Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, November 2, 2010

Kenapa GB boleh berslanga Johor?

Tempat jatuh lagikan dikenang...
(gambar diambil sebelum bergerak pulang ke Kuala Lumpur)
Sesuatu yang menarik tentang Kuantan adalah di mana-mana pun boleh dilihat pokok kepala kelapa. Err...GB rasa ada yang silap pada struktur ayat ini. Ah, abaikan!

Mungkin sebab GB punya latar belakang senibina lanskap lantas konsep masterplanning sesuatu bandar itu adalah perkara pertama yang menangkap perhatian ke mana-mana pun GB pergi. Setelah sekian lama perasan akan kewujudan pokok kelapa yang banyak di situ, barulah GB ternampak papan tanda 'Kuantan, Bandar Palma' sewaktu dalam perjalanan ke Teluk Cempedak. No wonder....

Patutlah ada banyak pokok kelapa ditanam. Senanglah kalau lepas ini GB dapat projek di Kuantan, sekurang-kurangnya guideline secara briefly telah GB ketahui.

Banyak lagi cerita tentang Kuantan dalam entri-entri berikutnya. Ok lah...beberapa sahaja..taklah banyak sangat....

P/S: Tiba-tiba lari tajuk pulak kan? Kalau SPM ni kompem fail! Ampun....!

56 comments:

  1. Kuantan..orang2 ganu pun banyak yg gie sana...terutamanya nak gie shopping2 & tengok wayang...hi..hi2

    ReplyDelete
  2. awek cun banyak tak kat kuantan..bik mama jangan kira sekali yek

    ReplyDelete
  3. baru nak tanye nape tajuk tak de kena mengena ngan entri...=P

    ReplyDelete
  4. chopppppp...
    apa kaitan Kuantan dengan slanga Johor dengan GB...

    ReplyDelete
  5. Errrk? ni cerita pasal Kuantan ke Johor? Pening sya baca.

    ReplyDelete
  6. GB,

    lama tak ke sana,padahal ada
    sedara-mara..


    * kRina dah buat n3 utk ke tempat makan hari tu. harap2 membantu.

    ReplyDelete
  7. johor banyak kelapa sawit... patutkah dicadangkan letak nama negeri palma? heheh :)

    ReplyDelete
  8. Bila nk snap pkk kurma lak...kat JB banyak pkk kurma..hahaha

    ReplyDelete
  9. hahahaha...betul tu...comfirm BM leh fail...dah lama juga x berkunjung ke kuantan...

    ReplyDelete
  10. dah lama tak pi kuantan...huhu

    ReplyDelete
  11. kuantan oh kuantan...hurm..pernah lalu.tak pernah singgah.. =)

    ReplyDelete
  12. kat kampung melah pn ada banyak pokok nyok

    ReplyDelete
  13. tang mana slang Johor nye??? Anyway you remind me on our Kuantan's project

    ReplyDelete
  14. hamboi..skang dah start monsun..bole la surf kat pantai balok

    ReplyDelete
  15. kuantan dh byk perubahan skg..klau dlu byk kedai2 kecik skg byk yg beso.jalan pun byk x sesak dh..

    ReplyDelete
  16. sudah lama tidak ke kuantan.dah takleh nak bayangkan suasananya.

    entri sedikit tersasar. sila jelaskan ye :P

    ~salam singgah dan kenal

    ReplyDelete
  17. Tula..
    apa kena mengena slang johor dgn kuantan???

    kalau dengar org bercakap slang johor, serta merta hamba rindukan kampung halaman.. uwaaa...

    ReplyDelete
  18. kuantan pernah banjir, johor pown pernah banjir jugerr.. *Ketawa

    ReplyDelete
  19. Dolu2 masa zaman Kak Azie kecil-molek-kiut, selalu sangka pokok palma tu pokok kurma..

    ReplyDelete
  20. slang johor macamana? tak dapat kenal pasti bezanya.

    ReplyDelete
  21. Biasanya kalau orang Johor berbual mesti ada `eek' kat hujung!
    contoh: ``Engkau datang dengan siapa eek..?''
    atau ``..datanglah berkunjung ke blog saya eek...!''

    ReplyDelete
  22. abah_izz:
    kuantan dah dkt dgn kemaman kan?

    ReplyDelete
  23. taufiq:
    kuantan kat bukit stone cold. :p

    ReplyDelete
  24. sahromnasrudin :
    sedap sebab tepi laut...woohoo!

    ReplyDelete
  25. cik fiza:
    kamu memahami. sayang kamu. heheh

    ReplyDelete
  26. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:
    tak sempat nak tgk awek la. GB tgk pakwe je. miahahah!

    ReplyDelete
  27. elyse:
    rindu kuantan atau rindu org kuantan? wink wink!

    ReplyDelete
  28. Amni:
    tu la...GB pun tak tau. heheh

    ReplyDelete
  29. DrSinga:
    org johor baik2 kan kak.....? ngeeee

    ReplyDelete
  30. Zezebel:
    GB pon kompius. hahahaha!

    ReplyDelete
  31. a.z.r.i.n.a.03.07:
    kuantan dekat je kak. gi la jalan2. boleh gi pantai. mkn ikan bakar. ngeee

    ReplyDelete
  32. Safinaz Hanum Ahmad Anuar:
    kuantan tu tempat wajib pegi bagi GB. :)

    ReplyDelete
  33. kucingorengemok:
    ajojo...kelapa sawit tu adalah sejenis palma. huhu

    ReplyDelete
  34. CT:
    GB jarang ke JB. byk pokok kurma ye kat sana?

    ReplyDelete
  35. LyNn HaMzAh:
    nasib baik bukan exam BM SPM. hahahaa

    ReplyDelete
  36. Queen:
    singgah la sekali...tak rugi... :)

    ReplyDelete
  37. MELAH:
    pokok nyok cantik dan byk gunanya....sebab tu Kuantan suka...huuu~

    ReplyDelete
  38. aspenladylovely:
    Kuantan project was a such a lovely memory..... :D

    ReplyDelete
  39. MasZuber :
    ko surf la. aku amik gambo je.
    muehehehe

    ReplyDelete
  40. FATIN MRAZ:
    itu lah...bahasa kebangsaan ni sedap rupanya.. :)

    ReplyDelete
  41. darkbatman:
    betul2. dulu jalan gambang tu kecik bebeno...skrg ni....kete2 siap boleh race lagi kat situ. isk2...

    ReplyDelete
  42. miss nina:
    terima kasih sudi singgah.

    kuantan best.

    ReplyDelete
  43. ciK LyndaWawa igUana:
    jom kite ckp bahasa johor jom. hihihi

    ReplyDelete
  44. azieazah :
    tapi pokok kurma mmg ada sikit sama mcm pokok kelapa sawit kan...especially bile berbuah. :)

    ReplyDelete
  45. ummi5 :
    slang johor ni sebenarnya bahasa standard malaysia...hihihi

    ReplyDelete
  46. tungkaran hati:
    eh...awak datang blog kite?
    terime kasih ek. hihihi

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D