Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Sunday, October 17, 2010

OBBK: Kenapa GB Tidak Berkahwin? - Entri Berisiko Episod 1

Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian
(Gambar diambil di Taman Tasik Shah Alam pada 101010)

Kenapa GB belum mahu berkahwin lagi? 

Jawapan paling mudah dan selamat, sudah tentulah kerana jodoh belum tiba.

Tetapi...bunda GB cakap tanpa usaha manakan mungkin apa yang dinanti akan datang bergolek...

Ayahanda pula? Hanya senyum dan cakap, 'anakanda GB belum mahu sahaja bukan? 
Bukannya tidak mahu langsung bukan?'

Adik-adik cakap, GB terlalu tegas.

Kawan-kawan cakap, GB memilih sangat.

Majikan cakap, kurangkanlah sedikit kriteria yang GB mahu...
.
.
.
.
.

Yang sudah cuba memikat, ada yang tidak kenal erti putus asa (mungkin) tapi GB tidak tahu sampai bila.

Ada yang berlalu juga akhirnya.

Yang sedang ingin memikat, GB ada satu nasihat.

GB bukanlah gadis yang terlalu tinggi keinginan dan angan. 
Cuma GB sudah terlalu immune. (maaf tidak tahu istilah Bahasa Melayunya)
Atau keliru.
Atau memang kurang berperasaan.

P/S: GB hanya senyum.

47 comments:

  1. ayat 'kurangkan sedikit kriteria yg GB mahu' tu paling best :P

    ReplyDelete
  2. hahahaa...
    aku soalan ni aku "KIV" kan jawapan...
    memang berani mati laa kalo buat pendedahan..hehe

    ReplyDelete
  3. mungkin belum datgg seru nya lagii..t dh dtg sekelip mata je trus trima..hehee

    ReplyDelete
  4. asalkan tak syok sendiri erk GB ...

    ReplyDelete
  5. GB kjer pangkat dah tinggi kot..org laki takut masuk minang huhuhuhuh (agaknya)

    ReplyDelete
  6. ini mmg dilema kebanyakan kita dekad ini

    ReplyDelete
  7. SALAM,
    TK TAHU NAK ULAS MACAM MANA TAPI TETAP MEMAHAMI ! APAPUN, LF MENDOAKAN YANG TERBAIK UNTUK GB !

    ReplyDelete
  8. terpulanglah kepada empunya badan. tapi kawin tu best! :D

    ReplyDelete
  9. kuang kuang kuang..

    kalo ade orang minta tolong gugurkan kriteria "tidak mahu seorang perokok"

    pohon reject terus orang itu!

    fuhhh..

    ReplyDelete
  10. :)

    jwpn sy selalunya:
    BELUM JUMPA YG SYG SAYA.

    sekian.

    ReplyDelete
  11. entry yang cukup berisiko. sungguh berani. mungkin blh pinjam semangat keberanian GB ni utk diri saya plak. tahniah dgn keberanian mu :)

    ReplyDelete
  12. kalau orang indon tanya jangan pulak bagai jawapan 'belum ada yang cocok ..'

    teringat kata kata aznil.. 'nanti kalau dah ada yang cocok ... kawin ya..'


    wakaka...

    ReplyDelete
  13. suker dgn pantun nih.. 'apa diharap padi seberang, padi kat mesia pown banyakk ghiteww'.. ahaha

    ReplyDelete
  14. Nak dijadikan pasangan hidup kenalah cari yg paling sesuai. Mana boleh tangkap muat aje.

    saya doakan semoga GB mendapat pasangan yg terbaik utk GB.

    ReplyDelete
  15. wowww, ada berapakah kriteria yang GB list kan sampai minta dikurangkan itu. hehe

    apa2 pon, Tuhan tahu apa yg terbaik buat kita :D

    ReplyDelete
  16. Mungkin dulu GB penah kecewa kaw2 punya kot? Sabar.., mungkin jodoh tu ada di sekeliling kita, cuma kita yang tak nampak dan tak jumpa.

    ReplyDelete
  17. betul tue..kurangkan kriteria itu..hehehe

    ReplyDelete
  18. Akak Singa dah tak ada adik lelaki yang single laaa..........

    ReplyDelete
  19. GB belum jumpa yg serasi dan secocok yer?

    jom GB kita pi mandi bunga :)

    ReplyDelete
  20. suffer8zine:
    owww...konco boss rupanya...heheh

    ReplyDelete
  21. DaHLia:
    aku belum buat pendedahan berani mati lagi. kalau buat mau kene ban dgn kebanyakan kaum2 lelaki seantero malaya. keh keh keh...

    ReplyDelete
  22. izee:
    aha..betul tuh! tunggu seru dulu...huhu

    ReplyDelete
  23. T@sh Sch@:
    syok sorang2 tak best. heheh

    ReplyDelete
  24. ciK LyndaWawa igUana:
    isk isk....sabor okeh

    ReplyDelete
  25. sahromnasrudin:
    skrg ni senarionya lain sikit. pendek kata...byk sgt dilemma. heheh

    ReplyDelete
  26. Srikandee:
    eheheh....nak bukak sesi meluah perasaan tak? ;D

    ReplyDelete
  27. luahfikiran:
    thanks uncle. GB aminkan. :D

    ReplyDelete
  28. Mr Noble:
    untung le kamu dah kawen. eheheh

    ReplyDelete
  29. MasZuber:
    eheheh...hangat jadinya nanti. takleh ckp terang2 sgt tu. tapi tegas dalam hati la. hahaha

    ReplyDelete
  30. BonekadalamChermin:
    itu jawapan stended kamu. tapi saya tidak perchaya. huhuhu

    ReplyDelete
  31. noreed:
    silakan silakan. risiko ni mungkin memakan diri. hihihi

    ReplyDelete
  32. -•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- :
    kalau nak kene cocok kene la gi jumpe dr singa, tak pun dr H4N13. kihkih

    ReplyDelete
  33. en_me:
    dah sinonim sgt pantun tu dgn en me. eheheh

    ReplyDelete
  34. Yunus Badawi:
    YB sgt memahami. heheh

    ReplyDelete
  35. Poyaty:
    yg peliknya GB mana penah taruk apa jenis kriteria pun...bos tu pandai2 je. hahaha

    ReplyDelete
  36. Zezebel:
    bukan kecewa tapi kurang perasan dan kurang perasaan. break up dgn bf yg dah nearly nak kawen pun boleh relaxed je. pelik kan?

    ReplyDelete
  37. Azuan:
    dan kriteria yg perlu dikurangkan itu adalah?

    ReplyDelete
  38. DrSinga:
    jiran sebelah umah takde ke kak...? ngeeee

    ReplyDelete
  39. cik fiza:
    ye..lebih kurang cemtu la stetmen yug cocoknye. hahaha

    ReplyDelete
  40. suri:
    aish...risiko besar ni! hahaha

    ReplyDelete
  41. GB,

    situasi kita sama je GB (dulu).

    dulu, rasa macam terlalu berhati2.

    ReplyDelete
  42. GC:
    kamu nak kawin bulan depan kan? kalau mcm tu GB ni kategori normal la kan? fuhhh...lega!

    ReplyDelete
  43. immune=lali?
    bila dah ditemukan dengan jodoh yg layak..hati terus akan mahu :) insyaAllah

    ReplyDelete
  44. yup, normal. cuma blm sampai masanya.

    ReplyDelete
  45. ummi5:
    i hope so. er..yep, i believe so. :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D