Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, December 21, 2010

2:286

Chiling waterfall, KKB


Agak-agak kan... sekeras-keras batu tu sakit tak kalau ditimpa air deras bertalu-talu?

Tapi itulah ujian untuk batu tu, sebab Allah tahu ia mampu. :D

P/S: Refer surah al-Baqarah ayat 286 ye kawan-kawan. :)

32 comments:

  1. ada sebab kenapa batu ada di setiap sungai kan?

    ReplyDelete
  2. Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.

    SEDAR ATAU TIDAK, bila diuji kite selalu akan rase diluar kesanggupan kite.. sama2 la kite hisab diri..

    ReplyDelete
  3. yeh
    Tiap ujian itu ada hikmahnya

    ReplyDelete
  4. ye GB sy setuju ngan awk n fatin mraz..ape2 pon kena banyakan bersabar dan kuatkan kesabaran... surah 13 .Dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang..:)

    ReplyDelete
  5. GB jap ayat xabis..surah 13 ayat 28..dengan mengingati Allah ati menjadi tenang..:)

    ReplyDelete
  6. ada sebab bagi setiap kejadian yang terjadi. :)

    ReplyDelete
  7. perghhhh...rindu nak pergi tempat2 camni.. mmg mendamaikan jiwa!

    ReplyDelete
  8. batu itu setia berada disitu menahan kesejukan air tapi manusia tak mampu bertahan bila ditimpa sedikit kesusahan

    ReplyDelete
  9. Aspen hati batu...kepala batu...itu batu busat kapla dalam jugak duduk...

    ReplyDelete
  10. kita di uji dengan musibah berterusan, untuk membuat kita teguh dengan pendirian. Air tak henti-henti mengalir, batu pula terus menerus kukuh menegakkan kedudukannya.

    Sebuah metafora kehidupan, untuk membuat kita berfikir.

    Thanks GB! nice picture you got there. Really beautiful...

    ReplyDelete
  11. gb,


    komen x berkenaan dgn entry..tp gambar gb wat akak rasa nak berendam lak :)sgt chantek!!

    ReplyDelete
  12. Setiap dugaan yang mendatang tu, sesekali memang terasa tak mampu nak tanggung. Tapi bila fikirkan yang kita takkan di beri dugaan jika tak mampu nak tangani, kekuatan tu datang balik dalam diri....

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Gua punya Amak sama Apak ada cakap, atas kapla gua aarr... ada batu besar juga ada duduk.

    Kalu itu air kasi hentam sama itu batu, gua punya kapla bulleh lembut kah, adikkkk?

    ReplyDelete
  15. lamaaaaaaa tak bawak anak2 main-main air kat sana.



    ;0)

    ReplyDelete
  16. sy sll bc ayat ni sbb ayt ni ada dlm himpunan al-mathurat.

    "...wahai Tuhan kami! Jgnlah Engkau bebankan kami dengan bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebakan kpd org yg tdahulu dari kami..."

    ReplyDelete
  17. salam..

    tapi ada juga manusia keras kepala spt batu.


    sangat suka entri ini..

    ReplyDelete
  18. kamu jangan jadi batu ye, sayaaanggg!

    ReplyDelete
  19. Allah maha mengetahui..

    cantik pic ni GB ^_^

    ReplyDelete
  20. mandi tak?
    ke..rendam2 kaki je?
    ke..ambik2 gambar je?
    .
    .
    psst..
    dapat mms tak?

    ReplyDelete
  21. Sg.Chilling Fish Sanctuary!!! I've been there..air mmg jernih..dan byk ikannnnnnn...bole buat spa kaki free ...ngehehehehe :p
    nice place!

    ReplyDelete
  22. oh so beautiful. i love waterfalls but the nearest kota tinggi macam ramai sangat orang. air sejuknya sangat suka. yg ini lagi chilling ye? :)

    mengambil pengajaran dari segala ciptaanNYA.
    kita selalu lupa hidup kan ujian, hanya yg sabar dan bersyukur akan berjaya dan ganjaran kenikmatan telah dijanjikan :)

    ReplyDelete
  23. hanya ALLAH MAHA MENGETAHUI..apa yang tersirat di hati hamba-hambaNYA..begitu juga dengan setiap dugaan yang ditimpakan ke atas hambaNYA..

    [+]sukanya dengan kawan-kawan kat sini.. nice.. saling memberi peringatan..

    ReplyDelete
  24. Dengan tak semena-mena hati sayu teringatkan Mr. M :(
    First time nampak dia mengeluarkan air mata...

    ReplyDelete
  25. mendalam sungguh kata2 GB kali ni... :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D