Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Monday, October 11, 2010

Yang hangat-hangat sahaja

Ada sesiapa suka makan sate arnab (Oryctolagus spp)? (ketawa jahat)
(Location: Shah Alam Lake Garden, Shah Alam, Selangor, Malaysia)
Semalam 101010. Hangat dan mesra sahaja bunyinya kan?

Antara yang hangat pada 101010:
  • Banyak majlis kahwin. Antara yang paling hangat sudah tentulah majlis perkahwinan angkasawan pertama kita. Ada juga sahabat GB yang melangsungkan majlis pada hari itu tapi maaf sangat sebab GB tidak bisa hadir.
  • Paginya GB sempat beraktiviti berjalan pantas (brisk walking) di Taman Tasik Shah Alam bersama seorang teman. Walau sekadar berjalan tapi peluh banyak juga keluar dan terasa impak di kaki. Maksudnya menjadi jugalah. (Ketawa)
  • Kebetulan ada sambutan ulangtahun Shah Alam sebagai Bandaraya di taman tasik tersebut. Banyak aktiviti dianjurkan. Ada pertandingan memancing, memasak, jualan dan pameran bunga-bungaan dan ada juga arnab-arnab comel. (Gambar-gambar akan dikongsi dari semasa ke semasa kerana acara seperti itu membuatkan GB terlajak berjalan-jalan sambil mengambil gambar sampai bateri habis (ketawa))
  • Semalam GB ada menjemput sepupu-sepupu datang bertandang. Ada jamuan makan sedikit. Tujuan sebenarnya untuk menyambut hari jadi adik-adik GB yang jatuh pada 3 dan 9 Oktober. Terima kasih kepada mereka yang sudi hadir. (Rakan-rakan blog, maaf ya GB tidak jemput, sebab ini cuma jamuan kecil-kecilan sahaja. Lain kali GB akan jemput)
P/S: Panjang pula rasanya entri kali ini. Mungkin sebab GB menggunakan Bahasa Melayu yang betul. (ketawa). Tidak apalah. Oktober. (Senyum)

50 comments:

  1. sate arnab x penah..
    tp rendang arnab pernah.. :)

    ReplyDelete
  2. ermmm lama dah xmkn sate arnab!!!

    wahh banyaknyer xtvt awk 10.10.10

    ReplyDelete
  3. Sedap ke daging arnab? Tak terbayangkan kucing ke? hehehe....

    ReplyDelete
  4. tak pernah
    dan tak nak

    rumah kite byk arnab
    papa bela :)

    ReplyDelete
  5. x pernah makan sate arnab...
    x tergamak rasanya nak makan...
    huhuhuhu...

    ReplyDelete
  6. Taknak makan arnab.
    Kesian tengok binatang cumil kena makan. Eeeeeee....

    ReplyDelete
  7. tahniah!!! anda pencinta bahasa melayu tulen

    ReplyDelete
  8. 101010 - ke proton city membawa ayahanda berjumpa dengan sahabat lama.. tenang saja suasana di sana.. cuaca pun molek-molek saja... tidak hangat

    ReplyDelete
  9. saya suka makan sate arnab!!!!
    :)

    ReplyDelete
  10. GB jgn lupa jgn pd izee ek..hehee teringin jgk nk jumpa ngan GB ni..izee pon byk p mjlis kahwin ngan open house..smpai mkn byk sgt skit perutt dh ni..heheee

    ReplyDelete
  11. pernah makan arnab masa kecik2.. dgg nye manis..

    ReplyDelete
  12. sat, nak try buat entri tulih ayat skema

    keh3x

    ReplyDelete
  13. suka tgok arnab..

    dului masa bljar kat deret umh sewa kami makcik tu suka lepaskan arnab dia kat halaman umh dia..

    ReplyDelete
  14. daging arnab sedap ke gadia bunga heee??

