Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, January 19, 2011

Setiap yang bermula pasti akan berakhir

Indah bukan? Matahari pagi. Namun seindah mana pun ia, tetap akan tenggelam juga mengikut ketetapan. 


GB pulang ke Kedah malam Isnin lepas sebab dapat berita mengejut tentang kematian pakcik GB akibat kemalangan. Selepas selesaikan beberapa perkara, GB memandu pulang ke kampung bersama Bunda, Ayahanda dan Dinda Firdaus pada malam itu juga.

Sayu sedikit rasa hati kerana arwah pakcik memang seorang yang sangat-sangat baik. Tidak pernah sekali pun GB lihat dia marah. Dan senyum juga tidak pernah lekang dari bibirnya. Perginya membawa kesedihan ramai orang disebabkan kebaikannya. Tetapi adat kehidupan, pasti akan berakhir dengan kematian.

Semoga kehidupan kita mampu menyinarkan hidup orang lain. Sementara masih ada waktu.

Seperti juga matahari. Setiap pagi pasti akan terbit, tapi bila sampai waktunya ia akan pulang ke peraduan.

P/S: Ada entry yang lebih mendebarkan dalam entry seterusnya.

63 comments:

  1. gb jangan sdih2..esok kita g batu cave sama2 ye? bon bon da stand by tggu sana..haha..

    ReplyDelete
  2. bujalllll!!!!

    grrrrr,


    GB saya juga mahu
    mati dikenang sebagai org yg baik



    ...

    al fatihah.


    .

    ReplyDelete
  3. Takziah GB
    semoga beliau ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..
    sedih kan kalau orang yg kita kenal/sayang pergi sekelip mata.. kematian yg tak dijangka.. :|

    ReplyDelete
  4. beb..takziah...
    semoga rohnya ditempatkan dirahmati Allah.





    ~lebih merasa sedih bila kehilangan ahli keluarga terdekat sendiri..

    ReplyDelete
  5. Alfatihah.

    takziah buat seluruh ahli keluarga GB.

    Mati itu pasti,
    Hidup insyaAllah....

    ReplyDelete
  6. takziah...
    hidup ni terlalu singkat. semakin hari semakin dekat dengan ajal

    ReplyDelete
  7. salam takziah buat GB sekeluarga..

    CE selalu terbayang dan terfikir..bagaimana la diri ini jika kehilangan orang yang tersayang...rasa macam tak sanggup nak hadapi semua tu..tak sanggupppp...melainkan kita yang pergi dulu....:((

    ReplyDelete
  8. salam perkenalan & takziah..say x pernah menghadapi keadaan sebegini..Jadi saya sindiri x dpt nk menyelami keadaan ini..

    ReplyDelete
  9. salam

    alfatihah, semoga semuanya selamat..

    cukup indah panorama itu..

    salam kenal dan follow disini :D

    ReplyDelete
  10. Ak-Fatihah.


    Peringatan kepada diri sendiri. Kita yang tinggal ni pulak macam mana amalannya? Cukup ke?

    ReplyDelete
  11. Takziah buat GB sekeluarga. Semoga rohnya dirahmati Allah & dimasukkan ke dalam golongan ahli2 syurga, Amin.

    ReplyDelete
  12. chanteknyerrr sunset ittewwww.. gudjobb

    Innalillah wa-inna ilaihi raji’un – Truly to Allah we belong, and truly to Him shall we return.. alfatiha wat pakcik gb tewww

    ReplyDelete
  13. SALAM,
    AL FATIHAH UTK PAKCIK. SEMOGA GB GEMBIRA HARI INI DAN HARI2 SETERUSNYA !

    ReplyDelete
  14. GB..takziah..dan alfatihah buat arwah.

    ReplyDelete
  15. takziah..semoga rohnya dicucuri rahmat..





    psst Gb..apsal kita punya button quick reply utk comments tak menjadi? grrrr...

    ReplyDelete
  16. Salam takziah ya GB.

    Kita pun akan menuju destinasi yang sama, cuma masanya sahaja yang kita tak tahu..

