29. @DrSinga

    rasa nak luruh jantung bila budak opis cakap 'akak!!! tgk apa jadi kat kete akak!'

    ReplyDelete
  30. @kakcik

    terus jadi mary poppins! heheheh~

    ReplyDelete
  31. @h4ni3

    kete darah manis mmg cemtu kak. senang beno kene calar. akak punye pepel pun cenggitu jugak eh? mueheheh~

    ReplyDelete
  32. @HAJAR hasan

    tuh la...nasib baik tak teruk. look at the bright side. heheh~

    ReplyDelete
  33. @Panglima Muda

    kalau boleh jangan la jahannam...bukannya banyak duit pun nak repair2 ni.. :)

    ReplyDelete
  34. @fatt

    haha betui2. bumper depan aku tu dah macam kanvas buat artwork. kalau dah tak nampak rupa bumper nanti aku tukar je sekeping terus. heheh~

    ReplyDelete
  35. @Daddy Ziyyad

    sabau ni banyak-banyak..heheh~

    asalkan tak sampai terkoyak simpanan bertahun-tahun dah la...wuwuwu~

    ReplyDelete
  36. @gedek!

    uncle! woah!!

    cemana tau ni? GB mmg selalu bergelak ketawa sorang2 dalam si pepel tu! hahaha!!

    nyanyi sket.... :D

    ReplyDelete
  37. @Didz

    gb tak pakaikan helmet kat dia sebab nanti dia nampak buruk. hahahaha!!!!

    ReplyDelete
  38. @@cu SaYaNg

    kang terbukak bumper depan si pepel sebab ternganga! hahahaha!!!!

    ReplyDelete
  39. @Azira Mohamad

    haha. acu tgh bayangkan cenggitu, tu pasal la. hahaha~

    ReplyDelete
  40. @~najwa~

    yup. kesian. tapi dia tak menjerit masa kene hempap tu. mmg baik la dia. heheh~

    ReplyDelete
  41. @a.z.r.i.n.a.03.07

    uish..kalau tgh dalam kete mmg tak dapat gb bayangkan kak!

    ReplyDelete
  42. @MataHati @ MH

    kalau besar gajah tu dah sama saiz dgn sebatang pokok. mintak simpang!!!

    .

    dah 10 tahun keje tapi nape nampak cam awet muda? mueheheh~

    ReplyDelete
  43. @Pemerhati Dunia

    kuat...masa time ribut tu boleh nampak ranting terbang-terbang!

    ReplyDelete
  44. @Kaseh

    tuh la. dah la mmg dah rabak pun, hahaha!

    ReplyDelete
  45. @Aku

    betul...calar dia sikit, macam ada malaikat menyambut waktu dahan tu jatuh. cewah! :D

    ReplyDelete
  46. @efa

    thx sayang....nampak teruk masa hari kejadian je. harini dia dah ok balik. heheh~

    ReplyDelete
  47. @cek chun


    time tengok tu rasa cam kembang otak! hahaha!!!

    ReplyDelete
  48. @maya amir

    betui2. kemek tapi tak payah masuk bengkel, tu pun dah kire besar tuah! :)

    ReplyDelete
  49. huhuhuhu...sedihnya tengok...teruk x kemeknya?

    ReplyDelete
  50. @Uncle Lee

    hihi thx!

    catched some scratches for sure. but it's ok..still looks like my car. :D

    ReplyDelete
  51. @cik fiza

    ada gak bau hujan sebelum ribut tu, tapi bau ribut takde. tu yg tak tau tu. heheh~

    ReplyDelete
  52. @bunga

    kete gb dear..mmg bahaya tapi ok dah skrg. :D

    ReplyDelete
  53. @Ati Masrif

    ha betul kak. lepas hari tu asal nak hujan je gb alih kete. heheh~

    ReplyDelete
  54. @akugumbira

    dunia marah sangat kat kite ni.... :D

    ReplyDelete
  55. @sahromnasrudin

    kemek sikit sahrom...tapi takpa lah..redha je. hu~

    ReplyDelete
  56. @LyNn HaMzAh

    sedih, tapi masa tgk tu rasa kelakar pun ada. sebab macam dah kuar jambul. kihkihkih!

    ReplyDelete
  57. time ribut sedap tarik selimut, tidur...

    ReplyDelete
  58. seb bek dahan kecik.

    kalau besau? aishh

    ReplyDelete
  59. huish~
    bahaya sungguh paking bawah pokok ni

    ReplyDelete
  60. sebbaik dahan kecik jer.. kalau tak masuk ward la si pepel ituu..

    ReplyDelete
  61. @kucingorengemok

    time ribut lagi mata terbukak memikirkan apa pulak yang nak terbang lagi. huhu~

    ReplyDelete
  62. @Myaby

    kalau besau?

    takmo fikir la!!! wuwuwuw~

    ReplyDelete
  63. @alien

    tapi kalau bukan bawah pokok pun, ranting2 buleh hinggap juga. hehe~

    ReplyDelete
  64. @Abu Aiman

    aishhh!!! jgn la masuk ward si pepel...patah kaki gb kang! wuwuwu~

    ReplyDelete
  65. fuhhh seb bek dia xshot tepat pada windscreen..kalo x, mau lah tukar gak tu..

    ReplyDelete
  66. ayak!!kereta GB ker tu??? adoii... kalau saya mau meraung. rela kereta ku digantikan kerana kereta ku dah buruk.kekeke...jangan mare GB....

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D