Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Saturday, October 16, 2010

OBBK: Ikan Busuk Bahana Mukabuku

Sambil menunggu Cik Ungu habis dibelai
Suatu pagi dalam minggu ini juga sewaktu GB sedang bersiap hendak ke pejabat, bunda GB mengamuk kerana ikan tongkol yang sepatutnya disimpan di dalam peti sejuk terbiar sahaja di luar sejak semalaman. 

Busuk sudah ikan yang sepatutnya jadi lauk untuk hari itu.

Puncanya adalah kerana adik GB yang nombor 4 itu tidak bersegera menyimpan ikan tersebut di dalam peti sejuk  seperti disuruh kerana asyik bermukabuku.

Orang Malaysia. Macam itu lah… 

P/S: GB perlu dipisahkan dari pejabat untuk seketika. Tapi belum tahu caranya.

36 comments:

  1. baru nak tanya apa tu mukabuku..tapi dah ting dapat maknanya. i belum lagi nak mukabuku, muka i tak fotojenik..
    org malasia je ke macam itu? :)

    ReplyDelete
  2. ummi5:
    baru2 ni research ckp org malaysia paling kuat facebook. tapi GB tak rasa benda tu boleh dibanggakan pun...

    nanti dah ada mukabuku, bagitau la kite. boleh kite fren2. :D

    ReplyDelete
  3. sosial lah org mesia ni! hihi.
    sy pun penah juga terlebih layan mukabuku hingga muffin yg dibakar kehangusan. saya bangga jadi anak malaysia! ;P

    ReplyDelete
  4. takpe..nanti suh adik ke4 GB beli ikan tongkol smula hikhikhik

    ReplyDelete
  5. SALAM,
    MUKABUKU TAK MENGAPA ! TAPI JANGAN SAMPAI PERKARA2 LAIN YANG JUGA PENTING DIABAIKAN. APAPUN AKAK GB BOLEH MEMBIMBING ADIK2 UTK MEMBUAT PERUBAHAN.
    LF MENDOAKAN YG TERBAIK TERHADAP APA SAHAJA YANG BAIK YANG GB LAKUKAN !

    ReplyDelete
  6. orang malaysia memang suka Networking nie..bole banyak benda diketahui, yg setutnya mahupun tidak sepatutnya ;)

    ReplyDelete
  7. salam ziarah..bukan rezeki awak tue...beli lagi ikan tue kat pasar ya

    ReplyDelete
  8. Kesian si ikan tongkol.
    Harap-harap akan jadi pengajaran kepada adik GB.

    ReplyDelete
  9. alahai... :P


    p/s : yeayyy follower no 100

    ReplyDelete
  10. bukumuka saya hanya dibuka seminggu sekali sahaja agaknya...
    .
    .
    kenyang lah kucing-kucing di sekeliling rumag bonda anda pada hari itu ya....

    ReplyDelete
  11. mukabuku punyer pasal, ikan tongkol menjadi mangsa..huhuhu

    ReplyDelete
  12. salam GB..jarang sekali orang tulis mukabuku kan,,
    kalau mak2 macam akak ni leka dengan mukabuku macam adik GB tu..ada yang tak makan..he he..

    ReplyDelete
  13. klu cam tu ikan tu bg kat si cat je..sbg sedekah amal jariah hari tuh eeee

    ReplyDelete
  14. entry ini worth reading..

    http://fdausamad.blogspot.com/2010/10/maher-zain-ni-sunni-ke-syiah.html

    http://fdausamad.blogspot.com/2010/10/metafora-sarcacsm-sound-derek-dan.html

    serius!

    ReplyDelete
  15. saya lihat golongan yang bermain 'games' di mukabuku adalah antara orang-orang yang akan menjadi sangat ketagih dengan laman sosial tersebut

    ReplyDelete
  16. sebagai denda sepatutnya adik awak dilarang dari bermukabuku selama seminggu. Itupun nasib baik ikan tongkol. Kalau ikan senangin mahu dendanya dua minggu hehehe

    ReplyDelete
  17. BDC:
    tapi gulai udang kamu superb. heheh

    ReplyDelete
  18. alien:
    peta atas bantal mungkin dia tau. hahaha

    ReplyDelete
  19. Ena Qalinsya:
    alang-alang kene denda nak suh beli ikan terubuk terus. hahaha

    ReplyDelete
  20. luahfikiran:
    tq uncle LF. kene tambah garang nampaknya ni. heheh

    ReplyDelete
  21. sahrom:
    effectnye kat mak GB. GB balik makan jaaa...hahaha

    ReplyDelete
  22. Zezebel:
    haha...kalau dia boleh masuk sendiri mesti dia nak kan?

    ReplyDelete
  23. suffer8zine:
    yeayy kamu follower ke100!!!
    tq tq. ;D

    ReplyDelete
  24. drSinga: mungkin ada kucing yg kenyang tapi bukan di sekitar rumah bunda. heheh

    ReplyDelete
  25. noreed:
    kesian ikan tu sebab tak dpt berfesbuk. eh? hahaha

    ReplyDelete
  26. en_me:
    ngee...pujian dari en me itu sgt bereti buat GB. :D

    ReplyDelete
  27. kak Erna:
    sebab tu GB ckp kat mak...mukabuku tak best ponnn

    ReplyDelete
  28. suri:
    rasanya dah terhadam dlm perut kucing mana ntah..haha

    ReplyDelete
  29. puteri:
    sebab rasa mcm dah melekat sgt dgn opis. huhu

    ReplyDelete
  30. h4ni3:
    untuk itu...baik jgn mulakan. GB dah terlepas dari ketagihan tu. heheheh

    ReplyDelete
  31. YB:
    dah dapat balasan dia. fadan muke. hahahaa

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D