    ReplyDelete
  17. Inna lillahi wa-innaa ilaihi raji’uun.
    Mudah2an rohnya dicucuri rahmat.

    ReplyDelete
  18. gamba 2 kamu ambek sendiri ke?santek...

    ReplyDelete
  19. takziah utk keluarga arwah..smoga dia dtempatkan d kalangan orang2 yg beriman..amin..

    ReplyDelete
  20. al fatihah. memang sedih kalau kita kehilangan seseorang terutama jika dia seorang yang baik.
    yang mati tak kan hidup kembali, kita yang masih hidup perlu teruskkan kehidupan. takziah yer GB.

    p/s :saya ada buat segmen. saya jemput GB. silalah kiranya sudi yer

    http://amry85.blogspot.com/2011/01/segmen-kenali-bloggers-bersama-amrys.html

    ReplyDelete
  21. Al-fatihah buat arwah.




    GB drive safely.

    ReplyDelete
  22. Ikon Gadis Bunga tu... pon cantik. Secantik gambar.

    ReplyDelete
  23. @bujal X

    tengkiu. walaupun kamu skema tapi kamu baik. hihiks!

    ReplyDelete
  24. @BonekadalamChermin

    kamu antara org yg paling baik saya pernah kenal

    ReplyDelete
  25. @h4ni3

    betul2 unexpected. sedih tapi kene redha...

    ReplyDelete
  26. @DaHLia

    tengs..

    untuk untuk ko lebih besar dari aku..

    ReplyDelete
  27. @azieazah

    tengs kak.

    biarlah hidup kita terus bermanfaat..amin..

    ReplyDelete
  28. @Mata Hati

    yep. semakin hari usia kita semakin pendek..

    ReplyDelete
  29. @cik emymilia

    hmm...ada juga terfikir mcm tu. tapi memikirkan betapa mungkin diorg akan susah kalau kita pergi dulu, kite kene la bersedia apa yg patut..

    ReplyDelete
  30. @JUNKO-EL-HIDA

    takpe. selahi ada masa buat je apa yg patut.

    terima kasih ya sudi singgah. :)

    ReplyDelete
  31. @sissyira

    terima kasih sudi singgah dan follow ye. :)

    ReplyDelete
  32. @Ismail Fitry

    kite yg masih ada peluang ni kene la bersedia sebaik mungkin...

    ReplyDelete
  33. @en_me

    tengs en me. itu sunrise. amik kesempatan sementara masih tak bizi.

    ReplyDelete
  34. @luahfikiran

    tengs uncle. semoga uncle juga terus gembira ya. :)

    ReplyDelete
  35. @h a n i e

    tengs..

    tak menjadi? dah buat ikut instruction? lepas tu dah klik kat tajuk entry?

    ReplyDelete
  36. @aleen aiden

    ye. yg mana ada nama gadisBunga tu maksudnya saya amik sendiri. :)

    ReplyDelete
  37. @amry

    tengs kamu. semoga hidup kita mendatangkan manfaat sementara masih berpeluang..

    nanti GB jenguk and cuba join segment ok. tengs. :)

    ReplyDelete
  38. @a.z.r.i.n.a.03.07

    tengs kak.

    alhamdulillah selamat pergi dan selamat pulang. tapi masih ada benda nak cerita. :)

    ReplyDelete
  39. @gedek!

    tengkiu uncle. ingat nak pakai icon baru sempena tahun baru ni. hihi~

    ReplyDelete
  40. al-fatihah utk pakcik GB..drive lelok tau

    ReplyDelete
  41. takziah GB..
    mati pasti,hidup insyaallah..
    jika saya mati,sy mahu mati dlm iman..:)

    ReplyDelete
  42. SALAM TAKZIAH GB YER..
    spt cikceria sy juge begitu..

    ReplyDelete
  43. Innalillah..

    semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmah Allah..

    p/s: Kak, kita sgt suka gambar tu..matahari malu2..lawaaaa....

    ReplyDelete
  44. @Zie

    thanks. itu matahari pagi dear.. :)

    ReplyDelete
  45. i gotta tell u this, "YOU ARE GREAT!"

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D