    ReplyDelete
  15. ten ten ten...
    saya pula menonton majlis MH bersanding malam itu.. tetapi terlepas hendak menyaksikan majlis akad nikah nya..GB pasti tidak tengok juga kan..dah katanya berlari pantas..hehee..mana tahu bisa menonton tv dari talifonnya.. ahaks.. maklum lah talifonnya bisa menonton tv..

    ReplyDelete
  16. sepuluh sepuluh sepuluh!!!!! hehehe.. sate arnab???? bunyik mcm menarik! hehehe.. :)

    ReplyDelete
  17. agreed dengan cik fiza,

    daging arnab manis...

    ReplyDelete
  18. aikk, dok shah alam ke? len kali jemput org ek. hehehe. bole org singgah umah :D

    ReplyDelete
  19. 10.10.10 aku dekat terengganu tidak boleh pergi kemana-mana, kerana hari bekerja( sedih). Lagi sedih dapat berita berkenaan nahas bas ( lagi sedih ) .sekian terima kasih. (senyum)

    ReplyDelete
  20. hari lahir kawan aku 10.10.10..tapi baru saja tadi bagi sms .. cakap semalam aku ter tidur

    sate arnab susah nak dapat sekarang kecuali kat kajang

    ReplyDelete
  21. 10.10.10 - stuck at a long traffic jam on the North-South hiway due to the tragic accident!

    kiut aa arnab tu, pas ni nak terai aa sate arnab :D

    ReplyDelete
  22. sate arnab rasa mcm sate ayam jgk kan...
    heh!

    ReplyDelete
  23. dulik la OKTOBER ke tak, nak jugak gune melayu tak betul! hahahaha... jahat tul! nak memberi semangat tul orang nak guna BM yang betul.. heee... kesian arnab tu jadi satey...=P

    ReplyDelete
  24. makdara TERdiva: rsanya bagaimana? :D

    ReplyDelete
  25. T@sh Sch@: penah mkn ye? aktiviti terkebetulan je tuuu... LD

    ReplyDelete
  26. elyse: wah...ada bela arnab ya...jeng jeng jeng....

    ReplyDelete
  27. LyNn HaMzAh: hahaha...takpe2. GB tak paksa. :p

    ReplyDelete
  28. Zezebel: kalau dah kesian tu mmg tak boleh mkn la jawabnya.... :D

    ReplyDelete
  29. sahromnasrudin: terima kasih...takkan melayu hilang di dunia kan? :D

    ReplyDelete
  30. h4ni3: molek sungguh tutur bicaramu. hahaha!

    ReplyDelete
  31. DrSinga: i know you are. ahahahaha!!! (terspiking pulekk)

    ReplyDelete
  32. izee: jgn risau...sampai time nanti GB jemput...huhuhu~

    ReplyDelete
  33. GaDis CoMeL: GB sapot dari belakang.... :D

    ReplyDelete
  34. suri2: penah rasa sekali je...tapi time tu masaknya terlebih garam lantas jadi tak sedap. itu yg nak try lagi. :)

    ReplyDelete
  35. NAJ HEBAT: pencinta rabbit atau sate? :D

    ReplyDelete
  36. fatin: dah lama juga tak nonton tv dari telefon itu. bila awak sebuat baru saya teringat. hahaha

    ReplyDelete
  37. Jiji-Fify: kamu adventurous, i like!

    ReplyDelete
  38. MasZuber: ha..thanks for the verdict. :D

    ReplyDelete
  39. Poyaty : dok sini2 ja cheq... nanti calling2 la..boleh kite ngeteh. :D

    ReplyDelete
  40. abah_izz: salam takziah kepada semua mangsa nahas....

    ReplyDelete
  41. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o: jom kajang. :D

    ReplyDelete
  42. Mr Noble: hati2 selalu ok. lepas tu boleh terai sate arnab. :D

    ReplyDelete
  43. afendi ariff: lebih kurang je. kot. hahaha

    ReplyDelete
  44. amni: dah jadi sate hilang kesian dah...hahaha

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D