Tentang GB

My photo
Conservative . But not a traditionalist . Impulsive . Unpredictable . Single . Sometimes available. But sometimes not.

What makes your day?

IG - cikgadisbunga

*

gadisbungablog@gmail.com

Kengkawan

DISCLAIMER

All contents in this blog is personally written by the owner (unless stated otherwise). The owner will credit the original source of any info if there is any. None of the contents can be used as educational references, neither grammatically nor factually. The pictures taken are just for fun and were captured by the blog owner herself (unless stated otherwise). None of the contents and pictures can be copied without permission, thank you.

Wednesday, March 17, 2010

Tragedi Buah Naga

17 Mac 2010, 6:37 ptg,
Pejabat di Taman Desa

Setelah dilanda rasa lapar yang luar biasa, saya membuka peti sejuk dan menemui beberapa buah naga yang dibawa oleh teman sepejabat. Sudah hampir 2 minggu di situ tetapi saya terlupa akan kewujudannya. Sewaktu dijumpai semula petang tadi, kesemua buah naga itu telah mengecut dek kerana lamanya mereka di dalam peti sejuk.

Namun nasib saya baik kerana isinya masih boleh dimakan dan masih enak dinikmati. Dapat juga saya alas perut yang lapar ini.

Sesungguhnya nikmat Allah ada di mana-mana tetapi saya yang selalu lupa. Bila dilanda kesusahan baru digali semula nikmat yang selama ini dilupakan. Terasa seakan buah naga yang saya makan itu sedang menyindir-nyindir. Dan sindiran itu terasa sungguh pedas.

10 comments:

  1. hahhahah...nasib baik ada buah naga itu..
    sesungguhnya ape yang Allah jadikan tidak sia2..
    nikmat Allah memang xternilai..:)

    ReplyDelete
  2. yep. selalu lupa nikmat Dia bila kita selesa. sungguh tak patut kan?

    ReplyDelete
  3. xsuka buah naga..tp kalo air dia suka...xsuka sbb dia lembik2 gitu

    ReplyDelete
  4. aku suke cuba semua ermie. buah naga ni kebetulan aku boleh terima dan suka pulak tu. tapi jgn bagi buah nangka. aku takkan sentuh. huhuhu

    ReplyDelete
  5. isk fifi nih.. tekojut den baco tajuk ey.. tragedi tuh.. igt ader jadi paper pas mam naga tuh..;P

    ReplyDelete
  6. tragedi utk buah naga tu sebab finally dia dimakan juga. hahaha!

    ReplyDelete
  7. dulu ms scha ada di seremban sll ke k.pilah ..ikut staff g wut survey ...sure singgah di ladang dragon fruit .. beli yang kaler merah tu .. esok tu sure .. membuang pun kaler tu gaks .. mcm dieria jer ... sungguh baik utk perkumuhan dan pembuangan lemak ...

    ReplyDelete
  8. erk scha. hahaha kamu ni....

    ReplyDelete
  9. Nikmat Allah ada di mana-mana, kita dah nampak cuma alpa seketika. Rezeki dari Allah ada di mana-mana, usaha kita jadi penentunya.

    ReplyDelete
  10. shueQry:
    kamu sangat positif. saya suka. :)

    ReplyDelete

...kerana komenmu begitu berharga! :D