Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Monday, December 20, 2010

T.I.G.A

Torenia fournieri (Bluewigs)


Selama ni tak pernah tergerak hati nak cek saman. Konon kereta invisible dari disaman. Speeding mencocok macam hiway GB yang punya. Cilok sana-cilok sini macam tengah kejar orang jahat pun ada. Pergh, memang indah sungguh dunia tatkala bermaharajalela di atas jalan. Hahahaha!!!

Sekali tadi terasa nak cek saman pulak. Alahai...terus berpinau bijik mata. Abis saving untuk travel-travel GB! Huwaaa!!!

P/S: Nak gi modify kete, kasi slow sikittt je . Boleh tak?

35 comments:

  1. sahrom: rm450. nasib baik diskaun 50%. kalau tak kene bayo 900.

    ReplyDelete
  2. ekekeke
    tukar enjib kubota la kot
    misti slow

    ReplyDelete
  3. dulu saya penah kene saman 3 speedtrap. masa tu xde diskaun. sob sob.

    tpaksa baya sbb nak renew roadtax. T_T

    p/s - Adab Mengumpat

    ReplyDelete
  4. alien: haha. itu kalau betul tukar rasanya tak lama kot...

    ReplyDelete
  5. myaby: eee bengangnye. roadtax lagi. saman lagi. huwaaa!!!

    ReplyDelete
  6. cikLynda: huhu. itu savingnye. travelnye kemudian...huhu~

    ReplyDelete
  7. uish sabar erk..dh byr lum tu?tak pa ada diskaun 50% hehehe..ada ka modify jd slow...tak penah dgr pn lg...huhu

    ReplyDelete
  8. efa: haha. masa insaf mmg nak slow. tapi harap2 biarlah insaf selama2nya...

    ReplyDelete
  9. alamak.....errr..besok2 la check saman..hahahaha

    ReplyDelete
  10. uish 2 ganas juga GB ek.. berhati2 di jalan raya dear..

    ReplyDelete
  11. hanie: haaa...lebih cepat lebih baik. hahha

    ReplyDelete
  12. cikFiza: itu lah. lepas ni mmg kene jadi pemandu berhemah la...free2 je kene bayo. :(

    ReplyDelete
  13. kena 3 saman speeding ek? GC dh setel saman yang langgar orang ritu. mujur ada diskaun, terbang la rm150. huhu

    ReplyDelete
  14. GC: saman speeding. nasib baik 3 je. sebab kalau diikutkan mmg berbakul jugak buat salah ni.

    nasib baik ada diskaun kan?

    ReplyDelete
  15. mr. hubby lynn sangkut satu saman...huhuhuhu...

    ReplyDelete
  16. lynn: satu...kire lega jugak la...hihi

    ReplyDelete
  17. boo kena saman~~haha~~

    *saya ada satu saman speedtrap tak bayar lagi~~ T_T

    ReplyDelete
  18. gb ..gb..apakata tukar keta
    yg slow skit :P

    kalau kat jln mmg best pecut oo..hihi

    ReplyDelete
  19. ati: tukar kete...hm....nanti GB fikirkan. tapi jgn bagitau si pepel tu...merajuk kang GB yang merana. hihihi

    ReplyDelete
  20. AFENDI ARIFF:
    nak kaver je tu. hihihi

    ReplyDelete
  21. Pakai kereta pun ada masaalahkan. apa nak buat patuhilah had laju, cewah,,,,, akak cakap cam poliskan.

    ReplyDelete
  22. bawak kete kuda jela GB
    takyah isi minyak
    hehehe

    ReplyDelete
  23. so beautiful the bluewigs. boleh belajar nama bunga disini.

    saman u bagus bagi menjaga keselamatan pengguna jalanraya :)

    i memang seram dengan pelaju ;)

    kena postpone ke backpack tu?

    ReplyDelete
  24. cik ina: sepatutnye mmg kene ikut had kaju pun..ngeee

    ReplyDelete
  25. h4ni3: jom kite naik kete kuda ramai2 nak?

    ReplyDelete
  26. ummi: hihihi...betul juga. lepas ni takde la nak speeding lagi..

    bluewigs tu mmg cantik tapi rasanya jarang ditanam di sini sebab tak selalu nampak, atau kite yg tak perasan. yg gambar tu kite snap kat kebun bunga belakang opis..

    ReplyDelete
  27. drSinga: tettt! anda salah doc. ngeeee

    ReplyDelete
  28. gb tukar kte jela.pkai kancil 660.bwk 100 pon da bergegar2.tkn la byk mne pon mnyk tu.takuk 100-110 je ble gi.haha..

    ReplyDelete
  29. cilok dan speeding itu best tapi sekarang insaf sikiiit aje.. bila lupa buat balik..

    hehe..




    *nasib baiklah keta dah tambah kerusi; kalau taklah...

    ReplyDelete
  30. baca ni.. benda yang ada kaitan..hehe..
    http://mimijazman.blogspot.com/2010/12/membayar-saman.html

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D