Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Thursday, October 14, 2010

Menjawab tugasan pertama setelah ditanda rakan blogger: Mahu tahu lebih tentang Bunga? Fatin Mraz, Ned, Aspen, Mas, Elyse, anda telah GB tag

Setelah kehilangan data...fail kad manila 80sen ini juga yang dicari akhirnya...
Panjangnya tajuk entri GB kali ini. Cik Fiza sudah tandakan (tag) GB. Jadi GB kenalah menjawabnya bukan?

(Struktur soalan telah dibahsuai sesuai dengan keindahan Bahasa Melayu sebenar sempena Oktober Bulan Bahasa Kebangsaan)

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup anda?
Kereta, netbook, kamera, telefon bimbit, pelembab bibir

2. Benda yang terakhir anda beli menggunakan duit sendiri?
Nescafe dalam tin perasa mocha dan latte

3. Dimanakah tempat anda ingin melangsungkan perkahwinan dan tema perkahwinan idaman anda?
Kawasan terbuka, berangin sepoi-sepoi bahasa, ada hijau-hijauan dan ada banyak bunga-bungaan.
Tema semestinya santai dan mesra.

4. Adakah anda sedang bercinta sekarang?
Ya

5. Berapa lama anda akan mencintai kekasih anda?
Sampai syurga - mudah-mudahan

6. Novel/buku/majalah yang terakhir anda beli?
Majalah Mingguan Wanita - belikan untuk bunda

7. Di manakah anda selalu berjumpa dengan kekasih anda?
Di dalam solat
8. Apakah nama penuh anda?
Gadis Bunga binti Ayahanda Gadis Bunga

9. Antara mak dan ayah mana yang anda lebih mesra?
Bunda

10. Namakan orang yang betul-betul anda jumpa dalam hidup anda?
Adakah soalan ini tertinggal perkataan penting yang membuatkan ayatnya kelihatan seakan aneh?

11. Adakah anda basuh baju anda sendiri?
Sudah semestinya

12. Di manakah tempat yang betul-betul anda mahu pergi?
Mekah, Switzerland, Kashmir, Jepun dan Alhambra

13. Pilih satu, peluk atau cium?
Atau

14. Beritahu 3 benda tentang orang yang tag anda?
Manis, lembut dan manja (mungkin)

15. 5 benda yang anda sayang sangat dalam hidup anda?
Kereta, stereng, kamera, telefon bimbit, kaca mata ungu gelap

16. 5 lagu yang anda suka dengar?
Lagu Cenderawasih - Kris
Untukmu Selamanya - Visa
Hazard - Richard Marx
Unbelievable - Craig David
Pemuja Rahasia - Sheila on Seven

17. Bilakah tarikh lahir anda dan di manakah anda menyambutnya tahun lepas?
25 Januari - tanya tarikh sahaja bukan?

18. 5 orang blogger yang anda mahu tag
19. Cerita sedikit tentang blogger pertama yang anda tag
Sahabat baik selamanya - cukuplah. :D

45 comments:

  1. ade keje sekolah cikgu GB bg lah!!

    ReplyDelete
  2. lagu pemuja rahsia tue memang best..saya pun suka lagu tue..lagi 1 lagu bila kau tak di di sampingku huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. tq cik GB dear cz sudi jawab tag sy :)

    manis lembut dan manja? auwwww blushing i kikikii :P

    ReplyDelete
  4. nk tunggu jwpan je...hahahah

    ReplyDelete
  5. heheheeee,

    seb baik aku dah jawab dah tag cik fiza neh :))))

    ReplyDelete
  6. Owh... GB sedang bercinta rupanya. Patut la suka bunga sangat...

    ReplyDelete
  7. aisehhhhhhhhhhhh...kn tag aaa...hahahhahahaha...lain tahun la jawab boleh?

    ReplyDelete
  8. Netbook tu bahasa inggeris. Sepatutnya "jaring buku"

    ReplyDelete
  9. KGG: suka sebab diilhamkan dari syurga yg diceritakan dalam Quran. :)

    ReplyDelete
  10. elyse: kalau tak buat kene berdiri atas kerusi ye... :p

    ReplyDelete
  11. sahrom: byk lagu SO7 yg GB suka, tapi pemuja rahasia paling melekat. tak tau kenapa. hihi

    ReplyDelete
  12. h4ni3: attention yg lain, sila tag doc h4ni3 ni!!! hahahaa

    ReplyDelete
  13. dahlia: aku pun suka baca komen ko. ngeee

    ReplyDelete
  14. cik fiza: kene jumpa bebetul baru bole verify. hahaha

    ReplyDelete
  15. cikLynda: pengumuman lagi..sila tag cikLynda lepas ni...! TQ. :D

    ReplyDelete
  16. kak CT: nanti kalau diorg rajin byk jawapan kita boleh baca. :)

    ReplyDelete
  17. mas: haha...ko dah ditag rupanya. ;p

    ReplyDelete
  18. Belle: suka bunga sejak azali lagi, bukan sebab bercinta lah...cuba baca balik jawapan..especially yg soalan 'di manakah selalu jumpa kekasih' itu.. :D

    ReplyDelete
  19. aspen: terima kasih kerana menjawab. hahaha

    ReplyDelete
  20. pelembab bibir tewww - kita suka! ehehe

    ReplyDelete
  21. drSinga: dah doc...ada sikit weng ni. sebab ubat tu ke? ngeee

    ReplyDelete
  22. Ismail Fitry: nak juga melayukan, tapi takut org terus kompius habis. hahaha!!!

    ReplyDelete
  23. en_me: kite pakai vaseline jaa...hihihi

    ReplyDelete
  24. -•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•-: kalau dpt dlm taman syurga lagiii best...huuu~

    ReplyDelete
  25. Awak jumpa kekasih awak dalam solat? Siapa kekasih awak? Allah ya.

    Takpun awak solat berjemaah dgn dia ngeeee

    ReplyDelete
  26. Buatlah majlis kahwin pada 25 Jan hehehe

    ReplyDelete
  27. YB 1: ngeee....takut GB syok sendiri je...harap2 Dia terima cinta GB. :)

    ReplyDelete
  28. YB 2: GB mmg nak tarikh tu pun, tapi mula2 kene la cari calon dulu. ngeee

    ReplyDelete
  29. visa-untukmu selamanya, baru je aku dgr td

    ReplyDelete
  30. six: lagu faveret since darjah 6 tuh...

    ReplyDelete
  31. soalan saya... kumbang jenis apakah yang sedang mendekati cik bunga

    ReplyDelete
  32. lokasi ( boleh terima tak memelayukan inggeris? ;) perkahwinan GB terasa nyaman, muga saya dijemput bersantai dan bemesra :)

    ReplyDelete
  33. waa.. haha..
    lama gak eden tak 'main' tag2 ni

    ReplyDelete
  34. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:
    malangnya GB cuma pakar bab bunga. so tak dpt jawab la soalan pasal kumbang itu...mueheheh

    ReplyDelete
  35. ummi5:
    nasib baik 'lokasi' dah lama dimelayukan. heheh. kalau GB kawen, dgn berbesar hatinya ummi akan dijemput.

    ReplyDelete
  36. puteri:
    GB jarang jawab tag2 ni, jadi sebelum kene marah kaw2 baik jawab je. haha

    ReplyDelete
  37. fuhhhh..nasib baik saya tak kena tag!

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D