Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Tuesday, November 23, 2010

Bulan terang semalam

Bulan sangat terang dan cantik malam tadi. Pungguk mesti suka hati.
(Kg Melayu Subang, Shah Alam, Selangor, Malaysia)
Yuna-Dan Sebenarnya
Oh bulan
Enggan melayan diriku lagi
Pabila
Air mata membasahi pipi
Dan lagu-lagu di radio seolah-olah memerli aku
Pabila
Kau bersama yang lain

Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku

Ku enggan
Berpura-pura ku bahagia
Ku enggan
Melihat kau bersama si dia
Oh ku akui cemburu
Mula menular dalam diri
Pabila
Kau bersama yang lain


Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku

Pabila kau merenung matanya
Ku rebah
Jatuh ke bumi
Di saat kau benar-benar mahu pergi
Seperti ku bernafas dalam air

Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu kau juga merindui aku

Oh
Dan sebenarnya
Aku rindu
Dan sebenarnya
Dan sebenarnya
Aku tak mampu



P/S: Mood menyanyi-nyanyi

18 comments:

  1. Salam gB...

    pagi tadi pun bulan terang benderang. Nak snap, tapi kemampuan kamera murah kakcik sangat terhad! :(

    ReplyDelete
  2. kakcik:
    hihi. kakcik ni...cube tanye dokter singa GB pakai kamera apa..

    lalala...

    cantik sgt bulan kan? bikin mata nak memandang ke atas aje. huuu~

    ReplyDelete
  3. yep. bulan terang 2-3 mlm ni.. ai pun ada snap pic bulan.. mlm kelmarin.. nt ai uplod ya.. mmg lah cantek.. da pertengahan zulhijjah..pasnih muharram 1432! caner GB nyer azam nu yr

    ReplyDelete
  4. fatin:
    nnt share kt blog tau. :)

    GB punye azam tahun baru 1432 sedang bermula. nanti kite share masa minum2 dgn irizz ye. :)

    ReplyDelete
  5. amboiii..berjiwa-jiwa..huhu

    kak ati tak perasan pula ...sbb tak sempat nak kuar pun hihihi..

    ReplyDelete
  6. aper diharap padi diseberang kanns.. oopss

    ReplyDelete
  7. lagu cinta sempurna yuna lagi best..sgt touching huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. yep, bulan malam tadi memang cantik. Kalau ada warewolf, mesti dia suka :)

    ReplyDelete
  9. ati:
    saya ni memang selalu bertemankan bulan..balik keje lambat. sebab tu alert betul pasal bulan ni.

    ReplyDelete
  10. en_me:
    abis, padi kat kedah dah abis dilanda banjir...huuu~

    ReplyDelete
  11. sahrom:
    yuna tu mmg genius buat lagu la. salute her!

    ReplyDelete
  12. daddy ziyad:
    kalau ada warewolf dah tentu GB kejar dia nak amik gambo. hahaha

    ReplyDelete
  13. saya pun nampak bulan yang terang ni malam itu!!!
    saya belum publish je...
    .
    .
    .
    bagai tak percaya kan kamera itu???!!!
    berbaloi!!!

    ReplyDelete
  14. wohh..cntek gmbr tuh! GB amik sndrik?suke!

    ReplyDelete
  15. drSinga:
    itu lah...sayang lah kamera ni! hehehe

    ReplyDelete
  16. semarak api:
    ye amik sendiri...berenti rumah org semata2 nak amik gambo. takut gak kang ade yg menyampuk. hihihi

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D