Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, February 16, 2011

Akar

Cuba teka yang blur itu apa?


Dalam hidup ni selalu je kite memandang jauh ke hadapan kan? Itu bagus, tapi jangan dilupakan perkara yang paling dekat dengan kite.

Sebab kadang-kadang benda yang paling dekat ni la yang kite tak nampak.

Try to step backward. Just one step backward for a larger view. Baru boleh ingat akar kita, dari mana kita bermula, dan siapa kita pada awalnya.

Tak complicated kan?

P/S: Rabu rupanya. Ingatkan Isnin. :)


48 comments:

  1. Sebab kadang-kadang benda yang paling dekat ni la yang kite tak nampak.


    sangat setuju .. memang telinga sendiri yang paling dekat ngan mata kita tak boleh nampak.

    ReplyDelete
  2. yang lur itu masjid.jawab saya dengan penuh keinsafan~

    ReplyDelete
  3. wah, cantik la akak gambar lubang..kabur2 aje masjid tu ye..

    ye, yg dekat marilah kita rapat-rapatkankan..yang jauh marilah kita tinjau-tinjaukan..Eh?

    ReplyDelete
  4. mcm masjid je..ia diambil dari tingkap kereta..yang mcm jaring nie kalau tak silap saya yg penghadang matahari selalu letak kt cermin kereta tue..yg lubang tue sepatutnya diletakkan pelekat yg akan melekatkan ia kat cermin..

    sy agak je tak tau betul ke tak..belasah je hahahahha

    ReplyDelete
  5. berada di sebelah tasik ke?
    yeh, selalu yg depan mata kita sedar apabila kita kehilangannya..
    selalunya~

    ReplyDelete
  6. -masjid di Klang.

    -cuba GB duduk, fikir2..sebenarnya buah hati GB ada kat mana...ngeeeeeeeeeeeeeeeee:P

    ReplyDelete
  7. itu gmbr masjid..huhu slm maulidur rasul

    ReplyDelete
  8. aku setuju GB.

    kita selalu zoom mende yang jauh2, yg dekat terlupa utk diteliti dengan sebaiknya.

    mari?

    ReplyDelete
  9. Kuman di seberang laut kelihatan, Gajah di depan mata tak nampak (tetiba.. hehe..)

    GB, kira itu gambar masjid. Penat mata secara otomatik cuba memfokus gambar yg sememangnya blurr itu.

    ReplyDelete
  10. gambar masjid yg diambil dari celah lubang shade kat tingkap kereta? [mak ai.panjangnya jawapan.huhu]

    ReplyDelete
  11. cuba untuk tak memikirkan hal2 yang terlalu jauh ke depan..memberatkan minda tapi kadang2 terpaksa..

    ReplyDelete
  12. masjid kan...

    yg jaring ni pulak ...apa yek?


    Jom baca: Tag Dari Tok Dukun

    ReplyDelete
  13. Kita jarang menghargai yang dekat kerana beranggapan ianya sentiasa di samping kita - malah kita boleh lupa bahawa DIA sentiasa menemani kita...

    ReplyDelete
  14. masjid...sekali pandang mcm masjid zahir kat alor setar je..hehee

    ReplyDelete
  15. OK, uncle give up... Silhouette amende tu?

    ReplyDelete
  16. @al-lavendari

    betul. sampai sekarang saya tak pernah tgk rupa telinga dgn mata sendiri, hehehe~

    ReplyDelete
  17. @sahromnasrudin

    jawapan kamu paling tepat. 100 markah! hahaha

    ReplyDelete
  18. @alien

    mmg ada tasik besar pun kat area masjid ni. :D

    ReplyDelete
  19. @Daddy Ziyyad

    ngeeeee......

    betui jugak tu. dok fikir2 kat mana la agaknya. sudah ketemukah. atau belumkah. heheh~

    tapi mesjid tu salah. bukan kat klang. heheh~

    ReplyDelete
  20. @MasZuber

    kan kan? asyik dongak tgk langit. rumput di kaki dah lupa rupa. heheh~

    ReplyDelete
  21. @Abu Aiman

    hahaha!!!

    eksesais mata skitt...hahaha~

    ReplyDelete
  22. @norh

    yg itu mmg tak dapat kite nak elak la.. :)

    ReplyDelete
  23. @kakcik

    kite lupa Dia ada, tapi Dia tak pernah lupa, tak pernah tidur dan tak pernah mengantuk kan? :)

    ReplyDelete
  24. @aDisH.sHidA

    masjid tu dah betul. tapi zahir tu salah..lalala~

    ReplyDelete
  25. @gedek!

    heheh. nantikan entry seterusnya. :D

    ReplyDelete
  26. wah GB...I likeeeeeee ur entry..dalam maksudnyer nih....
    Bila kita dah pakai kereta, jangan dilupa pada basikal, kerana dari basikal lah kita belajar cara bergerak pantas.
    eh...apa aku merepek melalut ni. hahaha....

    ReplyDelete
  27. pandai GB amek gambar dan pandai juga berfalsafah :)

    ReplyDelete
  28. @ummi5

    ehehehterima kasih akak..takdelah pandai berfalsafah sgt. keras je bunyinye. :)

    ReplyDelete
  29. masjid.. GB..org ni sayang awak!! entri awak bgus sgt.. hehehe..

    ReplyDelete
  30. selalu sangat nak abaikan benda depan mata, terkejar benda yang blur...melepas la jawabnya...

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D