Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Monday, September 27, 2010

Cerita Syawal 5 - Bila GB Pakai Baju Kurung di Syawal 1431H

Picture snapped at Pakcik S's house. In fact this is not the one that i wanted to snap. :D
Ahad lepas, GB kena bawak bunda dan ayahanda ke rumah kawan mereka yang ditimpa kemalangan sampai patah riuk kena masuk besi segala kat Cheras. Puncanya ayahanda GB tak tau jalan nak ke sana. Dan sebagai kaki rayap, GB jugak la yang kena jadi GPS mereka…

So GB pun bersiap. Biasalah anak dara, kalau bersiap memang lama. Tapi zaman makeup tak ingat dunia dah lama berlalu bagi GB. Sekarang lebih au naturel dan ala kadar sahaja sebab nanti bila ayahanda dah jeling-jeling jam kat tangan, mascara waterproof pun boleh jadi air mata. Hihi…

Cuma yang tak tahan tu bila ada suara-suara sumbang di belakang GB. Adinda-adinda GB yang macam bawang merah dan bawang putih tu sungguh-sungguh pelik sebab tengok GB pakai baju kurung hari tu… Puncanya…GB memang susah nak pakai baju kurung kalau nak berjalan-jalan ni.

Bunda GB pun sambil lalu-lalu di belakang sengaja menghangatkan isu baju kurung GB ni…katanya, ‘Hu, kalau bukan sebab nak pegi rumah pakcik S ini jangan harap la dia nak pakai baju kurung.’ Isk!

Meh GB terangkan kenapa GB pakai baju kurung bila berkunjung ke rumah pakcik S ni. Pakcik S ni sebenarnya orangnya alim tapi selamber. Dia jadi imam kat kawasan perumahan tempat dia tinggal. Isterinya pun alim juga. Soft spoken dan sangat la malu kalau GB tak bertatasusila depan mereka. Ehem…dan satu lagi, ehem... anak teruna mereka yang seorang itu is sooooo ensem I tell you….hihihiks!

P/S: Alahai langkah kanan…anak pakcik S yang ensem tu kebetulan ada di rumah sewaktu kitorang bertandang. Eeee suker, tapi kene cover weh!!!

30 comments:

  1. amboii
    aritu kata client gatei
    kali ni awok pulak gatei yer
    hehehehhe

    psst.. tapi ensem, takpe.. mana tau sangkut lak kan.. dpt makan nasik minyak! ;)


    *huhu.. nampaknya kena uninstall gak la ID tuh
    **ha'ah.. rasa nak jer cakap, takyah bukak khemah tu. selamat kereta tak kena hujan/panas.. ahakss

    ReplyDelete
  2. hahaa Gb cucii mata 1x ke tu..amboi2..slh 1 odi izee gk tu..hohohoo

    p/s Gb:izee de post something kt n3 izee link Gb.jom join

    ReplyDelete
  3. letak la gambar GB dengan gambar mamat ensem tu. teringin jugak nak cuci mata. hehe.

    ReplyDelete
  4. kalo ensem, tak curi curikk snap ke gambor anak pakkcik tue?

    share2 la ngan kami di sini..huhuhu

    ReplyDelete
  5. beb, tadi kerani sekolah aku suh aku kawen supaya aku akan merasa bahagia dan sihat sokmo...uhuk, nak menitik air mata aku...

    ReplyDelete
  6. GadisBunga and JejakaKumbang....
    Heheheh...jiwang juga u ni...cheh!

    ReplyDelete
  7. h4ni3: org gatei dgn kite kenot....kite gatei dgn org boleh...eheheh

    ReplyDelete
  8. izee: mata kene servis baru terang...ehehe

    thx link kan GB, GB dah tgk, nanti GB buat okeh. toce!

    ReplyDelete
  9. meera: tak snap lor...takut.... :p

    ReplyDelete
  10. GaDis CoMeL: gambo encek ensem tu takde dlm kamera GB, pak imam tu dok monitor...takut....!

    ReplyDelete
  11. alien: eheheheh....boleh je kan...?

    ReplyDelete
  12. mas: aku nak curi, tapi tak berjaya. mak dia dok depan baekkk punye!

    ReplyDelete
  13. dahlia: ko nak nangis baik nangis je. apsal kerani tu ckp cemtu? isk! pepehal sms je aku okeh!

    ReplyDelete
  14. Kuasai minda: blog lain lagiiii jiwang. hihi :)

    ReplyDelete
  15. haha! patut snap gamba anak pakcik tu :p

    ReplyDelete
  16. ahaks,.,
    ada kerang di sebalik keawteaw goreng!

    ReplyDelete
  17. Salam

    jarang pakai baju kurung eh? hehe... Maiza hari2 pakai baju kurung pelbagai fesyen hehe.. mana tau bertemu jodoh ngan si hensem boy tu.. :)

    ReplyDelete
  18. mrNoble: tak berani....takut kat bapak dia...huuu~

    ReplyDelete
  19. puteri: erk! skrg ban kerang. ganti udang besar byk2 lagi sedap. huu~

    ReplyDelete
  20. maiza: hihi...takpe mungkin satu hari nanti kite akan pakai baju kurung tiap2 hari. tapi encek ensem itu....cuma nak cuci2 mata je la...ntah2 dia dah ada kot..huhuhu~

    ReplyDelete
  21. Yang p amik gambar ayaq dlm jaq bakpa? Ayaq tu mamat tu kacau ka???

    ReplyDelete
  22. aspen: mungkin jugak...sebab sampai2 ja dah siap terhidang. patut la sedap....miahahaha!!!

    ReplyDelete
  23. saya pakai baju kurung 2 kali setahun...
    kita geng laaa.......

    ReplyDelete
  24. dr singa: ehehe...nasib baik ada geng di sini. takde la rasa cam alien. wuwuwu

    ReplyDelete
  25. alien yg tu pakai jersi. tak sama. hahaha

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D